אינטל גייסה כ-80 ממפוטרי מארוול ו-55 ממפוטרי AMD

אינטל גייסה כ-80 ממפוטרי מארוול ו-55 ממפוטרי AMD

החברה ניצלה היטב את ההצפה של טאלנטים בשוק מחפשי העבודה בעקבות גל הפיטורים הרחב בשתי חברות הענק

שיתוף
גיוס עובדים

אינטל ממשיכה ליהנות מהאינפלציה החדה בכמות הטאלנטים המציפים לאחרונה את שוק מחפשי העבודה בתחום השבבים, וכך גייסה לשורותיה במהלך החודשים האחרונים כ-130 עובדים חדשים שפוטרו מעבודתם.

כ-80 עובדים שפוטרו מיצרנית השבבים מארוול (Marvell) גויסו בשבועות האחרונים לאינטל. לפני כחודשיים פיטרה האחרונה כ-150 עובדים במרכזים של החברה המצויים בפתח תקווה וביקנעם בעקבות העברת רוב פעילות חטיבת המובייל לסין, לאחר שבאפריל 2014 פיטרה מארוול כ-200 עובדים. יצוין כי ביוני 2006 מכרה אינטל למארוול את חטיבת התקשורת שלה, מהלך שהביא למעבר של מאות עובדים מאינטל למארוול, שאף קבלו אופציות למניות החברה.

גיוס עובדיםבמקביל, כל 55 העובדים במרכז הפיתוח בישראל של יצרנית השבבים AMD, שפוטרו בעקבות סגירתו, גויסו לאינטל בתחילת יוני השנה. כיום מעסיקה אינטל כ-10,000 עובדים במרכזיה בירושלים, קרית גת, חיפה, פתח תקווה ויקום.

פיטורים בהיקף נרחב מאותתים לחטיבות משאבי אנוש של המתחרים על הזדמנות לקלוט לשורותיהם עובדים איכותיים ומנוסים, שלולא החלטות אסטרטגיות שהתקבלו בחברה המפטרת – היו ממשיכים למלא תפקיד בכיר לשביעות רצונה למשך זמן.

מדובר במפגש אינטרסים של החברה המפטרת ושל חברות מתחרות, שכן דאגה מצד החברה המפטרת לפרנסתם העתידית של המפוטרים מעבירה מסר מרגיע וחיוני לעובדים הנותרים שהם בידיים טובות, ומשמשת כגלולת הרגעה בימים בהם חוסר הוודאות עשוי להבריח גם את העובדים שאין בכוונת החברה לפטר.

זוהי גם הזדמנות עבור החברה המפטרת להדק קשרים עסקיים עם מתחרותיה, באמצעות סימון ומתן המלצות בנוגע לגיוס אופציונלי של הטאלנטים הבולטים ביותר מבין המפוטרים. גל פיטורים בארגון גדול ראוי שיהיה שם קוד עבור מחלקת משאבי אנוש בכל חברה העוסקת באותו ענף ליצירת קשר מיידי עם החברה המפטרת וניסיון לקושש כמה שיותר אינפורמציה אודות רמת המקצועיות ושביעות רצונה מהעובדים המפוטרים על מנת לאתר אותם ולגייסם לחברה לפני שייחטפו.

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה