ההורים הישראלים רוצים שילדיהם יהיו רופאים ואנשי הייטק

ההורים הישראלים רוצים שילדיהם יהיו רופאים ואנשי הייטק

סקר חדש של משרד המדע והטכנולוגיה מגלה מה כולנו היינו רוצים שילדינו ילמדו

שיתוף
לימודים בישראל

לימודים בישראל

סקר חדש של משרד המדע והטכנולוגיה שהתפרסם השבוע (ב'), מצא כי ההורים הישראלים הכי היו רוצים שילדיהם יהיו רופאים (57% מהנשאלים ציינו זאת), ולאחריהם בדירוג אנשי הייטק (52%), מהנדסים (48%) ומדענים (34%). למקומות האחרונים הגיעו המקצועות קצין משטרה, איש דת ואיש בידור.

כאשר נשאלו אילו מקצועות היו ממליצים לבן ענו 23% איש היי-טק, 16% רופא, 16% מהנדס, וכ-8% מדען. בשוני מסוים, לבת, 25% היו ממליצים רופאה, 17% אשת הייטק, 9% מדענית ורק 9% מהנדסת. גברים נטו יותר (כ-20% מהגברים בסקר) להמליץ לבת להיות אשת היי-טק מעט יותר משנשים המליצו (כ-14% מהנשים).

בהקשר זה, מהסקר עולה גם כי רק 11% מהישראלים מסכימים עם האמירה כי בגלל הבדלים מלידה בין גברים ונשים יש יותר גברים שעוסקים במדע מאשר נשים. כ-28% מסכימים עם האמירה במידה בינונית או מועטה וכ-54% אינם מסכימים כלל.

הסקר בחן גם את תפיסת היוקרה של עיסוקים שונים, וגם כאן, המקצועות הנתפסים כיוקרתיים ביותר הם רופאים (31%), מדענים (25%), אנשי היי-טק (20%) ומהנדסים (15%) . במקום החמישי מדורגים קציני צבא (11%) אנשי עסקים (10%) ולאחר מכן מורים (93%) ועורכי דין (9.7%).

לדברי שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס: "העיסוק במקצועות המדע והטכנולוגיה טומנים בחובם שפע הזדמנויות לנשים ולגברים לממש עצמם. ההשקעה בהון האנושי ובתשתיות המדע מביאות את ישראל לפריצות דרך בתחום ומשפרות את מעמדה הבין-לאומי".

הסקר בוצע בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת היהודית והערבית במדינת ישראל במהלך השבוע הראשון של מרץ 2018. עבור משרד המדע על ידי חברת גיאוקרטוגרפיה, ומתקיים זו השנה השביעית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה