שיתוף

"בשנים האחרונות פיתחתי שיטה מיוחדת להטמעת הרגלי תזונה ואורח חיים בריא, בדגש על שינוי חד כיווני שיחזיק לטווח הארוך.

אביה בן אליאב"השיטה משלבת שינוי תזונתי, פעילות גופנית ושינוי מנטלי, תוך דגש על שינוי תודעתי תוך שינוי אמונות וגישות", אומרת אביה בן אליאב, דיאטנית קלינית, בוגרת תואר ראשון ושני בתזונה מהאוניברסיטה העברית ומאמנת כושר מוסמכת מטעם וינגייט. בתחילת דרכי המקצועית ניהלתי חדרי כושר ומחלקות תזונה ברשת הולמס פלייס ובכפר המכביה.

אביה בן אליאב היא בעלת ניסיון רב באימונים אישיים וקבוצתיים, מרצה לתזונה בווינגייט בקורסי הכשרת מאמני כושר ואירובי והשתתפה באופן קבוע בתוכנית הכלכלית של קשת.

בכנס משאבי האנוש שיתקיים ב-30 בינואר בגני התערוכה, תרצה אביה בן אליאב על הנושא: תזונה, כושר, קאוצ'ינג לאורח חיים בריא.

בשנתיים האחרונות היא מנהלת עסק משגשג ובעלת קליניקה פרטית במגדלי אלון בתל אביב, שכוללת צוות דיאטנים קליניים ומאמני כושר מוסמכים בעלי ניסיון רב.

הקליניקה מתמחה בליווי אישי ופגישות אחד על אחד (עם יותר מ-1000 לקוחות), וכמו כן היא מעבירה סדנאות לתזונה נכונה ולירידה במשקל (מעל 30 מחזורים לארגונים וחברות) והרצאות נקודתיות.

לדברי בן אליאב, "אנו מעבירים הרצאות איכותיות בנושאי תזונה, כושר ואורח חיים בריא הנוגע בפרמטרים חשובים ורלוונטיים לעידן של היום.

"ההרצאות מותאמות לאופי הארגון במגוון נושאים מרתקים: החל מתזונה בחיי ה'הייטקיסט', אכילה רגשית, דגשים בתזונה וכושר לירידה במשקל ועד ניפוץ מיתוסים בעולם התזונה (תחום שהינו מאוד פרוץ ויוצר סתירות רבות במידע חיוני)".

היא מסבירה, כי "חיי השפע של היום הפכו בעשור האחרון לפקטור מהותי בחיי החברה שלנו. אוכל הופך להיות מוקד מהותי אם לא מרכזי בבילויים ובהנאות שלנו.

"ניתן לראות זאת בתוכניות הבישול הממלאות את הפריים טיים, בשיחות החולין שלנו, במפגשים החברתיים והמשפחתיים.

"בישול ואפייה הפכו תחביבים פופולריים. ובעיקר, ניתן לראות זאת בשפע המסעדות המקיפות אותנו.

"עובדים נהנים מאוכל טעים דרך הסכמים עם חברות מזון וחברות לאספקת מזון, והמגוון הנמצא במטבחונים משרת יותר את ההנאה ופחות את הבריאות.

"עם התקדמות הטכנולוגיה אנו נעשים יותר ויותר 'יושבניים' ופחות פעילים. הטכנולוגיה, בהתפתחותה, באה לשרת אותנו ומאידך, היא לוקחת מאיתנו את הפעילות היומיומית הבסיסית, מה שמביא להשמנה והזדקנות מוקדמת.

"נושאי תזונה, כושר ואורח חיים בריא הופכים להיות יותר ויותר רלוונטיים, ובצדק.

"הסתגלות להרגלים בריאים יכולה לבוא בקלות ובהנאה עם הידע והכלים הנכונים. אנחנו נשמח לעשות לכם מהפך בריאות בארגון. עובד בריא יותר – חיוני יותר ומאושר יותר.

"בנוסף אנחנו מציעים סדנאות תזונה לאורח חיים בריא ו\או ירידה במשקל, הכוללים מפגשים חד שבועיים עם שקילות ומערכי תזונה וקאוצ'ינג, המשתנים בהתאם לאופי הארגון במטרה להוביל את המשתתפים יד ביד לתוצאות.

"הסדנאות נעות בין 6-10 שבועות ומלוות על ידי קבוצת ווטסאפ צמודה לאורך כל התהליך".

אילו פרויקטים אתם מבצעים עבור ארגונים?

"על מנת לעשות שינוי אמיתי בחברות, אנחנו מתאימים את סוגי השירותים השונים לצרכי הארגון ולאופי העובדים:

1 "הרצאות פרקטיות במגוון תחומים נרחב, לרבות תזונה נכונה בחיי ההייטקיסט, מוטיבציה וכלים לירידה במשקל, פעילות גופנית כרפואה מונעת, תוויות מזון: כיצד לקרוא את מה שבאמת חשוב; פחמימות: כל מה שכדאי לדעת, אימוני כוח ואימוני אירובי לתוצאות.

"ההרצאות מועברות עם הומור, דוגמאות מוחשיות וכלים פרקטים לצאת איתם הביתה.

2 "סדנאות תזונה וכושר לירידה במשקל ו\או אורח חיים בריא: "DREAM POINT" היא סדנת תזונה לירידה במשקל ואורח חיים בריא.

"הסדנה נועדה לשפר את איכות החיים של המשתתפים תוך הטמעת הרגלי תזונה, כושר ואורח חיים נכון. במסגרת הסדנה רוכשים  המשתתפים ידע וכלים לניהול אורח חיים בריא על מנת להגיע למטרות ולשמר אותן לטווח הארוך.

"תוצאות הסדנה מדברות בעד עצמן ומעידות של שינוי מהותי באורח החיים של המשתתפים. שינוי זה מתבטא בירידה במשקל ושמירתו כדרך חיים חדשה.

"תוצאות הסדנה ניכרות בירידה בהיקפים ובאחוזי השומן, במודעות גבוהה לגוף וצרכיו, בתחושת קלילות, בחיוניות ומוטיבציה, בריכוז ועירנות במהלך יום עבודה, באנרגיה גבוהה, ובשיפור מדדים ביוכימים כגון: סוכר, שומנים בדם, לחץ דם ועד הפחתת תרופות ושיפור איכות השינה.

"הסדנה נמשכת 6-10 שבועות – מפגש חד שבועי הכולל שקילה אישית ומערכי תזונה וקאוצ'ינג משתנים.

"במהלך המפגשים, המשתתפים פעילים בתהליכים מנטאליים חווייתיים על מנת ליצור פריצות דרך כגון: דמיון מודרך, קלפים טיפולים, זיהוי אמונות שמנהלות אותנו ולמידת גישות מעצימות המביאות לתוצאות.

"לאורך תקופת הסדנה ואחריה נפתחת קבוצת ווטסאפ לליווי צמוד לאורך הדרך, במטרה לתת תמיכה, דרבון, מענה על שאלות, וליצור שיתוף פעולה וגיבוש של המשתתפים.

"הסדנה יוצרת גיבוש, פתיחות וקרבה בין עובדים במקומות עבודה, משפרת את איכות חייהם של העובדים על ידי עלייה בריכוז, עירנות ושמחת החיים.

"הצלחתה של הסדנא הולכת לפניה מעל 30 מחזורים והביאה לשינויים והצלחות רבות הנשמרו לטווח הארוך".

נושאי הסדנה:

1 נכיר את תפקידי קבוצות המזון השונות: פחמימות, חלבונים, שומנים, ירקות.

2 נלמד כיצד להתמודד עם שפע האוכל של היום. נקבל כלים לבחור נכון במסעדות, בילויים, חגים וחופשות ללא פגיעה בהנאה.

3 נלמד כיצד לחלק את הפחמימות נכון לאורך היום על מנת לשמור על ריכוז וחיוניות גבוהים לאורך היום ולהישאר שבעים.

4 נכיר את הורמון האינסולין והשפעתו על השמנה והתמכרות לפחמימות. נלמד לווסת אותו ולהפחית את צרכי הגוף לפחמימות ולמתוק, מה שמביא לירידה במשקל.

5 נכיר מנגנוני הרעב והשובע, תוך למידת כמויות המזון המדויקות לגופינו. נקבל כלים ללמוד כיצד להבחין בין רעב פיזיולוגי לחשק ובין שובע פיזיולוגי לאכילה אוטומטית.

6 נלמד מהם אימוני כוח ואימוני אירובי. מה התדירות והעצימות הנכונה תוך קבלת תכנית אימון עצמאית. נלמד מה לאכול לפני ואחרי אימון, ומהם דרישות האימון בכל שלב של התהליך.

7 נלמד כיצד לייצר מוטיבציה, התמדה ומחויבות ללא תלות בנסיבות.

8 נלמד לאבחן אכילה רגשית – ממה היא נובעת וקבלת כלים להתמודד עמה.

9 ננפץ מיתוסים הרווחים בעולם התזונה ונאמץ ידע אקטואלי ופרקטי בנושאי בריאות מגוונים.

10 נקבל כלים לשמור על ההרגלים והמשקל החדש לטווח הארוך ויציאה לדרך חיים חדשה.

פרויקטים נוספים שאביה בן אליאב מבצעת עבור ארגונים:

 1 שירותי ייעוצי תזונה אישיים לבניית תפריט מותאם אישית בהתאם למצב בריאותי, בדיקות דם ומטרות אישיות עם דגשים והנחיות במקום העבודה על פי צרכי הארגון.

2 שדרוג התזונה במטבחונים וחדרי האוכל במטרה לשפר את המזונות המוגשים ואת דרך הכנת האוכל, על מנת לשפר את בריאות העובדים וליצור איכות חיים גבוהה יותר.

באיזו מידה השירות שאת מספקת לארגונים יכול לסייע לעובדים, באיזו דרך, ובאילו תחומים?

"השירותים השונים מיועדים לספק מידע איכותי ואמין בדגש על הנחיות וכלים פרקטים ליישום מיידי.

"החל מהבנת גופינו וכיצד הוא עובד – הפחמימות והסוכרים והשפעתם על רקמת השומן והמוח, המסלולים ההורמונליים, מנגנוני השובע והרעב, משמעות פעילות גופנית לסוגיה השונים ועוד.

"המטרה היא להטמיע הרגלי תזונה חדשים לכל עובד, בין אם על ידי ידע חדש ועדכני שקיבל בהרצאה, השתתפות בסדנה או תוכנית תזונה מותאמת אישית שקיבל.

"הידע והכלים נועדו לשפר את בריאות העובד, לעזור לשמור על רמת אנרגיה גבוהה יותר, להפחית עייפות, לעלות את הריכוז והערנות לאורך היום ולשפר את איכות החיים.

"שינוי יכול לנוע מירידה במשקל ועד הפחתת תרופות לסוכר ו\או שומנים בדם או לחץ הדם, השתתפות במרוץ – ריצה ושיפור הכושר הגופני".

היתרונות העיקריים של השירות של אביה בן אליאב על פני חברות אחרות שמספקות שירותים דומים:

ראשית, ניסיון רב מול אנשים – השיטה של אביה בן אליאב מספקת תוצאות איכותיות בעיקר בזכות השילוב בין תזונה – כושר ועבודה מנטלית.

שנית, השירות מונחה פרקטיקה. בנוסף, ההרצאות מועברות עם דגשים איכותיים אותם ניתן לקחת וליישם בפועל הביתה כמו תפריט לדוגמה, דוגמאות לארוחות ביניים, למידת קריאה של תוויות מזון, ספירת צעדים מומלצת ותרגילי כושר שניתן לעשות בבית או במשרד ללא ציוד מיוחד.

הסדנאות וההרצאות מועברות עם הומור, דוגמאות מוחשיות וכלים ליישום מיידי.

יתרון שלישי הוא הדגש על יצירת הרגלים והטמעתם לטווח הרחוק. "לכן", אומרת בן אליאב, "ניתן לראות על קהל הלקוחות שלנו שגם לאחר מספר שנים, רובם שומרים על השינוי ועל המשקל.

"לא מדובר בדיאטה או שינוי זמני אלא על הבנה מעמיקה של הגוף והמנגנונים, למידת העיקר אל מול התפל וקבלת כלים ליישום מיידי הרלוונטיים לקהל הרחב".

יתרון רביעי טמון בניסיון הרב בהנחיות הרצאות וסדנאות בארגונים.

לדברי בן אליאב, "עם הארגונים שנהנו משירותי נמנות החברות: Microsoft , אלקטרה, Perrigo, Kitov, Starhome , Cellebrite , Elad , Check Point, Sarine , הראל, Johnson  & Johnson , משרד הרווחה, Softimize , חישתיל, Gainsight , Sysaid , Sapiens ועוד".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה