גיוס וטיפוח עובדים יצירתיים ויזמים

גיוס וטיפוח עובדים יצירתיים ויזמים

מדוע גיוס וטיפוח עובדים בעלי תכונות בולטות כמו יצירתיות ויוזמה חשובים ותורמים לחדשנות במשאבי אנוש?

שיתוף
תרבות של חדשנות

תרבות של חדשנות

ארגון התומך בשינויים תכופים ושואף להתאים עצמו לשינויים הדינאמיים בשוק, ארגון התומך בחדשנות או לפחות שואף להיות כזה, יכול לעודד ולמנף את המדיניות והתרבות הזאת כאשר הוא יגייס עובדים שתכונה חזקה המאפיינת אותם היא יוזמה, יצירתיות ותעוזה. ארגון המתאפיין בהון אנושי כזה מגדיל את סיכוייו להצליח בתחרות העצומה הקיימת היום.

עובדים בעלי יוזמה ויצירתיות יציעו רעיונות חדשים לשיפור הקיים בארגון, יזמו פעולות גם כאשר הדבר אינו מצופה מהם, תמיד יחשבו מעבר לקופסה ולרוב יזרמו יפה עם חדשנות, טכנולוגיה או כל שינוי אחר בארגון. אם עובדים אחרים יכולים לסבול בשקט ולאורך זמן נהלים או שיטות עבודה מסורבלות ומיושנות, היזמים יקומו ויעשו מעשה כדי לשנות או לשפר את המצב.

ארגון המעודד יצירתיות יוקיר עובדים אלה ולעתים גם יתגמל אותם. הוא יעודד את העובדים כשהם חווים הצלחות קטנות יעודד ויטפח אותם גם כשהיוזמה אינה נוחלת הצלחה.

לעומת זאת, ארגון שאינו תומך ביצירתיות וחדשנות עשוי להתייחס בביטול לכל הצעה, או להעריך יוזמה רק כאשר הצלחתה מוכחת. התנהלות בארגון כזה לא תעלה את מוטיבציית העובד ליוזמה חוזרת, תפחית משמעותית את ההתלהבות והעובד לרוב לא יישאר לטווח ארוך בארגון כזה.

יש לשים לב לעובדה כי ישנם עובדים יוזמים ויצירתיים שאוהבים להציע רעיונות חדשים אך פחות אוהבים ליישם אותם. לפיכך תמיד יש להזכיר להם את אילוצי הארגון כגון תקציב, צורכי השוק, אופי הלקוחות והמוצרים, לוחות זמנים ועוד.

מה כדאי לדעת על גיוס עובדים יצירתיים ויוזמים?

  • חשוב לדעת כי לעתים איתור מועמדים בעלי תכונות מסוימות ונישתיות מחייבת התפשרות על תכונות אחרות. יש לערוך מיפוי של התכונות הנדרשות לתפקיד ולארגון, ולדעת מראש על אילו תכונות ניתן להתפשר ועל אילו תכונות לא נוותר.    
  • בהמשך לסעיף הקודם, אם ברצונכם לאתר מועמדים יצירתיים במיוחד, מומלץ שתוותרו על מספר קריטריונים אחרים שעד היום נחשבו כפרמטר חובה לתפקיד. לדוגמא, אם עד היום חלק מדרישות התפקיד היו ידע בתוכנה מסוימת או ניסיון של שנתיים, חפשו מועמד שקורות חייו לא מציגים ידע בתוכנה זו ואולי ניסיון של שנה בלבד.
  • לעתים עובדים הניחנים בכישורי יזמות ויצירתיות עלולים להשתעמם מהר. הם מחפשים אתגרים רבים.
  • עובדים בעלי תעוזה ניחנים בביטחון עצמי רב. מומלץ לבחון האם הם מתאימים לתפקידים ניהוליים ולבדוק אפשרויות של מסלול קריירה בתוך הארגון. בכל מקרה יתכן שהעובד יהיה בעל תכונות של יצירתיות ויוזמה אך בעוצמה מופחתת – אז יש לבדוק כיצד הארגון יוכל לטפח ולפתח תכונות אלה.
  • כדי לבחון האם מועמד הוא יצירתי, ניתן לבדוק זאת באמצעות אבחונים מסוימים, וכמובן במסגרת ראיון העבודה. בראיון נבקש מהמועמד לספר על תפקידו ולתת דוגמאות ליצירתיות במקומות העבודה הקודמים. בהתאם לאופי מקומות העבודה הקודמים שלו, יתכן שמדובר בארגונים שאינם מעודדים יצירתיות, והמועמד מגיע על מנת לבדוק אפשרות לעבודה במקום שכן מעודד זאת.

 בואו להתחדש עוד בכנס חדשנות במשאבי אנוש! לחצו כאן לפרטים ולהרשמה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה