הסוגיה הבוערת שרוב אנשי משאבי אנוש מתעלמים ממנה

הסוגיה הבוערת שרוב אנשי משאבי אנוש מתעלמים ממנה

הנתונים הדמוגרפיים ברבות ממדינות העולם המערבי מצביעים על הזדקנות האוכלוסייה, עניין המשפיע כבר כעת על יצרנות העובדים ומחייב את משאבי אנוש לתת עליו את הדעת

שיתוף
תמיכה Photo by worradmu

במהלך השנים האחרונות אנו חשופים למטר עובדות ונתונים אודות הזדקנות האוכלוסייה, אולם אנשי משאבי אנוש כלל אינם מתמודדים עם הבעיה. נראה שמעסיקים ממעיטים מעוצמת הסכנה הממשמשת ובאה, על אף שהם צפויים להרגיש את השפעותיה כבר בזמן הקרוב – כך נטען בכתבה שפורסמה אתמול (ד') ב-HRM Canada.

קשישה Photo by Ambro"הנתונים הדמוגרפיים טופחים על פני הציבור בפרצוף", אומרת קארן הנדרסון (Henderson), העומדת בראש ארגון העוסק בבניית תכניות בריאות לטווח הארוך. "לא ניתן יותר להתעלם מהעובדה שבקנדה יש יותר מבוגרים בני למעלה מ-65 מאשר ילדים עד גיל 14".

יצוין כי המצב בישראל עדיין טוב יותר. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו באפריל השנה, במהלך 2014 נולדו בישראל כ-176 אלף תינוקות ונפטרו כ-44 אלף איש.

הנדרסון מזהירה כי רבים יאלצו לדאוג להוריהם המזדקנים ולקרובי משפחה אם לא ייבנו בהקדם תכניות להתמודדות עם המצב. "עובד שנדרש לטפל בהורה מבוגר או במישהו חולה נמצא תחת לחץ עצום, והראש שלו ממש לא בעבודה", היא אומרת. "הוא נדרש לבצע הרבה מאד שיחות טלפון, לבדוק ולחקור טיפולים רפואיים ומומחים, והוא סובל מרמת מתח אדירה שלא מאפשרת לו להיות יצרני. מעסיקים שאינם מכירים בבעיה לא יבינו מדוע רמת הפרודוקטיביות של העובד ירדה בחצי, ואף יותר, ומדוע הבריאות שלהם נפגעת".

לדבריה, אנשים אלה נאלצים להיעדר שעות רבות מהעבודה, ורבים מהם אף יאלצו להודיע על התפטרותם, כולנו יודעים היטב ששימור עובד עולה הרבה פחות מגיוס עובד חדש.

מטבע הדברים, אין ביכולתם של משאבי אנוש להתמודד עם הזדקנות האוכלוסייה, אולם ארגונים יכולים לתמוך בעובדים המושפעים מכך. "על ארגונים להציע ביטוח ארוך טווח כחלק מחבילת ההטבות המוענקת לעובדים", מציעה הנדרסון. "כיום בקנדה רק הממשלה הפדרלית ואיגוד אחד ויחיד בכל המדינה מציעים זאת".

גם עבור מעסיקים שלא יכולים להרשות לעצמם לפזר הטבות בעלות גבוהה קיימות אפשריות רבות להתמודד עם המצב, אומרת הנדרסון, בהן הנגשת מידע בנושא לעובדים, יצירת קו חם לנותני שירות סיעודי לצורך טיפולי חירום, לאפשר גמישות בזמן לעובדים ואף להתיר להם לעבוד מהבית.

"יש דברים רבים שמעסיקים יכולים לעשות, אולם הדבר החשוב מכל הוא לפתח את התקשורת עם העובדים באמצעות עלונים, דואר אלקטרוני ופגישות, במסגרתם ניתן להעביר לעובדים את המסר שהארגון מודע למצבם הרגיש ושירגישו בנוח לבוא ולהציג את הבעיות עמן הם מתמודדים על מנת שיימצא עבורם פתרון", מסכמת הנדרסון.

עמותת CareGivers ישראל, בשיתוף ג'וינט, מתמחה בעיצוב פתרונות אפקטיביים שעשויים לעזור לארגון לצמצם את הפגיעה הבלתי נמנעת שמתרחשת עקב הצורך והחובה של עובדים לטפל ולסייע לבן משפחה או חבר קרוב.

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה