2014 תהיה שנת העובדים

2014 תהיה שנת העובדים

השנה שרק החלה תתאפיין בביקוש לכישרונות-על וחברות שירצו להצליח יצטרכו להתאמץ כדי לטפח את היתרון התחרותי שלהן בתחום הגיוס והשימור

שיתוף
גיוס עובדים ב2014.

גיוס עובדים ב2014.

ג'וש ברזין, מייסד חברתBersin  למחקר וייעוץ עסקי, צופה שגידול בכלכלה העולמית ב-2014 יגרום לשינוי במאזן הכוחות ויאפשר לכישרונות מובילים להפעיל שליטה רבה יותר. יהיה ביקוש גדול לאנשים בעלי כישורי מפתח בהנדסה, מתמטיקה, מדעי החיים ואנרגיה. ארגונים יתחרו ביניהם על כישרונות והנוסחה להצלחה תהיה יכולתן של חברות להסתגל ולחדש על מנת למשוך אליהם את הכישרונות המובילים. בהתאם לכך מונה ברזין בטור באתר ere.net את האתגרים וההזדמנויות שיעמדו בפני מעסיקים בשנה שהתחילה כעת.

  • בניית תשוקה במקום העבודה. נושאים מרכזיים שיעסיקו מעסיקים יהיו משיכת עובדים, שימור ומעורבות. יותר מ-60% מהחברות שהשתתפו בסקר של חברת Bersin אמרו שהן חוששות לאבד אנשי מפתח בשנת 2014. אנשי מחלקת משאבי האנוש יצטרכו לאמץ ראייה הוליסטית של חוויית המועסקים שלהם ויצטרכו לחשוב איך אפשר לעשות אותה מתגמלת ומהנה יותר.
  • יצירת מותג מעסיק גלובלי. הממונה על גיוס כישרונות צריך להיות חברו הטוב ביותר של הממונה על השיווק, אומר ברזין. מותג המעסיק שלכם הוא ה-מותג שלכם. הוא משקף את סגנון ההנהגה ואת סביבת העבודה. הדברים האלה קשורים זה לזה והאופן שבו הם מהדהדים משפיע על יכולתכם לגייס.
  • יצירת "שרשרת אספקה של ההנהגה" שתתמקד בעיקר במילניומים. אחת הסוגיות של השנה היא שיפור יכולות ההנהגה הגלובליות בכל הרמות – עם התמקדות מיוחדת במילניומים. מקצוענים מדור המילניומים, אנשים בגילים שבין אמצע שנות ה-20 לאמצע שנות ה-30 של חייהם, נמצאים כעת בנקודה מכרעת ברוב החברות וצריך לתת להם את התמיכה, המשוב וההתנסות שלהם הם זקוקים על מנת לצמוח אל ההנהלה בדרג הביניים ולהנהלה הבכירה.
  • הפשטה של הטכנולוגיה. יש הצפה של טכנולוגיות משאבי אנוש חדשות בשוק שנותנות מענה לכל מרכיבי העבודה – מהערכת עובדים ועד סימולציות ומשחוק. האסטרטגיה ל-2014 היא לא רק להטמיע טכנולוגיה חדשה, אלא גם לעשות אותה פשוטה יותר, קלה לשימוש ומאומצת בהיקף נרחב. אחד האמצעים לכך הוא יישומי מובייל.
  • בניית תרבות של למידה מתמשכת והתאמת עבודה לכישורים. פערי הכישורים במקום העבודה גדולים מאי פעם. המחסור במהנדסי מכניקה ובמהנדסי תוכנה, באנשי גיאופיזיקה, אנליסטים, מתמטיקאים, מנהלי מכירות ומקצוענים ומקצועניות אחרים גדל. ב-2014 ארגונים מובילים ייצרו פתרונות למידה מתמשכת על מנת לרתום את האנשים הקיימים ולמשוך את אנשים המקצוע שהוזכרו לעיל לארגון.
  • הפיכת כלי מדיה חברתית לפתרונות. כלי מדיה חברתית משמשים כתוספים למערכות משאבי אנוש והצטרפו דרכים חדשות לביצוע משימות ישנות. הכלים החברתיים יודעים לבצע גם משימות חדשות כמו תקשורת פתוחה בין העובדים וניהול קשרים עם מועמדים. ב-2014 מחלקות משאבי האנוש יצטרכו להתייחס למדיה החברתית כאל סטנדרט בכל הפתרונות שהן מספקות.
  • חשיבה הוליסטית על ניהול כישרונות. המחקרים של Bersin מראים שלחברות רבות יש כיום צוותי ניהול כישרונות, אבל רבים מהם עדיין פועלים בבידוד. צוותי ניהול הביצועים, התגמולים והגיוס מנסים לשפר את התוצאות שלהם, כל אחד בנפרד. ב-2014 יהיה צורך לחשוב על כל הפרקטיקות האלה כעל מערכת הוליסטית משולבת אחת שתעוצב ותוטמע בחברה על מנת ליצור את חוויית העובד הנכונה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה