איכויות של מנהיג: כיצד לתקשר עם הצוות שלך ביעילות

איכויות של מנהיג: כיצד לתקשר עם הצוות שלך ביעילות

אחד הכישורים החשובים ביותר שדרושים למנהיג חדש הוא תקשורת איכותית

שיתוף
לתקשר עם הצוות

לתקשר עם הצוות

מנהיג טוב צריך לדעת לתקשר עם חברי הצוות שלו ביעילות.

מנהיגים לא נולדים מנהיגים ואת הכישורים והאיכויות שלהם הם רוכשים עם הזמן ועל פי הצורך. בפעמים הראשונות שמנהל משוחח עם עובד אין זה פשוט לשני הצדדים. על המנהיג מוטלת אחריות כלפי העובד, וכל דבר שהוא יאמר יתפרש באופן שונה מאשר שיח בין עובד לעובד אחר.

מנהיג המשוחח עם עובדיו נדרש לסבלנות, להקשבה פעילה ולאמפתיה. בעת שהעובד מדבר על המנהיג להקשיב בדריכות, לרשום לעצמו הערות רבות במידת הצורך, וכל זאת תוך כדי עיצוב התגובות שלו. לבסוף כשמגיע תורו של המנהיג לדבר עליו לספק את העצות הנכונות כיצד לנהוג, מה על העובד לעשות כדי לתקן את הבעיה, מה הצעדים הבאים שלו בפרויקט עליו הוא עובד, אילו כישורים הוא צריך לפתח, מהי התרשמותו מהעבודה שלו עד כה, וכד'.

משימתו של המנהיג אינה מסתיימת כאשר הוא השיב לעובד וביטא את דבריו. כעת, עליו לבחון את תגובתו של העובד לדברים שאמר, האם הוא היה נרגש ומלא תודה על התובנות שסיפק לו? או שמא הוא הביט בו כאילו גז עליו גזר דין נוקשה? כשהעובד עזב את המשרד, המנהל הבחין כי הוא הניד בראשו במין דכדוך כשעקף את הפינה. מה קרה הרגע? זה הזמן לשיעור קשה אבל יקר ערך.

מנהיגים נקראים לעתים קרובות על ידי חברי הצוותים שלהם. לפעמים על ידי אדם אחד, ולפעמים על ידי כמה. לפעמים הם מתבקשים לגשר על דיון בין שני עובדים שיש להם מחלוקת ולעתים הם מתבקשים לקיים מפגש בנושא ביצועים. לא משנה מה "מי" ו "מה" המצב, החוט משותף הוא זהה: המנהיגים שם כדי לעזור לאחרים לשפר את מצבם. זה המקום שבו הם גם עושים טעויות במיוחד בתחילת הקריירה שלהם כמנהיגים. למרות הכוונות הטובות ביותר שלהם, לעתים העובד ייצא מהחדר בדכדוך והנדת ראש. במקרה כזה, מומלץ לבצע חשיבה מעמיקה ושחזור של השיחה. לראות מה פספסתם, מדוע העובד אינו מרוצה, ולקרוא לו שוב לשיחה מתקנת.

המיתוס של שינוי זווית הראייה

במרבית הספרות המנהיגותית המסורתית, תקראו על איך מנהיגים מסתובבים עם סט של משקפיים מטאפוריים שדרכם הם רואים את העולם ואם אתה רוצה להבין נקודת מבט של מישהו אחר, פשוט הסר את העדשות והשתמש בעדשה שלהם. אך המציאות היא, שאם אתה מנסה להסתכל דרך העדשה של מישהו אחר, אתה רק מסתכל דרך גרסה שונה יותר משלך. העדשה שלך עדיין שם. אתה לא קרוב יותר להבנה אמיתית שלהם.

כדי להבין את זווית הראיה של העובד עליך לחשוב כמוהו. להיכנס לנעליו, ולבצע סימולציה מתוך המקום בו הוא נמצא. לדוגמה, סכסוך עם עובד אחר. זה לא יעזור לעובד אם רק תספק לו עצות כמנהיג שמסתכל מהצד. לפני כן, עליך לדמות את אותה מחלוקת עם העובד השני כאשר אתה הופך לרגע להיות העובד המתוסכל. אולי המעמד שלך בסיכון בשל העובד השני? או הוא מאיים עליך בדרך כלשהי? משתלט על העבודה שלך? לוקח לעצמו קרדיט שמגיע לך? רק לאחר שתבין את הדברים מנקודת המבט המאוימת של העובד, תוכל לחזור להיות המנהיג שמסתכל מהצד ולספק לו את העצות המתאימות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה