היתרונות של מקום עבודה מאושר

היתרונות של מקום עבודה מאושר

סביבת עבודה חיובית שמעלה את מידת האושר של העובדים, מספקת יתרונות רבים לארגון

שיתוף
 מקום עבודה מאושר

 מקום עבודה מאושר

זה וודאי ברור לכל, כי כאשר העובד מאושר הוא צפוי לעשות עבודה טובה יותר. זה גם ברור שצריך להיות מאושרים כדי להיות פרודוקטיביים, אך מקומות עבודה רבים מתעלמים מתובנה ברורה זו, וכנראה בשל הלחץ והעומס המופעל על המנהלים, הם מעבירים את תחושת הלחץ והסטרס גם לעובדים.

עובדים רבים למדו להרכין את הראש, להתעלם מאי שביעות הרצון שלהם ופשוט לדחוף את עצמם לסיים את העבודה בזמן. אך רק בגלל שהם יכולים לעשות משהו, אין זה אומר שהם עושים אותו על הצד הטוב ביותר. כדי לדחוף ולהיות פרודוקטיביים יותר מאשר רמות התפוקה הבסיסיות, כדי לחשוב באופן יצירתי וחדשני ולייצר ערכים נוספים, העובדים צריכים להיות מאושרים בעבודתם.

מחקרים רבים הראו כי עובדים מאושרים הופכים להיות העובדים הטובים ביותר. המסקנה האוניברסלית היא כי אושר מייצר פרודוקטיביות גבוהה יותר.

מהם היתרונות של מקום עבודה מאושר?

עובדים מאושרים מעורבים יותר

מעורבות מלאה של עובדים במקום העבודה לא עלתה על יותר מ- 35% בהיסטוריה האמריקאית. כל העובדים האחרים מנותקים מעבודתם, או מעורבים במידה חלקית במקרה הטוב. זה ידוע היטב כי עובדים מעורבים מספקים פרודוקטיביות גבוהה יותר מאשר עמיתיהם המנותקים. כאשר מישהו עובד רק כדי לקבל משכורת בסוף החודש, או מתרעם על העבודה שלו, הם יעבוד פחות טוב. כאשר חברות עושות מאמצים לשפר את האושר במקום העבודה, מידת המעורבות והפרודוקטיביות עולה בהתאם.

לעובדים מאושרים יש עלויות רפואיות נמוכות יותר

סטרס ותסכול פוגעים במצב הבריאותי של העובד והדבר מוכח. לעומת זאת, עובדים מאושרים נוטים פחות ללכת לרופא עבור בעיות גופניות או נפשיות. הם פחות נוטים להיות מדוכאים, חרדים או לחוצים ופחות נעדרים מהעבודה. שמירה על עובדים מאושרים יכול לחסוך לחברות רבות על עלויות אובדן ימי עבודה של עובדים.

לעובדים מאושרים יש שיעורי נטישה נמוכים

לא רק שהם נוטים פחות לחלות, הם גם פחות נשחקים. כאשר העבודה עושה אותך מאושר, אתה מחפש לעבוד ולא נמנע מכך. שביעות הרצון בעבודה מעלה את הרצון להגיע מדי יום, להשקיע ולהצליח וגם הארגון מרוויח מכך.

עובדים מאושרים יעילים יותר

מעבר לעובדה שעובדים מאושרים פחות נוטים פחות להחמיץ עבודה או להתנתק, עובדים מאושרים עושים את העבודה שלהם באופן מיטבי, עם פחות טעויות ובקצב מהיר יותר. קל יותר להתמקד ולקבל החלטות כאשר אתה מרגיש טוב ומאושר, לעומת כאשר אתה מרגיש חולה או מדוכא.

האושר מועיל לעובדים מבחינה כלכלית

עובדים שמחים ופרודוקטיביים נוטים לקבל הערכות ביצועים טובות יותר ושכר גבוה יותר מאשר עמיתיהם לעבודה האומללים. גם עבודת הצוות משתפרת כאשר עובדים מאושרים עובדים יחד ודוחפים אלו את אלו קדימה, כך כל הצוות עובד היטב וזוכה לתגמולים ובונוסים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה