אתגרי ניהול עובדים בחברה צומחת

אתגרי ניהול עובדים בחברה צומחת

חברת הסטארט-אפ"פידוויזר"הכפילה בשנה האחרונה את מספר העובדים ופתחה שני סניפים נוספים בארה"ב. ראיון עם סמנכ"לית משאבי אנוש של חברה בצמיחה

שיתוף
קרן הלפרין. צילום אופיר הראל

עם צמיחה של כ- 100 אחוזים במספר העובדים ובמספר הסניפים, חברת הסטארט-אפ פידוויזר מוכיחה כי ההון האנושי הוא הבסיס המרכזי עליו נשענת חברה מצליחה.

במשך 10 חודשים גדלה חברת פידוויזר (Feedvisor) הישראלית העוסקת בתחום המסחר המקוון, מסטארט-אפ קטן בתל אביב המנהל כ- 55 עובדים למטה מרכזי המנהל למעלה מ- 100 עובדים בישראל, ו- 2 סניפים נוספים, בניו-יורק ובסיאטל. נוכח הצמיחה האדירה, שכרה חברת פידוויזר משרדים חדשים, פרושים על שטח של 1,500 מ"ר בבניין ה"ירוק" והמפואר אטריום "אמות" בר"ג.

קרן הלפרין, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת פידוויזר, משייכת את הסיבות להצלחה המרשימה והגידול המאסיבי במספר העובדים, להון האנושי המרכיב אותה, שבראשה המנכ"ל והמייסד ויקטור רוזמן, אשר מוביל אותה בהצלחה רבה לאורך כל השנים. הלפרין משמשת כסמנכ"לית משאבי אנוש בפידוויזר החל משנת 2014, כאשר לפני כן ליוותה את החברה באופן עצמאי בתחום הייעוץ ומשאבי האנוש.

הלפרין אומרת: "את המשרדים שלנו עצבנו בהתאם לתפישת הניהול האותנטי של ויקטור, כאשר המבנה הפיזי משקף את תהליכי קבלת ההחלטות בחברה שנעשים בשקיפות ועם מעורבות העובדים. המשרדים מעוצבים בסגנון אופן-ספייס, כנ"ל לגביי משרדי ההנהלה שאינה מבדילה את עצמה מהמבנה, כשהמוטו מעודד שיתוף פעולה ועבודה ישירה ובלתי אמצעית בין כל התפקידים בארגון. כל עובד יכול לעבוד ישירות עם כל אחד מחבריי ההנהלה."

מתי הוקמה חברת פידוייזר?

"פידוייזר, החברה המובילה בתחום ה"אלגו קומרס" הוקמה ב-2011 על ידי ויקטור רוזנמן. בזמנו ויקטור זיהה הזדמנות ענקית בעולם הסחר האלקטרוני תוך כדי שהוא לומד את התחום, ומייעץ לסוחרים. תהליך זה של למידה מתמדת של השוק יחד עם הפוטנציאל הטכנולוגי והעסקי שהיא בנתה במהלך השנים מאפשרים לה להוביל בתחומה ע"י פיתוח מוצרים מתוחכמים ונכונים עבור הסוחרים באינטרנט."

מהם תחומי עיסוקיה של החברה כיום?

"כיום Feedvisor מנהלת נכסים של לקוחות בלמעלה מ-2 מליארד דולר ומעסיקה קרוב ל-100 עובדים בישראל, סיאטל וניו-יורק. החברה פועלת בתחום ה Algo-commerce ומאפשרת לקמעונאים להגדיל את המכירות שלהם באופן משמעותי ע"י תמחור אופטימאלי ואוטומטי של המוצרים שלהם. התמחור הוא דינאמי ו"און ליין". בשל היכולות האלגוריתמיות ואנליטיות פידוייזור מאפשרת לסוחרים לקבל החלטות לגבי תמחור כל אחד מהמוצרים שלהם וע"י כך לאפשר לסוחר לקבל את ההחלטה העסקית האופטימלית בזמן נתון. אחד הדברים הכי מרשימים לגבי Feedvisor זו העובדה שהחברה מסוגלת באופן עקבי להגדיל את מכירות לקוחותיה ב-50% יותר מהממוצע של השוק. זהו נתון שהוא בפני עצמו מדהים וגם אחד הסודות של הצמיחה המטאורית של החברה."

מהם האתגרים בתחום ההון האנושי של חברה שנמצאת בצמיחה?

"אחד האתגרים המשמעותיים שלנו בשנה הקרובה נובע מכך שעובדים מתחילים להיות בקדנציה בחברה, וחלק מהאחריות שלנו לספק להם התפתחות מקצועית ואישית. יש תהליכי success management פורמליים בחברה, אך התפישה העיקרית שלנו היא להביט פנימה, באנשים, וכאשר אנו מזהים צורך בפוזיציה נוספת בודקים מי בחברה יוכל למלא אותה. העדיפות היא תמיד לקדם אנשים מבפנים, ורק כשחסר ידע או יכולת שלא ניתן לייצר מבפנים בקצב המתאים אנחנו פונים החוצה.

בנוסף לכך ועל מנת לשמור על כישרונות ועובדים מוכשרים בחברה, תהליך הגיוס שלנו הוא קפדני וארוך. הוא מתחיל בכך שאנחנו מדייקים מאוד את דרישות המועמד וכן את הדרישות הגנריות לסביבת העבודה, מסננים היטב את פרסום מודעת הדרושים, היכן תתפרסם ובאיזה אופן, מעודדים שיטות גיוס אפקטיביות כגון "חבר מביא חבר" ועבודה עם חברות השמה, מנהלים שיחות טלפון מעמיקות עם מועמדים וכן עם ממליצים בטרם ראיונות העבודה, ומשם ממשיכים את תהליך הגיוס עם HR מקצועי ומנהל המחלקה, כאשר מנכ"ל החברה, ויקטור רוזנמן מקפיד לפגוש בעצמו את כל המועמדים לתפקידים השונים. כשאנחנו כבר מגישים הצעת שכר למועמד אנו נהיה שלמים איתה לחלוטין ולא יהיה לנו ספק לגביה כמו גם לגביי המועמד המגויס."

מהו תמהיל העובדים בפידוויזר?

"יש כאמור מעל 100 עובדים בישראל, כאשר גילם הממוצע נע סביב ה- 32. כ- 40% הן נשים ואנו שמים דגש על גיוון תעסוקתי ומגייסים אנשים מכל רחבי העולם בדגש על שפות שונות ומחשבה שונה ואקלקטית. בנוסף יש חלוקה של כ- 50-50 בין רווקים ובין בעלי משפחות. אנחנו חברה גלובלית ויש לנו אנשים מכל מיני מקומות בעולם לעבוד אצלנו כאשר השפה בחברה היא אנגלית. האימיילים באנגלית, הישיבות נעשות בשפה האנגלית, והתפישה שלנו גלובלית. השוק שלנו בעיקרו אמריקאי וכשאנחנו מחפשים מועמדים אנחנו מחפשים אנשים מהעולם הגדול אשר מתעניינים בתחומים נוספים מלבד תחום התפקיד."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה