מדוע צפוי גידול כה משמעותי בביקוש למנהלי משאבי אנוש עד 2022?

מדוע צפוי גידול כה משמעותי בביקוש למנהלי משאבי אנוש עד 2022?

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בארה"ב: בין 2012 ל-2022 יחול גידול בשיעור של 10.8% בכוח האדם במשק

שיתוף
ביקוש לאנשי משאבי אנוש

ביקוש לאנשי משאבי אנוש

שוק העבודה האמריקאי צפוי לגדול ומהלך זה טומן בחובו קליטת מאסה של עובדים חדשים לארגון. לצד זאת, הארגון גם יעבור תהליכים של שינוי והתייעלות, מה שידרוש השקעה מרובה בהכשרת עובדים וכמובן, זה יכלול גם פרידה מעובדים בין אם זה במסגרת פרישה (של עובדים מדור הבייבי בום) ופרידה מעובדים שהתפקידים שלהם יהפכו מיותרים או שלא יהיו להם הכישורים הנדרשים להשתלב בשוק העבודה העתידי. תהליכים אלה מיצרים עבודה רבה במחלקת משאבי האנוש.

אתר האינטרנט U.S. Bureau of Labor Statistics פרסם את נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בארה"ב, מהם עולה כי בטווח השנים בין 2012-2022 יחול גידול משמעותי בביקוש לאנשי משאבי אנוש בכל הדיסציפלינות – עם צפי של עלייה ב-13% בשיעור העובדים העוסקים במשאבי אנוש.

כוח האדם במשק האמריקאי משקף את המשק העולמי ומשפיע עליו ולכן ניתן להסיק כי טרנדים מהשוק האמריקאי יגיעו לשאר המדינות, בעיקר המתועשות. את הביקוש העתידי למנהלי משאבי אנוש ניתן להסביר בקלות על רקע הנתוניםשכן הם פונקציה חשובה בקליטת עובדים חדשים ובכלל בליווי הארגון בתהליכי שינוי וצמיחה.

רק כדי לסבר את האוזן, בטווח עשר השנים שבין 2012 ל-2022 יתווספו לכוח העבודה האמריקאי עוד 15.6 מיליון עובדים כך שב-2022 כוח העבודה האמריקאי יגדל מכ-145 מיליון לכ-161 מיליון עובדים.
הענפים שבהם יהיה הגידול המשמעותי ביותר בכוח האדם, כ-5.3 מיליון משרות (המהוות למעלה למעלה משליש מכמות המשרות החדשות) הינם: רפואה, בריאות, סיעוד וכל התחומים התומכים בענף השירותים הרפואיים, פיתוח תשתיות ובינוי.

שוק העבודה יגדל, ישתנה, יקלוט עובדים חדשים, יכשיר עובדים קיימים וגם ייפרד לשלום מעובדים!

מאחורי הצפי לגידול משמעותי בכוח האדם במשק האמריקאי ניצבות שתי מגמות עיקריות: גידול ושינוי. הגורם הראשון הוא כמובן גידול בביקוש למוצרים או שירותים לדוגמת גידול טבעי בצורך בשירותים רפואיים, כתוצאה מעלייה באיכות החיים עליה בתוחלת החיים, התרבות האוכלוסייה וכיו"ב. המגמה השנייה מדברת על שינוי בענפים קיימים, שינוי מגמות מוליד צורך בבעלי מקצוע חדשים ומגוונים. כך למשל צפוי גידול משמעותי בביקוש לעוזרים משפטיים.

בעוד העלייה בכוח האדם בענף השירותים המשפטיים צפויה להיות רק בשיעור של 7.9%, העלייה בעוזרים משפטיים צפויה כאמור להגיע לכ-21% – היות שבתחום השירותים המשפטיים חלים שינויים מהותיים. שינויים אלה מובילים לצורך באנשי סיוע משפטיים בעלי כישורים מסוימים שייקחו על עצמם יותר תפקידים ואחריות גדולה יותר מבעבר (על מנת לפנות את זמנם היקר של עורכי הדין ולסייע להם בתחומים האדמיניסטרטיביים, הבירוקרטיים, מחקר וטיפול שוטף בלקוח). זו דוגמה לענף אחד מיני רבים שבו שינויים בתוך הענף יובילו לעיצוב המשרה מחדש/ עיבוי המשרה ולעלייה בביקוש לעובדים מוכשרים לתפקיד.

עד כאן צוינו שתי מגמות עיקריות המשפיעות על גידול בכוח האדם וצורך בשינויים במצבות כוח האדם, אשר מגיעים מגיוס ומהכשרה, ניוד, קידום והעצמת עובדים.


בואו להתעדכן על עתיד עולם משאבי האנוש בפורום מיוחד לסמנכ"לי משאבי אנוש שיערך ב-15 בדצמבר. לחצו כאן לפרטים


כל המשימות האלו הן כאמור באחריות מחלקת משאבי אנוש. יחד עם זאת, שוק העבודה ייפרד מכמות מאסיבית של עובדים, הן במסגרת פרישה (עובדים מדור הבייבי-בום ייצאו לגמלאות או לפרישה חלקית, הקטנת משרה, מעבר לסטטוס של יועץ חיצוני או פרילאנסר, או עובדי שעות). לצד זאת יהיו פיטורים של עובדים שהמקצועות שלהם אינם דרושים יותר, בעיקר אנשים ממקצועות פיזיים שאותם מחליפות המכונות (קופאים בחניונים, חוטבי עצים, פועלים פשוטים בענפי החקלאות, מנקי רחובות וכיו"ב).

הטכנולוגיה המתקדמת והרובוטיקה יהפכו עובדים רבים למיותרים וארגונים בכל סדר גודל יעסקו בפרידה מעובדים ובביטול פונקציות ותפקידים אשר אינם דרושים או שלא יהיה בהם צורך בעתיד. במקביל, תגדל ההשקעה בהכשרת עובדים למעבר לאוטומטיזציה, שימוש במכשור, מיכון ותוכנות לביצוע פעולות שעד לא מזמן נעשו על ידי בני אדם.

ייפתחו הכשרות של עובדים שילמדו לעסוק בכלי עבודה חדשים ולפקח אחר עבודות המבוצעות בכלים ובטכניקות חדשות. לדוגמה, הפעלת מיכון חקלאי ממוחשב ובקרה על עבודות אוטומטיות במקום עבודה פיזית בשטח, ופיקוח על עובדים בשטח.

למנהלי משאבי אנוש צפויה עבודה מרובה!

קליטה מאסיבית של עובדים, החלפת עובדים בבעלי כישורים ספציפיים יותר, הכשרת עובדים לתפקידים חדשים או הרחבת תפקיד או פרידה לצמיתות מעובדים – כל אלה יעמיסו על מחלקת משאבי האנוש, האמונה כאמור על תחומי הגיוסים, פיטורים, הכשרה, קידום עובדים, וכמו כן תכנון אסטרטגי נכון של כוח אדם לטווח ארוך. לכן, אין פלא שהעשור הנוכחי יטמון בחובו דרישה לאנשי משאבי אנוש, עם שיעור צמיחה של כ-13%.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה