הטרדה מינית במקום העבודה – 5 שאלות שחשוב לשאול את עצמיכם

הטרדה מינית במקום העבודה – 5 שאלות שחשוב לשאול את עצמיכם

מנהלים טובים בארגון לרב פועלים יחד ומאחדים כוחות, כדי לטפל במשברים אפשריים עוד בטרם התרחשותם

שיתוף
הטרדה מינית

הטרדה מינית

מלחמה בהטרדה מינית במקום העבודה אינה פשוטה ואינה מסתכמת בהגדרת מדיניות החברה והשארת הדלת שלכם פתוחה עבור תלונות העובדים.  מדובר שאיום שיש להיערך לו ולעמוד על המשמר כל הזמן, וככל שהארגון גדל ויש יותר ויותר עובדים, האתגר קשה אף יותר.

גם אם אינך סבור כי הטרדה מינית היא בעיה בחברה שלך, עליך לשאול את עצמך שאלות קשות, במיוחד כאשר "הקורבנות" מהססים לפנות אליך כדי להתלונן.

להלן 5 שאלות שמנהלים צריכים לשאול את עצמם כדי להבטיח שהם עומדים על המשמר:

האם אנשים נמנעים מעובדים מסוימים?

יש הרבה סיבות לכך שאנשים מבקשים לעבור לצוות אחר, כגון: מנהל לא מתאים, התנגשות אישיות או רצון לעבוד על פרויקט חדש. עם ההסברים ברורים אין צורך לשקול את אפשרות ההטרדה. אך אם עובד או עובדת מבקשים לעבור צוות באופן מפתיע, אין להם הסברים ברורים לכך והם נבוכים ולחוצים מהנושא, חשוב לבחון את הסיבה האמיתית לרצון למעבר, ולשקול בחיוב אפשרות של הטרדה מינית בתוך הצוות.

כיצד עובדים מתנהגים באירועי חברה?

באירועי חברה מחוץ למשרד, אנשים מתנהגים אחרת. הם הרבה יותר חופשיים ופתוחים, לרב פחות עצורים בשל שתיית אלכוהול, ועשויים להציג התנהגויות שקשה יותר לחזות בהן במהלך יום העבודה. באירועי חברה חשוב שהמנהלים יעשו מעקב מרחוק וינסו להבחין בהתנהגויות שעשויות להיות בלתי הולמות בין חברי הצוות, או בהתנהגויות של חשש וריחוק מצד עובדות ועובדים מסוימים. במידה ונצפו התנהגויות כאלו, יש לברר אותן לעומק לאחר האירוע.

מהי הדינמיקה בין חברי הצוות?

האם יש דינמיקה בצוות שמייצרת תחושת אי שייכות לחברי צוות מסוימים? בימים הראשונים שלהם, צוותי עבודה קטנים יכולים לבלות כמעט את כל שעות העבודה שלהם יחד. תנאים אינטנסיביים כאלו עשויים להפוך את הקשר המתמשך למשהו אחר, בזמן שנוצרות קליקות חברתיות. חשוב לבחון את דינמיקת חברי הצוות, האם ישנם כאלו שמרגישים שייכים ומחוברים יותר מאחרים? האם הם מרחיקים מעצמם חברי צוות אחרים? לעתים ההתנהגות הזו נובעת ממשהו שהם מסתירים מעובדים אחרים ויש לבחון מדוע.

האם אתם מקפידים על מדיניות אפס סובלנות להטרדות?

כל חברה אחראית שואפת למגר לחלוטין את אפשרויות ההטרדה ואת ההתנהגויות הרעילות הנוספות שמתרחשות בה. מנהלים רוצים לעשות את הדבר הנכון על ידי מדיניות אפס סובלנות למטרידים ומרעילים. אך האם אתם מקפידים על המדיניות הזו גם כשמדובר במנהלים בכירים או בעובדים מוכשרים במיוחד? כדי להילחם בתופעת הטרדות מיניות, חשוב שהמדיניות תהיה ברורה ולא גמישה, ושלא תהיה אפליה בין טיפול בהתנהגויות לא הולמות של עובד מסוים על פני האחרים.

האם הבדיקה שלכם יסודית?

בדיקות ומעקב אחר מטרידים פוטנציאליים, צריכים להיות יסודיים ועמוקים. הדרך לחסל הטרדות מיניות בחברה שלכם, היא לתפוס את אותם "עבריינים" כבר בהתחלה, עוד בשלב הניסיונות.

אם אתה שבורים שהמשרד שלכם הוא מקום בטוח שבו אנשים תמיד מתייחסים זה לזה בצורה הוגנת, באופן שווה ובצורה הולמת, עדיין חשוב לבצע בדיקות מתחת לפני השטח. מנהלים ומנהלי משאבי אנוש צריכים לפעול יחד ולאחד כוחות כדי להיות על המשמר צרות ולטפל באפשרויות ההטרדה עוד בטרם היא מתרחשת בפועל.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה