שיתוף

מנהלים רבים חושבים שעובדיהם יהיו מאושרים כל עוד הם יקבלו משכורת גבוהה והטבות אטרקטיביות. רק מנהלים מעטים מבינים שמה שמבדיל בין עובדים מאושרים לעובדים שאינם מאושרים הוא המשמעות של עבודתם.

במילים אחרות, העובדה שעובד עושה עבודה משמעותית שתורמת במידה רבה לעסקי הארגון, היא כשלעצמה תורמת רבות למוטיבציה שלו ולשביעות הרצון שלו ממקום העבודה.

מחקרים שנעשו בארה"ב מראים, כי אמנם, עובדים מוכשרים עלולים לעזוב מקום עבודה משום שהם לא מרוצים מתנאי השכר וההטבות הנלוות, אבל רבים מהם יעזבו בגלל מנהלים גרועים, גם אם הם מרוצים מהשכר וההטבות.

יתרה מכך, עובדים שיש להם תפקיד משמעותי הם עובדים שמביעים שביעות רצון רבה מעבודתם בארגון. עוד מראים המחקרים, כי בהנהלות בכירות של ארגונים יש מודעות מעטה מדי לחשיבות שהעובדים מייחסים לערכם של עבודתם ותפקידם.

בסקר שנערך בקרב יותר מאלפיים עובדים אמריקאים נמצא, כי 90 אחוזים מהעובדים אמרו כי הם מוכנים לוותר על 23% מרווחיהם העתידיים (מהשכר נטו העתידי) אם הם ימצאו עבודה משמעותית.

נתון זה, שמראה כי עובדים מייחלים לעבודה משמעותית ומחפשים תכלית בתפקידם מועיל מאוד גם למעסיקים. להלן כמה נתונים שעולים מהסקר:

1 מתברר כי אנשי מקצוע שמגדירים את תפקידם ועבודתם כ'משמעותיים ביותר' מוכנים להשקיע בממוצע שעת עבודה נוספת בשבוע.

2 עובדים שיש להם תפקיד בעל משמעות לוקחים בממוצע פחות שני ימי חופשה בתשלום בשנה.

3 עובדים שטוענים שיש להם תפקיד בעל משמעות מבטאים רמות גבוהות יותר של שביעות רצון בעבודה. שביעות הרצון הזאת קשורה באופן ישיר לתפוקה ולפיריון גבוהים יותר. מהמחקר עולה, כי הפריון של עובד שמעריך את עבודתו כמשמעותית מייצר תפוקה נוספת של 5,437 דולר בשנה.

4 הסיכוי שעובדים שמגדירים את המקצוע והתפקיד שלהם כבעל משמעות רבה, להתפטר במהלך ששת החודשים הקרובים, נמוך בכ-69% מהסיכוי של עובדים שאינם מגדירים כך את תפקידם.

יתרה מכך, עובדים שמגדירים את התפקיד והמקצוע שלהם כבעלי חשיבות ומשמעות יישארו בחברה (בממוצע) כ-7.4 חודשים יותר מאשר עובדים שאינם מאמינים שתפקידם הוא תפקיד משמעותי.

יש חשיבות רבה ביותר להקפדה על כך שלמנהלים ולעובדים בכירים אחרים יהיה תפקיד משמעותי וחשוב במיוחד, שכן עלויות החלפת עובד או מנהל כזה הן גבוהות פי כמה מאשר עלויות החלפת עובד ממוצע.

כל 10 אלפים עובדים בכירים ומנהלים שמגדירים את תפקידם כמשמעותי, חוסכים לארגון כ-55 מיליון דולר בתחלופה שנתית של עובדים.

למרבה הצער, טוענים מחברי המחקר, המציאות מראה כי יש יותר מדי עובדים שלא רואים משמעות בתפקידם ובעבודתם.

המחקר מראה כי בממוצע, עובדים טוענים שהמשמעות של התפקיד או העבודה שלהם היא כמחצית ממה שהיתה יכולה להיות.

חשוב מאוד שמנהלים ומנהלי משאבי אנוש ישמו לב לעובדים שאינם חשים שביעות רצון, שחשים שתרומתם לארגון אינה מורגש ושמגדירים את תפקידם ככזה שאין לו משמעות. עובדים אלה יטו לנטוש את הארגון עם כל המשמעויות הכספיות והמורליות של תחלופת עובדים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה