מונתה ועדה לבחינת העלאת גיל הפרישה לנשים

מונתה ועדה לבחינת העלאת גיל הפרישה לנשים

שר האוצר, משה כחלון, מינה היום ועדה מיוחדת שתבחן את העלאת גיל הפרישה לנשים בישראל

שיתוף

הועדה תורכב משמונה נשים שיהיו חברות בה, וכן מארבעה גברים, בראשם הממונה על התקציבים, אמיר לוי.

הועדה תתייחס בבחינתה את העלאת גיל הפרישה לנשים, להשלכות הכלכליות והתעסוקתיות של כל אחד מהגילאים שיוצעו, לפרישה. בנוסף לכך תשקול הועדה, אפשרות להעלאת גיל הפרישה בצורה אוטומטית, ככל שתתקיים התארכות בתוחלת החיים. דבר זה נעשה כבר היום במספר מדינות OECD.

עוד חברי הועדה יבחנו יישום כלים תומכים ומשלימים להעלאת גיל הפרישה וכן כלים לעידוד תעסוקת מבוגרים.

חברי הועדה מלבד אמיר לוי הם: מנכ"ל הביטוח הלאומי, פרופ' שלמה מור יוסף, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר, ראש חטיבת המחקר בבנק ישראל, פרופ' נתן זוסמן, סגנית הממונה על התקציבים במשרד האוצר, יעל מבורך, סגנית ראש המועצה הלאומית לכלכלה, יוליה איתן, נציגת מרכז אדווה, נוגה דגן בוזגלו, נציגת עמותת אינג'אז, ג'ידא זועבי, נציגת עמותת והדרת, ריבי בלר, עו"ד יובל אלבשן מהקריה האקדמית אונו, ראש תחום חקיקת עבודה בהתאחדות התעשיינים, עו"ד מיכל חילי, יו"ר נעמ"ת, גליה וולוך.

שר האוצר, משה כחלון, ביקש בתהליך גיבוש צוות חברי הועדה, להקפיד על ייצוג הולם לשלל הגורמים הרלוונטיים לנושא וכן על רוב מובהק של נשים. שר האוצר הנחה את הצוות והעומד בראשו להתחשב במגוון הדעות במטרה להגיע להסכמה רחבה ככל הניתן.
במסגרת עבודת הוועדה תינתן אפשרות לכלל הגורמים המקצועיים, הציבור וכן לחברי הכנסת מכל הסיעות להשמיע את עמדתם תוך שוויון מלא בין קואליציה ואופוזיציה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה