תומכים במשפחה: הרצאות בנושא כלכלת המשפחה לעובדי ארגונים

תומכים במשפחה: הרצאות בנושא כלכלת המשפחה לעובדי ארגונים

כולנו רוצים ללמוד לנהל את הכספים שלנו בצורה טובה יותר, להיות ערניים לאן הכסף הולך ולהצליח לחסוך קצת מידיי חודש

שיתוף
ניהול תקציב משפחתי

מנהלים של חברות עסקיות שואלים עצמם לא פעם כיצד ניתן לגרום לעובדים להיות יציבים יותר, אפקטיביים יותר, מאוזנים יותר. חלקם אפילו שואל איך אני יכול להוסיף כסף לעובדים ללא תוספת שכר ממשית בשורת הנטו?
במיוחד לשם כך פותח בפעמונים מודל חדש לעסקים: סדנאות והרצאות בכלכלת המשפחה לעובדי העסק. המרצים באים מרקע מקצועי כל אחד בתחומו ועוברים הכשרה מקצועית של ארגון פעמונים.

ניהול כלכלת המשפחה הוא עניין רציני שחשוב ללמוד אותו לעומקו. כולם צריכים לדעת לנהל את משק הבית שלהם בצורה טובה ומאוזנת. ארגון "פעמונים" שהוא ארגון חברתי ללא כוונת רווח, מקיים סדרת הרצאות בנושא כלכלת המשפחה לעובדים בארגונים ובחברות. כל ההכנסות מהפעילויות לעסקים הולכות לקידום פעילויות הניתנות בחינם למשפחות פעמונים ולקהלים רחבים.

בסדנאות ובהרצאות לומדים המשתתפים להתנהל כלכלית נכון בתוך מסגרת ההכנסות הקיימת שלהם. הם לומדים באילו הוצאות ניתן לחסוך ואיך ניתן בעזרת מחשבה ותכנון מראש להפיק הרבה יותר מאותן הכנסות.
בהדרכות אלו העובדים לומדים שהמצב פתיר ולכל בעיה והסתבכות יש פתרון אם רק נוקטים בצעדים הנכונים ומגלים אחריות. דחיית פתרון בעיות כלכליות לא תגרום לפתירתן מאליהן אלא רק תגביר אותן. המנחים והמרצים של פעמונים רותמים את העובדים להתחיל לעשות מעשה ומספקים כלים לעשות זאת. המנחים זורעים זרעים שבסופו של דבר ינביטו שינוי בחיי העובדים, שינוי אשר ישפיע עליהם ועל כל הסובבים אותם.

עובד מאוזן כלכלית – בוס מרוצה

התנהלות כלכלית נכונה הינה דרך חיים. כאשר אתה יעיל ומאוזן כלכלית בבית אתה מיישם הרגל זה לכל תחומי החיים. גם בעבודה העובד ישאף ליעילות, איזון ותמחור הוגן. אין ספק שהרווח שלו – הוא גם הרווח של המעסיק. בנוסף לכך, עובד שיודע שהארגון מעניק לו כלי עבודה כל כך חשובים לחיים שמחוץ העבודה, מוקיר תודה ומגביר את הנאמנות שלו לארגון. שביעות רצון בעבודה היא ערך חשוב במיוחד במארג הארגוני. היא מורכבת מאוסף אמונותיו של העובד, יחסו הרגשי ודפוס ההתנהגות שלו כלפי מקום עבודתו. מחקרים רבים בתחום ההתנהגות הארגונית הראו כי שביעות הרצון של העובד ממקום העבודה שלו מגדילה את התפוקה, את האפקטיביות ואת איכות העבודה. כמו כן, שביעות הרצון מורידה התנהגויות שליליות כמו היעדרויות מרובות, ימי מחלה והתנהגות עוינת.
כמובן שמעבר לרווח של העובד ושל המעביד, ארגון המטמיע ערכים נוספים וכלי עבודה רחבים ומשוכללים לעובדיו ובני משפחותיהם – תורם לחברה ולחוסן החברתי-לאומי של כולנו.

התגובות החמות והמשובים המפרגנים מעסקים רבים לא איחרו להגיע לפעמונים בעקבות ההרצאות והסדנאות. שלי כרמל מנהלת רווחת פרט בחברת שטראוס מספרת על הסדנה שהעבירו מנחי פעמונים לחברה: "ערכנו עבור העובדים באחד ממפעלי החברה סדנה להתנהלות כלכלית נכונה באמצעות ארגון פעמונים. תכני הסדנה התמקדו הן בשינוי תפיסות ועמדות לגבי התנהלות כלכלית, אורח חיים וצרכנות והן בהענקת ידע, כגון – התנהלות מול בנקים, צרכנות נבונה ועוד נושאים מגוונים.
"מהמשובים שקיבלנו ממשתתפי הסדנה, עולה כי הם חשו שקיבלו ידע חדש שלא היה ברשותם, שתפיסות בסיסיות עורערו ונשקלו מחדש וכי הרוויחו מההשתתפות בסדנה. כמו כן עולה כי הנושאים הועברו על ידי המנחה בצורה מקצועית ומעניינת שאפשרה דיון פתוח בין המשתתפים". עוד הוסיפה שלי, "לאור שביעות הרצון של משתתפי הסדנא בכוונתנו להזמין סדנאות נוספות גם לעובדים אחרים בחברה."

עוד מנהלת מרוצה היא הגברת דבי ג', מנהלת משאבי אנוש בחברת יצוא: "החברה שלנו רואה בעובדים כנכס הגדול ביותר שלה. לאחרונה ראינו כי העובדים נזקקים יותר ויותר סיוע בחילוץ ממצבי משבר פיננסי ולכן החלטנו להביא סדנת פעמונים למשרד. בסדנה נוכחים כעשרים עובדים מרקע הומוגני פחות או יותר. ההדרכה הייתה דינאמית ומעוררת. העובדים שיתפו פעולה וההדרכה יצרה שיח פורה ומפרה בארגון. משיחה עם משתתפי הסדנה כולם התחברו לנושא ועובדים על שיעורי הבית. המנחה הייתה מקצועית ומנוסה מאוד ועשתה עבודה מצוינת". לסיום אומרת דבי, "אנו כבר מתכננים את הסדנה הבאה".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה