האם משאבי אנוש מוכנים לטכנולוגיית בלוקצ'יין?

האם משאבי אנוש מוכנים לטכנולוגיית בלוקצ'יין?

בקרוב מחלקות משאבי אנוש יאמצו את טכנולוגיית הבלוקצ'יין לייעול תהליכי הגיוס

שיתוף
בלוקצ'יין במשאבי אנוש

בלוקצ'יין במשאבי אנוש

כל המגייסים כנראה נרגשים לקראת הגעתה של דרך מהירה ויעילה יותר לאימות האישורים של המועמדים לעבודה, באמצעות הטמעת מערכת שיכולה לחסוך זמן יקר ותרכז את האישורים של ההשכלה, התעודות, הניסיון המקצועי והמיומנויות של המועמדים.

מנהלי שכר היו ללא ספק מברכים על הטכנולוגיה החדשה שהופכת את השכר בינלאומי לפחות מורכב ויקר, ומאפשר תשלומים עתידיים ויעילים מעבר לגבול לעובדי החברה הגלובלית.

שני ישומיים של טכנולוגיית הבלוקצ'יין (Bockchain) שצפויים להשפיע על משאבי אנוש בקרוב, הם אימות אישורים למסוגלות לעבודה ותשלום שכר לעובדים גלובליים.

הבלוקצ'ין ידועה בעיקר כטכנולוגיית השדרה עבור המטבע הדיגיטלי ((Bitcoin. הבלוקצ'יין היא למעשה ספר דיגיטלי מוצפן של רשומות ציבוריות המאורגנות בקבוצות של נתונים, הנקראות בלוקים ומופצים ברשתות. בלוקצ'ין היא סוג של ביזור מסד נתונים המאפשר לכל אחד ב"שרשרת" לראות ולאמת את הפרטים של כל רשומה.

כיצד זה עובד?

הבלוקצ'יין היא דרך לאחסן מידע אישי על מועמדים או עובדים באופן מאובטח וסודי ולהפוך אותו לזמין לכל אחד שיש לו אישור לכניסה למידע זה. מערכת כזו יכולה להפוך את תהליך אימות אישורי המועמדים לעבודה לקל ויעיל וכמובן להגדיל את מהירותם, ובכך לחסוך לאנשי הגיוס את הצורך ליצור קשר עם מספר מקורות כדי לאשר מידע היסטורי.

הנתונים המאומתים גם הופכים להיות אמינים יותר באמצעות הטכנולוגיה והיא יכולה לשפר את תהליך הגיוס באופן משמעותי עם הזמן. בנוסף, הבלוקצ'יין יכולה להפוך את השכר לגלובלי על ידי חיתוך הבנקים ולהפחית זמן ועלויות בתהליך.

מומחים במשאבי אנוש אומרים כי הם מצפים לכך שטכנולוגיית הבלוקצ'יין תשולב במשאבי אנוש בטווח של 18-24 החודשים הקרובים.

כיום, יותר מ -40 מוסדות פיננסיים מובילים ומספר הולך וגדל של חברות בתעשיות בארה"ב כבר משתמשות בבלוקצ'ין. ארגונים משתמשים בבלוקצ'יין לעסקאות פיננסיות, לניהול שרשרת אספקה וליצירת חוזים משפטיים "חכמים".

הנתונים בבלוקצ'יין לא יכולים להימחק או להשתנות רק להתווסף ולכן יש לכך ערך רב בשמירה על דיוק ואמינות הנתונים. כל אחד אשר מחובר לכל בלוק חייב להסכים לפני שנכנס ומתעדכן מידע חדש בתוך השרשרת. מועמדים לעבודה או חברות מקצים תעודת זהות דיגיטלית ויכולים להוסיף סוגים ספציפיים של נתונים לרשת, כגון ציוני המכללה או תארים.

לבלוקצ'יין יש פוטנציאל לסייע בגיוס ולאמת את אישורי המועמדים בצורה מאובטחת מאוד ולהקטין את הסיכויים שהאישורים ישתנו או יזויפו. זה לוקח הרבה זמן ומשאבים לעשות את הסוג הזה של בדיקת הרקע לגבי המועמדים כיום, במיוחד באזורים שנמצאים מעבר לחוקים רגולטוריים או משפטיים.

זיהוי עצמי דיגיטלי

ישנן הזדמנויות משמעותיות לטכנולוגיה של בלוקצ'ין בתחום משאבי אנוש. לדוגמה, בלוקצ'יין עשוי להפוך את הרעיון של "זהות עצמית ריבונית" לעובדים למציאות, זה הרעיון של אנשים המסוגלים לשלוט באופן מלא לגבי הנתונים על עצמם, מה שיפחית את הסיכוי של חברות צד שלישי לספק נתונים היסטוריים לא מדויקים על מועמד או עובד קיים.

לדוגמה, אם המגייס השתמש בבלוקצ'יין כדי לאמת את הטענה של מועמד לעבודה על השגת הסמכה, המועמד היה צריך קודם כל לשחרר גישה לכניסה בלוקשיין על ידי הגוף המאשר, בדרך זו הטכנולוגיה שומרת על האותנטיות של האישורים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה