אינטגרציה בין עובד אנושי ומכונה

אינטגרציה בין עובד אנושי ומכונה

הספר של פול דוהרטי וג'ים וילסון Human + Machine מסביר על עבודה בעידן של בינה מלאכותית

שיתוף
הספר Human + Machine

הספר Human + Machine

בספרם Human + Machine, מסבירים דוהרטי ווילסון על בינה מלאכותית וכיצד היא חלה על העולם העסקי. על פי הפרסומים, הספר שלהם מהווה ניתוח משכיל ופוער עיניים ומחשבה. הוא משנה את הדרך שבה משתלבת ה- AI והדרך בה כל החברות עושות ויעשו עסקים היום ומחר.

על השאלה אילו משימות מכונות בינה מלכותית מתאימה לביצוע מיטבי ואילו משימות תישארה בידי בני אדם, הם השיבו בכתבה שפורסמה ב: middlemarketcenter:

המחקר הראה כי בני האדם ממש טובים בחדשנות, בהובלת אנשים אחרים, ביצירתיות, בשיפוט, ובמגוון רחב של אלתור כשמדובר בשכל הישר.

מכונות, לעומת זאת, טובות מאוד במצבים צרים של מחשבה ופעולה, כגון ניתוח נתונים או הסתגלות בהתבסס על זיהוי תבניות מהנתונים. מה שחסר במכונות AI הן יכולות של משימות שיתופיות בהן בני אדם מסייעים אלו לאלו ותפקידי המכונות הם לעזור לבני אדם. הסופרים מכנים מכנים את החלל המעורב הזה "האמצע החסר" בספרם.

תפקידים לשחזור

ישנם שישה תפקידים הניתנים לשחזור כאשר אנשים ומכונות משתפים פעולה ומבצעים משימות. אלה הן לא רק משימות אלא גם כל קטגוריות העבודה החדשות. לדוגמה, עבודה חדשה אחת נקראת "בוחן דרך בינלאומית": אדם שעובד עבור חברה מסתובב באזורים שונים בעולם ומכשיר רכבים אוטונומיים בהתאם לחוקי הנהיגה המשתנים במקומות שונים בעולם.

על השאלה: איזה סוג של שינוי צריכים מנהיגי החברה לעשות עכשיו כדי להתאים בשילוב אדם ומכונה בעתיד?
התשובה של הסופרים: אנחנו מדברים בספר על "הגל השלישי" של תהליך השינוי. אנחנו עוברים מאוטומציה של העבודה הפיזית של המאה שעברה להנדסה מחדש, שעוסקת בעובדי הידע. במהלך 20 השנים האחרונות, התפישה החדשה של הדרך שבה אתה עושה עסקים התפתחה לתהליך של לדמיין תהליכים עסקיים, וזה הגל השלישי שבו אנו נמצאים עכשיו.

חברות השוק התיכון צריכות להסתכל על זה ולחשוב כיצד הן יכולות לחשוב מחדש ולהפוך את הדרך שבה הן עושות עסקים, תוך שימוש במאפיינים הייחודיים של בינה מלאכותית. הספר מפרט חמישה מאפיינים הדרושים כדי לדמיין מחדש תהליכים עבור הגל השלישי הזה: מהירות – צריך לפתח AI לעשות דברים מהר יותר. גמישות – כדי להגיב לעולם המשתנה באמצעות זירוז תהליכים. קנה מידה – כדי לנצל תהליכים בודדים לשרת הרבה לקוחות במהירות. החלטות על הקצה – אשר דוחף קבלת החלטות לעובדים על קצה הארגון, כך להיות יעיל יותר להגיב בזמן אמת. והתאמה אישית של התהליכים. אלו הם סוגים של שינויים שיאפשרו לחברות בינוניות בשוק להבדיל את עצמן מהמתחרים שלהן ולעשות דברים בדרכים חדשות, ולא רק להוסיף AI או אנליטיקות ניבוי רק כדי לנסות לשפר מעט.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה