שיתוף

פרויקט התמודדות משאבי אנוש עם נגיף הקורונה

 

 

הנהלות בכירות של חברות ומנהלי משאבי האנוש הם אלה שעליהם מוטלת האחריות לסייע בהפחתת תחושת הבידוד בארגון, בפרט כאשר מדובר בעובדים שנאלצים לעבוד מביתם בימים אלה.

אחת המשימות המוטלות עליהם היא לתעדף אילו מבין העובדים יוכלו להגיע אל המשרד, מי יצטרך לעבוד מביתו ואילו עובדים להשאיר בחופשה ללא תשלום, או לפטר.

וזאת לאחר שבחרו בפינצטה כל עובד והשקיעו בו רבות החל בשלב האיתור והגיוס, דרך כל שלבי המיון והסינון ועד שלב הקליטה והשימור.

כעת מוטלת עליהם המשימה המאוד לא פשוטה לשמר את המרקם החברתי בחברה כאשר רובם המכריע של העובדים נמצאים בבית, בין אם בחופשות ללא תשלום או עובדים מהבית.

מומחים בעולם סוברים, כי גם לאחר שהעובדים יוכלו לחזור למקומות העבודה, יידרשו גישות חדשות כדי לטפח מערכות יחסים בריאות מרחוק.

בלי לטפח סוג חדש של מערכת יחסי עבודה בין העובדים, יהיו ארגונים רבים שיחושו בפועל – את התוצאות האנושיות העגומות של הבידוד וגם של השחיקה הנובעת ממריטת העצבים – עוד זמן רב לאחר סיום המגיפה והמשבר.

המצב הקיים כעת, עלול להוביל לכך שבשנים הקרובות תחול עלייה חדה בשיעורי העובדים שיעדיפו להמשיך לעבוד מביתם ויתקשרו עם חבריהם לעבודה דרך אמצעים וירטואלים כאלה ואחרים.

מאליו מובן, כי אילו מבין העובדים שהארגון שלהם נפגע מעט יחסית, והם נהנים לעבוד מהבית, אלו הן חדשות טובות.

ולמרות זאת, מסקרים שנערכו בארה"ב עולה, כי בדידות היא אחד האתגרים הגדולים ביותר שעובדים מתמודדים איתם בימים אלה של עבודה מרחוק.

בעיה זו מתעצמת עוד יותר בכל הקשור לרווקים ורווקות צעירים יחסית שגרים לבדם בערים גדולות והורגלו להפגש עם חברים גם בעבודה וגם לאחר שעות העבודה.

אוכלוסייה נוספת שמתמודדת עם אתגר זה הם עובדים מבוגרים שנאלצים לעבוד מביתם, בסיועה של טכנולוגיה שלא תמיד הם מצליחים לרתום אותה למשימות שעליהם לבצע, וכאשר גם הם מנותקים מחבריהם לעבודה.

עוד עולה מהמחקרים שבוצעו בארה"ב, כי בני דור המילניום ובני דור ה-Z, המהווים את האחוז הגבוה ביורת בקרב כוח העבודה, הם בפועל הדור ה'בודד' ביותר.

מחקרים שבוצעו באירופה מראים, כי בני דורות אלה חשו בודדים לעיתים קרובות עוד לפני משבר הקורונה, דבר שהמחיר עם המשבר.

ממחקרים עולה, כי כשני שלישים מבני דורות המילניום וה-Z התקשו (עוד טרם פרוץ המשבר) ליצור קשרי ידידות אמיתיים במקום העבודה, כאלה שאינם תלויים רק ברשתות החברתיות.

מחקרים אלה מראים, כי הבדידות שהתעצמה כעת בעקבות משבר הקורונה עלולה לגרום לירידה באיכות החיים ולבעיות בריאותיות (שאינן נגרמות מהנגיף עצמו).

עם כל ההשלכות של תחושות הבדידות בקרב העובדים בעקבות הריחוק החברתי, יצטרכו מנהלי משאבי האנוש להתמודד במהלך השנה הקרובה.  

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה