האם אתם מגוונים מספיק?

האם אתם מגוונים מספיק?

הדרכים האפקטיביות להגדלת הגיוון המקצועי בארגון

שיתוף
גיוון והכללה

גיוון והכללה

גיוון תעסוקתי הוא מרכיב בלתי נפרד של מחלקת משאבי אנוש כיום. זהו קונספט הנוגע לכל הנושאים, כולל תכנון כוח אדם וגיוס.

המגוון במקום העבודה הפך להיות חלק חשוב יותר ויותר בכל מקום עבודה. כוח אדם מגוון בעל דעות ותובנות שונות, מסייע ומעודד את צמיחת הארגון ואת היכולת שלו לשגשג ולהצליח.

כיצד תדעו אם הארגון שלכם מגוון מספיק? ומה ניתן לעשות עוד כדי להגדיל את הגיוון המקצועי?

מה זה בעצם גיוון?

טעות חוזרת ונשנית מתרחשת כאשר אנשים חושבים שגיוון תעסוקתי מכסה רק גזע ומין. יש להבין כי המגוון כולל מאפיינים רבים נוספים כגו: קבוצות אתניות שונות, גיל, אישיות, מוגבלות, נטייה מינית, דת, וחינוך. לכן, בטרם אתם מחליטים בארגון על מהליכים להגדת הגיוון התעסוקתי ולגיוס מגוון, חשוב תחילה להבין מה זה בעצם אומר. וודאו כי מנהלי הגיוס שלכם יודעים לאילו מועמדים לפנות במסגרת הגדלת הגיוון – למעשה, לכל מועמד פוטנציאלי אפשרי. חשוב גם כי כל חברי צוות הגיוס יבינו זאת ויפעלו לכך בהתאם.

הסירו הטיות מתיאורי התפקיד

כשזה מגיע לגיוון במקום העבודה, הצעד הראשון שכל מגייס יכול לעשות הוא להסתכל על איך נראית מודעת המשרה. בעוד שכתיבת תיאור עבודה כוללני עשויה להיראות פשוטה, הטיה לא מודעת באמצעות מונחים או ניסוח שמייצרים סטריאוטיפים תרבותיים, מגדריים או תעשייתיים יכולה להגביל באופן משמעותי את מאגר המועמדים שיפנו אליכם.

השתמשו בביג דאטה

השתמשו בביג דאטה כדי להעריך את המועמדים בצורה אובייקטיבית ככל האפשר. חשוב להפחית את ההטיות ולהסתייע במערכות ביג דאטה וניתוחי נתונים כדי לשפר את תוצאות ההעסקה המגוונת של הארגון. יש להתחיל ביצירת תהליך ראיון עבודה למיגור הטיות ולתעדף גיוס מגוון.

חשוב גם לעיין במדדי הביצועים ובנתוני הגיוס מראש של העובדים הנוכחיים. על ידי השוואת הנתונים הללו, תוכלו לחזות במגמות שונות. לדוגמה, אם המשרה הפתוחה דורשת מיומנויות של מנהיגות, בחנו אנליזה על עובדים שהתגלו כמנהלים גדולים.

בחינת תהליך הגיוס

בעת תהליך הגיוס יש לבחון שוב א נושא ההטיות (גם הבלתי מודעות). יש לבדוק האם כל המועמדים זכו לחוויית מועמד שווה ללא קשר לרקע ולמוצא שלהם. האם הם ענו על שאלות הראיון בצורה דומה? יש לבחון היטב חנו היטב את המגמות הללו על מנת ליצור קריטריונים ללא הטיות, בהם תוכלו לעשות שימוש בגיוסים הבאים.

באמצעות מבנה ראיון תומך גיוון, מנהלי גיוס יכולים לבצע ראיון ממוקד יותר עם המועמדים. עיסוק בשיחות חולין במהלך הראיון עשוי להוביל להטיות, במקום זה עליהם להקפיד להיצמד לתסריט הראיון המובנה.

לציין ולחגוג ניצחונות של גיוס מגוון

יש לציין ולחגוג את הניצחונות שלכם. הציגו אותם בין כל העובדים וכן באתר החברה ועמודי החברה ברשתות החברתיות. גם בתיאור התפקידים הבאים ובמיתוג המעסיק, חשוב לציין שוב ושוב את רצון החברה בגיוון מקצועי ובניצחונותיה בהשגתו. זה יתרון מצוין עבור מועמדים ומחפשי עבודה לדעת שהארגון שלכם משקיע בגיוון. המועמדים רוצים לעבוד עבור חברות כוללניות ולא מפלות וחשוב להראות להם שיצרתם מקום עבודה כזה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה