אתגר במשאבי אנוש: עובדים שעוזבים את העבודה אך נשארים בחברה

אתגר במשאבי אנוש: עובדים שעוזבים את העבודה אך נשארים בחברה

אחת הבעיות הגדולות איתה מתמודדים מנהלי משאבי אנוש היא עובדים שממשיכים להגיע מידי יום לעבודה, אך לא באמת עובדים

שיתוף
אומללות בעבודה

אומללות בעבודה

עובדים אלו יכולים לגלוש באינטרנט במשך שעות ארוכות, לשוחח עם קולגות במשרד, לערוך שיחות טלפון אישיות, להתכתב במיילים ובוואטסאפ, הכל מלבד לעבוד. בנוסף לבזבוז הזמן המוחלט, הם עשויים להתלונן, להפיץ שמועות ושקרים ולהזיק לחברה משמעותית.

זו לא בעיה המאפיינת חברה מסוימת, זה יכול לקרות בחברות רבות.

לרוב מדובר באנשים שחשים תסכול כה גדול וחוסר מוטיבציה משווע בעבודה עד כי הם פשוט לא מסוגלים לעבוד, או שהם עובדים ממש מעט רק כדי שלא להיתפס בבטלנותם.

הסיבות לחוסר המוטיבציה ולתסכול שהם חשים יכולות לנבוע מהצבתם בתפקיד לא מתאים, כתוצאה ממנהל גרוע, מעובדי צוות תחרותיים שאינם משתפים אותם בעבודה, מחוסר מיומנויות לביצוע התפקיד, מאי העלאת שכר, מדחיית בקשתם לקידום ועוד ועוד. כמובן שיכולות להיות גם סיבות אישיות לחוסר המוטיבציה שלהם שאינן קשורות בעבודה, אך בכך לרוב לא ניתן לטפל במסגרת החברה.

עובדים שמגיעים לעבודה אך אינם עובדים הוא אחד הדברים הגרועים ביותר לארגון. אין כמעט דבר גרוע יותר לארגון מאשר חברי צוות שעזבו את העבודה אבל לא עזבו את הארגון. זה מוחץ את התרבות, פוגע בביצועים, וגורם לעמיתיהם לעבודה לירידה במורל ולעבודה נוספת – אותה עבודה שהם אינם עושים.

להלן 4 סיבות לכך שעובדים מפסיקים לעבוד אך נשארים בחברה:

הם זקוקים להכנסה בטוחה

רוב האנשים אוהבים את המשכורת ואת היתרונות כגון ארוחות על חשבון החברה, חדר כושר, הטבות בריאות, ביטוחים ופנסיה וכד'. רמת החיים שלהם מיושרת בהתאם למידת ההכנסות שלהם והם חוששים להחליף עבודה ולסכן את רמת השכר שלהם או את היציבות שהם חשים במקום העבודה הנוכחי. גם כיום, כאשר אנשים מרגישים יותר נוח לגבי הרעיון של שינוי מקום עבודה וכשהתחרות על הכישרונות גדלה, לא כל האנשים מוכשרים דיים כדי שחברות ירדפו אחריהם. לעתים מדובר גם באפליית גיל או מגדר שמקשה עליהם להשתלב בעבודה אחרת ולשמור על רמת השכר הנוכחית שלהם, ולכן הם בוחרים להישאר במקום עבודה שלא מתאים להם ושאינו מקדם אותם, רק בשביל לשמור על אורח החיים ורמת השכר.

חוסר מטרה בעבודה שהם עושים

מחקר שנערך ע"י Gallup מצא, כי 87% מהעובדים אינם מעורבים בעבודתם. גורם מרכזי לכך הוא שאנשים לא מבינים מדוע הם עושים את מה שהם עושים. כאשר אתה לא יודע "למה", זה קשה להמשיך ולעבוד קשה כל יום. מצד שני, כאשר הסיבה לפיתוח המוצר או השירות ידועה לעובדים והם מעריכים אותה, יש להם תחושה עמוקה של מטרה ותשוקה לעבודתם. חברות יכולות לטפל בכך בקלות ולתקשר לעובדים בכל הדרכים האפשריות את חזון ומטרות החברה וכיצד העובדים משתלבים בכך ותורמים להצלחתה. יש לערב את העובדים ולאפשר להם תמיד לראות את התמונה הגדולה, כך שירגישו חלק וישמחו לתרום למטרה.

אין להם מושג מה ירצו לעשות

קשה לעזוב עבודה כאשר אין לך מושג מה עוד אתה רוצה ללכת לעשות. הרבה אנשים בימים אלה מתוסכלים ומתלוננים על העבודה שהם עושים או על תחום עיסוקם, כאשר בפועל, אין להם מושג מה יעשו במידה ולא יעסקו בתחום. לכן, הם נשארים באותו מקום עבודה למשך שנים וממשיכים להיות מתוסכלים וחסרי מוטיבציה. חברות שמשכילות לטפל בבעיות אלו באמצעות יועצי קריירה שיספקו הדרכה וייעוץ לעובדים שלהם ויאפשרו להם להתקדם בתוך החברה, ירוויחו עובדים מאושרים ופרודוקטיביים בהרבה.

חוסר מנהיגות

הסיבה האולטימטיבית לכך שאנשים מפסיקים לעבוד אך לא עוזבים את החברה היא – חוסר במנהיגות איכותית.

היעדר מנהיגות גדולה יכול להתחלק לשני תחומים:
תרבות ירודה.
מנהל גרוע.

קל להאשים את העובד עצמו במצב של הפסקת עבודה ואי עזיבה, אבל זה לא העובד שצריך להאשים. האשמה נופלת על אחד משני גורמים: צוות ההנהלה המייצר תרבות שאינה מובילה למעורבות ולהתנהגות חיובית, או המנהל הישיר של העובד אשר לא מאמץ באופן עקבי סטנדרטים גבוהים מספיק.
האשמה נופלת על אנשים שאינם מעניקים לעובדים מטרה ומוטיבציה ומתסכלים אותם עד כדי כך שיתקשו לבצע את עבודתם השוטפת. כמובן שיש שלטפל בכך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה