שיתוף

טכנולוגיות המיועדות למשאבי האנוש הפכו כבר מזמן לכלי עבודה שגרתי המשרת את מנהלי משאבי האנוש והמחלקה כולה, אבל המהפיכה האמיתית עדיין לא החלה.

טכנולוגיות מתקדמות שיכנסו לשוק בשנים הקרובות צפויות לשנות את כל שיטות ואופני ביצוע המדיניות והנוהגים המסורתיים בתחום משאבי אנוש.

אם כן, מהי המשמעות של המהפיכה הטכנולוגית במשאבי אנוש. ראשית, יש לציין כי הבינה המלאכותית, שאת ניצניה המאוד ראשוניים ניתן לראות כבר היום בתחום הלמידה הארגונית, צפויה להכנס לעוד ועוד תחומים בענף משאבי האנוש ולהניע את גלגלי המהפיכה.

הבינה המלאכותית תשולב בכל הכלים שיעמדו לרשות מנהלי משאבי האנוש, החל בגיוס עובדים ומיונם, דרך קליטת העובדים, שימור העובדים, הרווחה בארגון ועד לעזיבתם את החברה.

ככל הנראה, אחד היישומים הראשוניים שניתן יהיה לראות כבר בעתיד הקרוב, יהיה בנושא התקשורת הפנימית.

משבר הקורונה העלה על הפרק את נושא התקשורת הפנימית בין העובדים שעובדים מביתם, ובהנתן ההערכות כי עבודה מהבית תהפוך לנוהג קבוע ברבות מהחברות, נראה שיהיה צורך לשפר במידה ניכרת את כל נושא התקשורת הפנימית.

בד בבד ניתן יהיה לראות יותר ויותר רובוטים שיהיו אחראיים על מענה לשאלות העובדים, כמו גם על פתרון בעיות שעולות מדי פעם בארגון ועד היום גזלו זמן יקר ממנהלי משאבי האנוש.

כתוצאה מכך יתפנ מנהלי משאבי האנוש לטפל בהחלטות עסקיות אסטרטגיות ובנושאים חשובים, במקום במשימות פשוטות שאינן דורשות יכולות שהן מעבר ליכולת טכנית ברמה הפשוטה ביותר.

תפקיד נוסף שצפוי להיות לבינה המלאכותית הוא לשמש כלי טכנולוגי שנועד למשימות בהן יש צורך  להשיג תובנות מעמיקות בכל הקשור לניתוח הנתונים.

הבינה המלאכותית תשולב בכלים טכנולוגים שיהיו שימושיים מאוד בענף משאבי אנוש, שכן זהו תחום בו יש צורך לנתח כמויות גדולות של נתונים הקשורים לעובדים כדי להסיק מסקנות.

סקר שנערך בשוק העבדה באוסטרליה צפה כי במהלך 10-15 השנים הבאות יהפכו כ-40% מהמשרות באוסטרליה (ב'סבירות גבוהה', כך לדברי החוקרים) לתפקידים שיבוצעו על ידי רובוטים שמשולבת בהם בינה מלאכותית.

עלייה זו באוטומציה בכל הענפים עלולה ליצור בארגונים תרבות של חשש לביטחון התעסוקתי של העובדים.

כדי שהבטחון התעסוקתי של העובדים לא יפגע, יש צורך להתחיל כבר עכשיו להעביר את העובדים הכשרות לתפקידים העתידיים.

כלומר, המשמעות של אוטומציה מוגברת היא שיש לבצע שינוי ארגוני מקיף, והתאמת סוגי המיומנות  לצרכים העסקיים העתידיים, לרבות הכשרת העובדים לעבוד עם הטכנולוגיות החדשות.

מחלקות משאבי האנוש יהיו אלה שיפקחו על תקופת המעבר הזו, ולכן הדבר יוצר ביקוש מוגבר לאנשי מקצוע מיומנים בתחום משאבי אנוש.

במילים אחרות, מחויבות ללמידה מתמדת חייבת להתייצב בחזית הפעילות של כל מנהל משאבי אנוש.

יתרה מזאת, דו"ח של דלויט שעוסק בנושא עתיד שוק העבודה טוען, כי מגמות בתחום התעסוקה והלמידה במשאבי אנוש מצביעות על כך ששינויים טכנולוגיים והשינויים הצפויים בכוח העבודה ובסוג המשימות שידרש מכוח עבודה אנושי, תורמים להגברת הביקוש לאנשי מקצוע מיומנים בתחום משאבי אנוש.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה