שיתוף

עובדים, ובפרט עובדים צעירים, רוצים להתפתח ולהתקדם במהירות ולבנות קריירה שתעניין ותאתגר אותם. מידת ההכשרה של העובד, הכישורים, הכישרונות ויכולות הלמידה שלו הינם מרכיבים בעלי משל נכבד בהחלטה לקדם אותו.

כתוצאה מכך, עובדים רבים מביעים עניין בהכשרות ופיתוח הידע שלהם שהינו רלוונטי לתפקידם. למעשה, עובדים לא מעוניינים כיום לעבוד במקום שמאלץ אותם לחכות שנים רבות לקידום.  

התוצאה היא שעובדים שלא מקודמים מספיק מהר, מחפשים את עתידם בחברה אחרת שמציבה אותם בתפקיד שמאפשר להם להתקדם לשלב הבא בחייהם המקצועיים.

לכן, חברה שמעוניינת לשמר את הטלנטים שלה צריכה להכיר בכך שהעובדים שלה מבצעים הערכות קריירה כל הזמן. הם בודקים בתדירות גבוהה יותר מאי פעם איך הם יכולים להתקדם, לאן ואילו הזדמנויות ממתינות להם בחברה אחרת.

מסלול הקידום כולל בדרך כלל מסלול של הכשרה מתאימה, המאפשרת לעובד להתקדם לתפקיד שבו נדרש לו ידע רב יותר.

אחרי הכול, הכשרה משמעה ביצועים טובים יותר. לכן, העובדה שעובדים שעוברים הכשרות מתאימות בארגון הם עובדים מאושרים יותר, אינה הסיבה המרכזית לכך שארגון צריך לאפשר לעובדיו הכשרות. זו יכולה להיות סיבה משנית, אבל כאמור היא אינה הסיבה העיקרית.

הכשרה ממוקדת, שעונה על צרכיהם המקצועיים של העובדים, היא האופציה הטובה ביותר לשיפור מתמשך של ביצועים על פני זמן.

תפקידם של מנהלי משאבי האנוש הוא (בין השאר) לספק לעובדים הנחיות לגבי תהליך ההכשרה הכרוך בקידום ובהתפתחות שלהם, לרבות משוב מועיל ונקיטת צעדים להגברת המוטיבציה.

מסלול הקריירה של כל עובד כבר מזמן אינו סטנדרטי, כלומר אינו זהה לכלל העובדים. לכל עובד מותאם מסלול קריירה המתאים לו ביותר.

כאן נכנס לתמונה נושא המשוב הנכון. חשוב ביותר לסייע לכל עובד לפתח את כישוריו ואת נקודות החוזק שלו, בין השאר על ידי מתן משוב נכון.

ממחקר שנערך בנושא של ניהול עובדים עולה, כי בעוד שעובדים מעוניינים מאוד לקבל משוב שיסייע להם להשתפר, רק כ-44% מהמנהלים נותנים משוב מועיל. חשוב לציין כי משוב חיובי מדי או ביקורתי מדי, תמיד עדיף על לא לתת משוב בכלל.

המשמעות היא שמנהלים חייבים לשתף הרבה יותר מבעבר את העובדים שלהם בתובנות לגבי איכות העבודה שהעובדים מבצעים ולהסביר להם באילו נקודות עליהם להשתפר.

דבר נוסף שמנהלים יכולים לעשות כדי לסייע לעובדים לקדם את הקריירה שלהם הוא לוודא שמתקיימת סביבת עבודה חיובית.

בנוסף, ניתן לשפר את חווית העובדים על ידי כך שמסייעים להם לבנות תוכנית הכשרה והתפתחות תוך התאמה אישית לשאיפות, למיומנויות ולכישורים של כל עובד.

כל עוד העובד ירגיש שהארגון שותף לרצון שלו להתקדם ולהתפתח, ונוקט בכל האמצעים הדרושים לכך, יהיה הרבה יותר קל לשמר אותו לאורך זמן.

רישום ליריד משאבי אנוש

אין תגובות

השאר תגובה