ארה"ב: עובדת בלתי חוקית אולצה לחיות בתנאי עבדות במשך 6 שנים

ארה"ב: עובדת בלתי חוקית אולצה לחיות בתנאי עבדות במשך 6 שנים

תביעה פלילית מוגשת בימים אלו כנגד מיליונרית אמריקאית שהחזיקה עובדת בלתי חוקית מהודו באחוזתה – בתנאי עבדות

שיתוף
חוקי עבודה

אנני ג'ורג' (בת 39) המתגוררת בטירה מפוארת הנקראת טירת לינרוק (ראה תמונה) ובה 34 חדרים, הממוקמת צפונית לעיר אולבני, בירת ניו-יורק, הבטיחה לעובדת מהודו שכר חודשי בסך 1,000 דולר בתמורה לעבודה בצוות המשרתים בטירה לפני כשש שנים. במסגרת עבודתה נדרשה העובדת לטפל בארבעת ילדיה של ג'ורג' ובעלה המנוח ולסייע לשאר המשרתים בעבודות הבית השונות. תנאי העסקה כללו מגורים באחוזה המפוארת והמנותקת.

בימים אלו מגישה העובדת, באמצעות משרד העבודה האמריקאי אשר פועל בשיתוף עם ארגון לזכויות עובדים זרים – למלחמה בסחר האנושי, כתב תביעה (פלילי) חריג בגין – עבדות.

שכר המינימום במדינת ניו יורק עומד על 7.25 דולר לשעה ושבוע העבודה, על פי חוקי שעות עבודה ומנוחה, כולל 40 שעות שבועיות. על כן, ג'ורג' הייתה מחויבת לשלם לעובדת לפחות 1,160 דולר כשכר החודשי. אולם בפועל, שולם לעובדת סך של 85 סנט לשעה והיא עבדה בממוצע 17 שעות ביום, 7 ימים בשבוע, במהלך 6 שנים.

העובדת טוענת כי במשך כל תקופת 'העסקתה' באחוזה היא לא הורשתה לצאת מהבית וכי מעולם לא זכתה ליום חופש (שכן היא עבדה 7 ימים בשבוע). במהלך ששת השנים שולמו לעובדת סך של 29,000 דולרים בעוד ששכרה (על פי חישוב שכר מינימום) היה אמור להסתכם ב-206,000 דולר ובנוסף, היא זכאית להפרשות סוציאליות, ביטוח בריאות, פדיון ימי חופשה וחגים ועוד.

מכתב התביעה עוד עולה כי בשנת 2009, כאשר בעלה של אנני ג'ורג' נהרג בהתרסקות מטוס, היא התקשרה לבנה של העובדת פעמים סבורות בניסיון להפעיל עליו לחץ לשכנע את אמו להישאר באחוזה. בנה של העובדת הקליט את השיחות בהן ג'ורג' מאיימת עליו ש"אם היא [אמא שלך] לא תגיד לרשויות ההגירה שהיא אורחת אצלי בבית, הם יתחילו לחקור ויגלו שהיא [אמא שלך] עברה על החוק…. הם ידרשו ממנה החזרי מס עם כנסות, הצמדה וריביות…".

אנני ג'ורג' התייצבה בשבוע שעבר בבית המשפט הפדרלי שם יתנהל כנגדה כאמור משפט פלילי. 
 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה