שיתוף

קצב תחלופת העובדים היה גבוה ממילא גם לפני פרוץ משבר הקורונה. אבל כעת, לאחר שעובדים רבים הוצאו לחופשות ללא תשלום (חל"ת) וחלקם אינם מעוניינים לחזור, או שמצאו עבודה אחרת, ארגונים רבים מוצאים עצמם עם שיעורי תחלופת עובדים מאוד גבוהים.

קצב תחלופה גבוה של עובדים משפיע לא רק על העלויות הכרוכות בכך לארגון. ארגונים שמאבדים בדרך כלל טלנטים, חווים ביצועים נמוכים יותר בכל שדרת החברה.

שיעורי שימור נמוכים משפיעים לרעה על המורל ומערערים את לכידות הצוות. פרט לכך, העובדים הטובים ביותר בחברה משלמים לעתים קרובות את מחיר הנטישה של עמיתיהם בשל פגיעה במורל ובגלל התסכול שנוצר מהגברת עומס העבודה בתקופה שבה החברה מחפשת מחליף לעובד שעזב.

מחקרים שבוצעו בארה"ב מראים, כי מאז שנת 2010 חלה עלייה של כ-46% במספר ההתפטרויות מרצון של עובדים.

ממחקרים אלה עולה, כי כשליש ממספר ההתפטרויות הללו מתרחשות לפני שהעובד השלים שנת עבודה שלמה בחברה.

התפטרות במהלך השנה הראשונה לעבודתו של העובד בחברה אינה רק אחד התורמים הנפוצים ביותר לתחלופה גבוהה, היא גם אחד הגורמים היקרים ביותר עבור הארגון.

מרגע שעובד מצטרף לחברה ועד שהוא הופך פרודוקטיבי ו"מצדיק" את ההשקעה בו, עוברים כמה חודשים.

רק אז ניתן להתחיל לקזז את עלות ההשקעה שהושקעה בגיוסו ובהכשרתו. המשמעות היא שאם העובד עוזב את החברה כמה חודשים לאחר שגויס, החברה לא מקבלת את ההחזר על ההשקעה.

מהנתונים הסטטיסטיים שנאספו בארה"ב לגבי שנת 2020 בנושא קליטת עובדים עולה, כי תקופת הקליטה של העובדים החדשים היא ההזדמנות הטובה ביותר לעודד את העובדים חדשים להישאר בחברה יותר משנה.

ברור מאליו שכאשר עובד חדש מצטרף לחברה יש לו דאגות לגבי התפקיד החדש ויכולתו להצטיין בו.

הם רוצים לא רק להצטיין אלא גם להיות בטוחים שהם בחרו בחברה הנכונה להצטיין בה. תהליך קליטה שהינו מתוכנן בקפידה, יאפשר להם לדעת כיצד הם משתלבים בתפקידם החדש וכיצד הארגון משתלב ביעדים ארוכי הטווח שלהם.

למרות התפקיד המכריע של אותם הימים, השבועות והחודשים הראשונים בשל העובד החדש בחברה, הנתונים הסטטיסטיים שנאמדו בעולם כולו מראים כי כ-12 אחוזים בלבד מהעובדים חשים כי מעסיקם הצליח לבצע כהלכה את הליך הקליטה.

היתרונות של קליטה מוצלחת אינם מסתיימים בהגברת סיכויי שימור העובדים החדשים. ככל שתהליך הקליטה הינו נכון ומוצלח יותר, כך העובדים החדשים ידעו מהר יותר מה צפוי להם.

ההשקעה שהחברה משקיעה בהכשרתם ולמשעה בקריירה שלהם, תאפשר לארגון לבל דיבידנדים בעתיד ככל שעובדים אלה יהיו יותר עצמאיים ופרודוקטיביים.

עובדים מחויבים ובעלי מוטיבציה עובדים קשה יותר, יעילים יותר ומספר ההיעדרויות שלהם נמוך יותר.

זאת ועוד, הליך קליטה מוצלח חייב לשלב בתוכו טכנולוגיה, לרבות אוטומציה של תהליכים.

אוטומציה של רשימות ההכשרה יכוהל להיעשות בתוכנה יחודית לנושא קליטת עובדים חדשים. בדרך זו ניתן לעקוב אחר העובדים החדשים, המידע שהם צריכים לקבל וסוגי ההכשרה הדרושים להם כדי להצליח.

בדרך זו של ניהול ההכשרות לעובדים חדשים וסוגי הידע שיש להם ושהם צריכים לקבל, ניתן לעקוב אחר התקדמות של כל עובד חדש ובה בעת להעביר לו רק את המידע הנחוץ לו ולא להפציץ אותו בהרבה מאוד מידע שאינו רלוונטי לו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה