בכירי בזק הגיעו לנחם את משפחת הנרצח בפיגוע הדריסה שביצע עובד החברה

בכירי בזק הגיעו לנחם את משפחת הנרצח בפיגוע הדריסה שביצע עובד החברה

כשנה לאחר שהביע שמחה בעקבות הטבח בבית הכנסת בהר נוף, עובד בזק רצח ופצע עוברי אורח

שיתוף
נר זיכרון Photo by antpkr

סמנכ"ל בזק, אייל קמיל, ומנהל אגף הביטחון בחברה, יהודה פורת, הגיעו ביום חמישי האחרון לניחום אבלים בבית משפחתו של ישעיהו קרישבסקי ז"ל שנרצח בפיגוע הדריסה ברחוב מלכי ישראל בירושלים על ידי עובד החברה עלאא אבו ג'אמל, תושב שכונת ג'בל מוכבר במזרח העיר. על אף הסיטואציה המורכבת, התקבלו השניים על ידי בני משפחת קרישבסקי בצורה נעימה– כך על פי דיווח של Ynet. 

בהודעה שפרסמה בזק לאחר האירוע נכתב: "החברה מביעה זעזוע עמוק בעקבות הפיגוע בירושלים ברחוב מלכי ישראל ומפעילותו החבלנית של עובד החברה. אנו המומים מהמעשה הנפשע, מביעים שאט נפש מהמעשה, כואבים את כאבן העמוק של משפחות הנרצחים ומתפללים להבראתם המהירה של פצועי הפיגוע".

בבזק הבהירו שלא היה כל סימן מוקדם להתנהגותו הרצחנית שיכול היה להעיד על פעילותו החבלנית והנפשעת, אולם ברחבי הרשת הוטחה בחברה ביקורת קשה בשל תיעוד ראיון עם המחבל מלפני כשנה בעקבות הטבח בבית הכנסת בהר נוף אותו ביצעו קרובי משפחתו, בו הביע שמחה לאחר ששמע על האירוע הרצחני. "אנשים כאן חילקו ממתקים לאורחים שהגיעו לבקר אצלנו והייתה שמחה למען השהידים", אמר בזמנו.

בעקבות המקרה, מעסיקים רבים חוששים מעובדיהם הערבים, ועוקבים אחר התבטאויותיהם הפומביות ברחבי הפייסבוק. רשת ב' דיווחה היום (א') כי תל אביב, נס ציונה וגבעתיים אוסרות על עובדים ערבים להיכנס לבתי הספר בשעות הלימודים מטעמי ביטחון. כך מצטרפות אלה לרחובות והוד השרון, שבעקבות לחצים מצד ארגוני ההורים הוחלט  כבר בשבוע שעבר לא לאפשר כניסת פועלים בני מיעוטים למוסדות חינוך בשעת הלימודים. בעקבות כך דרש חבר הכנסת דב חנין (הרשימה המשותפת) מוועדת הפנים בכנסת לקיים דיון דחוף בנושא בטענה כי בחסות החרדה מקודמים מהלכים מסוכנים של הדרה גזענית.

יש לזכור שחוק שוויון הזדמנויות בעבודה אוסר על מעסיק להפלות בין עובדיו או בין דורשי עבודה מחמת גזעם, דתם, לאומיותם והשקפתם. זאת, במסגרת הקבלה לעבודה, תנאי העבודה, קידום בעבודה, הכשרה או השתלמויות מקצועיות וכן בנוגע לפיטורים ולפיצויי פיטורים.

המעסיק אינו רשאי להפלות לרעה גם במסגרת מודעת דרושים, בה קיימת דרישה לא סבירה לשירות צבאי, או כל תנאי אחר החוסם במכוון מהמגזר הערבי להגיש מועמדות למשרה המוצעת.

 

אזהרה: הסרטון קשה ביותר לצפייה!

פיגוע הדריסה בירושלים בו נרצח הרב ישעיהו קרישבסקי על ידי עובד בזק

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה