דרכים מקוריות לתגמל עובדים

דרכים מקוריות לתגמל עובדים

בניגוד לתפישה שעובדים מצטיינים שואפים לתגמול כספי, לא בהכרח הדבר נכון. עובדים רבים ישמחו לתגמול שיפתח אותם הלאה, לתגמול רגשי או מוסרי, שיספק עבורם ערך מוסף

שיתוף
להוקיר את העובדים

להוקיר את העובדים

החל מתכניות פיתוח והכשרה לעובדים, דרך נופש עובדים מצטיינים והנהלה בספינת פאר, ועד להשקעה בתחביב האישי של העובד, להלן כמה דרכים מקוריות לתגמל עובדים מצטיינים, שאינן מתבטאות בתגמול כספי מידיי.

תכניות פיתוח לעובדים מצטיינים

תכניות פיתוח והכשרה לעובדים מצטיינים, הן תגמול מצוין לעובדים החברה. עובדים שיודעים שיש תגמול על עבודה מושקעת, והוא מגיע בצורה הכשרה ופיתוח, יהיו מונעים להמשיך ולעשות הלאה. התאמת תגמול הכשרה ופיתוח לעובדים טובים הוא אפקטיבי, כיוון שאותם עובדים שבדרך מגיעים להישגים הגבוהים ביותר, הם בדיוק אלו שמונעים מפיתוח עצמי.

קידום

קידום לתפקידים בכירים יותר, הוא תגמול טוב נוסף לעובדים מצטיינים, בדיוק מאותה הסיבה לעיל. עובדים שנותנים את כל כולם לעבודה ולעשייה, הם בדיוק אותם העובדים שתרצה, בתפקידים הניהול ובתפקידי המנהיגות בחברה.

הכרה

דרך נוספת לתגמל עובדים טובים, נעשית באמצעות הכרה בהם ומול כלל החברה. אירוע חברה בה יצוינו אותם העובדים ש"עשו את השנה", בפירוט נקודות ההצלחה שלהם והאפשרות שלהם לשאת נאום קצר בנושא, הוא בבחינת תגמול מצוין.

אימוץ רעיונות

דרך מקורית נוספת לתגמל עובדים משקיעים, היא באמצעות אימוץ רעיון או שאותם עובדים הם יזמו. ניתן לקיים ישיבת בחינת רעיונות, שיעלו אותם עובדים, ולהחליט אילו מבין הרעיונות כדאי לאמץ. הרעיונות יכולים לנוע החל מאירוע חברה, למדיניות חברה ועד לפיתוח מוצר. כל רעיון שיואיל לחברה ויתגמל את הוגיו, יהיה רעיון טוב ליישום.

תרומה לקהילה

תרומה לקהילה ע"י חברות, הפכה בשנים האחרונות לטרנד מצוין, שבנוסף להיותו פתרון של ממש לאוכלוסיות הזקוקות לתרומה, הוא נמצא כמשפיע בצורה חיובית ביותר על עובדי החברה. חברות שעורכות פעילויות התנדבות ותרומה לקהילה, נמצאו כמגבשות את העובדים שלהם בכך. תגמול של תרומה לקהילה, לעובד או למספר עובדים מצטיינים בחברה, הוא תגמול השראתי נהדר. העובד המצטיין יוכל לבחור לאיזו עמותה או אוכלוסייה לתרום את הכסף שהחברה תקציב לתרומה, ולנהל את עניין התרומה כולו.

תכנית חסכון

תגמול מקורי נוסף לעובדים מצטיינים, הוא באמצעות תכנית חסכון שהחברה תפתח עבורם. עובדים שמוכיחים שוב ושוב את השקעתם ותרומתם לחברה, יכולים לזכות לתכנית חסכון שהחברה תחסוך עבורם למספר שנים, כאשר בתום התקופה הם יוכלו לפתוח את התכנית וליהנות מהכסף.

נופש באניית פאר

תגמול נוסף מקורי ומגבש מאוד שתפס תאוצה בשנים האחרונות, הוא נופש הנהלה ועובדים מצטיינים באניית פאר. שיט בספינת תענוגות, הוא פינוק אמיתי לעובדים שהצטיינו. הנופש מאפשר לעובדים מצד אחד להירגע ולהתפנק לאחר העבודה הקשה שבצעו בצורה היוקרתית והמפנקת ביותר שיש, ובנוסף, זוהי להתקרב להנהלה, לשוחח עם המנהלים, להציע להם רעיונות ולהרגיש חלק מהם. בשל כל האפשרויות הללו, נופש באניית פאר נחשב לאחד התגמולים המוצלחים ביותר.

מתנה רגשית מהחברה

דרך מקורית מקדימה לתגמל עובד מצטיין, הוא להעניק לו מתנה אישית שתזכיר לו מידיי יום את הערכת החברה לעבודה הטובה שלו. לוח שעם עם פתקי תודה מההנהלה ומעובדי החברה בצירוף תמונות שלהם, יכולה להיות מתנה רגשית נהדרת. את לוח השעם הוא יוכל לתלות במשרד ולהיזכר מידיי יום, בהערכת החברה לתפקודו היעיל. ספל קפה עם חתימות מודפסות של חברי הנהלת החברה, פד לעכבר עם ברכות של המנהלים, מעמד לעטים עם משפטי מפתח שהמנהלים יחרטו בו, כל אלו הן מתנות רגשיות נהדרות שמקנות מוטיבציה לעשייה נוספת.

השקעה בתחביב

השקעה בתחביב של העובד המצטיין הוא דרך תגמול מקורית נוספת. אם למשל העובד המצטיין הנוכחי חובב אופניים, החברה יכולה לרכוש לו אופניים חדשניות שיסייעו לו להמשיך ולפתח את התחביב שלו. אם העובד המצטיין חובב בישול, אפשר לרשום אותו לסדנת בישול שספק לו כלים לתחום בישול מסוים. עובד מצטיין חובב ספורט, יוכל לקבל מנוי תקופתי לחדר כושר, וכן הלאה. חשוב לדעת מה בדיוק אותו עובד אוהב לעשות. את זה זה ניתן ללמוד מתשאול חבריו לצוות, או מתשאול שלו עצמו בצרוה אגבית, שלא תהרוס את ההפתעה.

 ל-8 דרכים נוספות לתגמל עובדים – לחצו על הקישור!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה