2015 צופנת עלייה משמעותית בדרישה לאקדמאים

2015 צופנת עלייה משמעותית בדרישה לאקדמאים

ארה"ב: הדרישה לאקדמאים, לאיוש משרות שהתפנו ולמשרות חדשות, עולה ב-16% השנה, כך עולה מסקר חדש שנערך באוניברסיטת מישיגן

שיתוף
לימודים לתואר ראשון

לימודים לתואר ראשון

אם לא תכין שיעורי בית לא תקבל קינוח… אם לא תקבל ציון טוב במבחן לא תקבל אופניים… כל אלה אולי סייעו לאימהות רבות לגדל ילדים, לחנך אותם למשמעת וחריצות אבל היום, אפשר לזנוח את ההבטחות והססמאות הריקות ולהתחיל להכין את הילדים למציאות הרבה יותר קשה. אם לא תלמד לא תתקבל לאוניברסיטה ואם לא תתקבל לאוניברסיטה, הסיכוי שלך להתקבל לעבודה יצנח ב-16%! לא קל להגיד דבר כזה לילד אבל – אין מנוס. על פי סקר חדש, תואר אוניברסיטאי הוא כבר ממש לא עוד תעודה יפה שתולים בסלון וטקס קבלת התואר הוא לא עוד הזדמנות לחגוג עם החברים והמשפחה (ולרצות את האמא הפולניה). במשך כמה שנים נשאלה השאלה האם יש עוד צורך בתואר אקדמי בעולם שרץ ודוהר כל כך מהר והאקדמיה נותרת מאחור? האם לא נכון יותר לגייס מועמדים צעירים שעברו הכשרה מקצועית, מקוצרת, טכנית ורלוונטית אד-הוק? האם לא נכון יותר לגייס מועמדים עם פחות תעודות ויותר ניצוץ בעיניים?

על פי סקר חדש שנערך באוניברסיטת מישיגן ושתוצאותיו פורסמו באתר The Wall Street Journal – שוק העבודה צמא השנה לאקדמאים. מהסקר עולה כי השנה חלה עלייה בשיעור של כ-16% בדרישה למועמדים בעלי תארים אקדמיים. על פי הסקר, שבו השתתפו 5,700 מעסיקים מצפון אמריקה, עולה כי השוק, היוצא ממיתון, מחפש בתנופה מואצת טאלנטים לאיוש משרות שהתפנו ולמשרות חדשות שנוצרו בעת האחרונה. אחד המאפיינים הייחודיים שבהם ניתן להבחין כעת הוא הדרישה למועמדים עם תארים אקדמיים. הדרישה לאקדמאים מאפיינת מגזרים רבים ושונים אך ישנם 6 סקטורים שבהם ניתן לזהות גידול משמעותי בדרישה לתואר אקדמי כתנאי הכרחי:

  • עמותות וארגונים הפועלים ללא מטרות רווח – 16%
  • ענפי ייצור 17
  • מגזר ממשלתי 24%
  • שירותים עסקיים ושירותי מחקר ומדע 24%
  • שירותים פיננסיים וביטוח 31%
  • שירותי מידע 51%

על פי הסקר האחרון, הדרישה לאקדמאים בוגרי תואר שני במנהל עסקים M.B.A עולה השנה בשיעור של 38%. הדרישה לתואר דוקטורט עולה בשיעור של 20% ועלייה בביקוש לתארים מקצועיים (תואר שמעניק לעובד תעודת הסמכה לעסוק במקצוע) עולה ב-8%.

לצד העלייה בביקוש למועמדים בעלי תואר אקדמי, יש גם מגמת ירידה בשנה האחרונה בביקוש לתארים, בעיקר בסקטורים הבאים: בענף שירותי החינוך נצפית השנה ירידה בשיעור של 2% בביקוש לבעלי תארים אוניברסיטאיים וכן בענף השירותים הציבוריים / המקומיים ניתן לזהות ירידה חדה, בשיעור של 17%, בביקוש לעובדים עם תארים אקדמיים. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה