מצב בו עובד מתחיל את תפקידו החדש בחברה עם ביצועים לא טובים, אינו נדיר.
התקופה הראשונית יכולה להוות עקומת למידה שטומנת בחובה הסתגלות למערכות, לתרבות הארגונית ולציפיות חדשות.
עם זאת, כאשר עובד מכיר בכך שההתחלה שלו חלשה, ונוקט באופן פעיל בצעדים לשיפור, הוא מפגין חוסן, מחויבות ואתיקת עבודה חזקה.
למנהל משאבי האנוש יש תפקיד קריטי בטיפוח מסלול חיובי זה. עליו לוודא שהעובד החדש מרגיש שרואים אותו ושיש לו מוטיבציה להמשיך להשתפר.
הכרה בשיפור:
הצעד הראשון והקריטי ביותר הוא הכרה ישירה ובזמן, בכל שיפור. מנהל משאבי האנוש לא צריך לתת לשיפור לחמוק מעיניו.
יש ליזום פגישה רשמית ומתוזמנת כדי לדון בהתקדמותו. שיחה זו חייבת להשוות באופן ספציפי את הביצועים הראשוניים של העובד החדש להצלחתו הנוכחית.
הכרה זו צריכה לבוא אחרי סקירת ביצועים חיובית או תיקון לכל משוב קודם.
על ידי תיעוד רשמי של השינוי החיובי, החברה שולחת מסר ברור שהיא עוקבת ומעריכה צמיחה אישית, ולא מסתפקת רק במיומנויות הראשוניות.
יש לשקול בונוס צמיחה או תגמול קטן ומוחשי שיסמל את הערך הקונקרטי של מאמצי העובד.
כמו כן, על מנהל משאבי האנוש להעביר את המיקוד מ'תיקון בעיה' ל'בניית קריירה מצליחה'.
להלן 3 אסטרטגיות לעידוד מוטיבציה מתמשכת:
1 להציע פיתוח ממוקד:
יש לספק גישה להכשרות מתקדמות, סדנאות או הסמכות התואמות את הביצועים המשופרים של העובד ואת יעדי הקריירה העתידיים שלו בחברה.
זה מראה שהחברה משקיעה בפוטנציאל שלו, לא רק בתפוקה הנוכחית שלו.
2 להגביר את תחומי האחריות:
יש לתת לעובד החדש משימות ברמה גבוהה יותר או להקצות לו חונך אם הוא מתקשה.
זה לא רק מתקף את יכולתו אלא גם מאתגר אותו לפעול בסטנדרט גבוה יותר ומחזק את מחויבותו למצוינות.
3 לקבוע יעדים ברורים לשלב הבא:
יש לקבוע יעדים ספציפיים, מדידים, ניתנים להשגה, רלוונטיים, ומוגבלים בזמן, לסבב הביצועים הבא.
יעדים אלה צריכים לאתגר את העובד החדש אבל גם להיות ברי השגה, תוך התמקדות בתחומים כמו יכולות ניהוליות, חדשנות ופרויקטים חוצי-פונקציות.
מנהל משאבי האנוש יכול לעזור למפות מסלול קידום לעובד החדש, תוך פירוט מה שיפור מתמשך יפתח מבחינת תפקיד, שכר וכו.
חיזוק תמיכת החברה:
בסופו של דבר, מנהל משאבי האנוש חייב לטפח תרבות ארגונית שבה כישלון נתפס כהזדמנות למידה, וכל שיפור נחגג.
הדגמה עקבית שהחברה מעריכה נחיצות ושיפור עצמי על פני התחלה קלה, מאפשרת למנהל משאבי האנוש להבטיח את נאמנותו ומחויבותו של העובד המשתפר, ולהציב דוגמה חזקה לכלל העובדים.
לאחר מכן מעודדים את העובד להמשיך את צמיחתו, בידיעה שהשקעה בעבודה מהווה נתיב ישיר להצלחה רבה יותר בארגון.













