שיתוף

הם מסייעים למנהלים בכירים לעשות הסבה לתחומים חדשים או לבצע שינוי בקריירה, הם מסייעים לחברות לאתר מנהלים טובים, והם מסייעים לחברות ישראליות למצוא מנהלים טובים לסניפים שלהן בחו"ל.

'ציידי הראשים', או כפי שחלקם מעדיפים: 'מחפשי המנהלים', פועלים בתחום התמחות ייחודי בתוך התחום הרחב יותר של חברות השמה.

רובם לא מחכים לפניות מחברות שמחפשות מנהלים או ממנהלים שמחפשים שינוי קריירה.

הם פועלים כל הזמן לאיתור מנהלים שמגלים סימנים של מיצוי וחיפוש קריירה חדשה, מנהלים שעזבו תפקיד וטרם הוכרז מינויים לתפקיד חדש, חברות שמנהלים עזבו אותם, וחברות שנכנסות לשווקים חדשים.  

ככל שגוברת התופעה של מעבר תדיר בין חברות בקרב עובדים, כך גם קורה בקרב מנהלים רבים.

וככל שתופעת המועמדים הפאסיביים גוברת בקרב מנהלים, כך יש מקום ליותר ויותר מחפשי מנהלים.

העוסקים בתחום יחודי זה אוספים את כל המידע הדרוש וממיינים עבור לקוחותיהם את האופציה המועדפת.

שם המשחק – דיסקרטיות. בין אם מדובר בחברה שמחפשת מנהלים ובין אם מדובר במנהל שמחפש משרה בתחום עיסוק חדש, החיפוש חייב להישמר בסוד.

מחפשי המנהלים המכיר את השוק, אוספים מידע ומפעילים קשרים כדי למצוא את האדם המתאים ביותר לתפקיד, או את התפקיד המתאים ביותר לאדם.

התפקיד המוצע חייב לכלול קידום מקצועי משמעותי. הקידום יהיה נחשק יותר ככל שמחפש המנהלים יהיה יצירתי יותר.

אם לפני כ-25 שנים עבודתם של מחפשי המנהלים היתה מאוד לא פשוטה, שכן מנהלים לא נטו לעזוב את מקומות עבודתם בקלות והיתה נאמנות עמוקה למקום העבודה, הרי שכיום המצב שונה לחלוטין.

הנטייה הגוברת של עובדים ומנהלים לעבור בקלות יחסית מארגון לארגון אמנם מקלה במידה מסויימת על עבודתם של מחפשי המנהלים, אבל לא הופכת אותה לפשוטה.

כדי לשכנע מנהלים שמרוצים בעבודתם, לעבור לחברה אחרת או לתחום אחר, מחפש המנהלים צריך להוכיח שהוא יכול להגשים למנהל חלום או לכל הפחות לסייע לו לקבל קידום משמעותי ביותר עם זינוק משמעותי בתנאים.

אתגר מסוג אחר של מחפשי המנהלים הוא המנהמים שמגיעים אליהם בגלל רצון לעשות שינוי משמעותי בקריירה, אבל הם לא יודעים מה בדיוק הם מחפשים.

מחפש המנהלים, שמברר עם המנהל מהן שאיפותיו, צריך במקרים רבים לתרגם את הרצונות הלא מוגדרים ולא מוחשיים של המנהל ולתרגם אותם לתפקיד מעשי.

זה יכול להיות תפקיד שונה בחברה אחרת, זו יכולה להיות קריירה שונה לחלוטין שהמנהל כלל לא חשב על הכיוון הזה כשהחליט לבצע את השינוי, וזה גם יכול להיות סיוע למנהל להפוך להיות עצמאי בתחום שיכול לעניין אותו.

סוד ההצלחה של ציידי הראשים (מחפשי המנהלים), והעקרון הבסיסי שבלעדיו הם לא יוכלו  לפעול, הוא שמירת סודיות מוחלטת.

מנהלים בדרגים בכירים שמעוניינים לבצע שינוי בקריירה, למשל, לא יכולים לחפש משרה חדשה בדרכים גלויות, או להתייעץ בנוגע לשינוי כיוון הקריירה.

הם חייבים לשדר אווירה של עסקים כרגיל, משום שאחרת הם יאבדו את האטרקטיביות המקצועית שלהם.

גם חברות שמחפשות מנהל לתחום עסקי חדש שהן מתכוונת להקים או שמעונייניות לבצע שינוי ארגוני מקיף ומהפכני, לא יכולות לוותר על הדיסקרטיות, שכן היעדר הדיסקרטיות יחשוף את תוכניותיהן.

כנס פיתוח ארגוני 2024

כנס AI למשאבי אנוש 2024

כנס דיני עבודה למנהלי.ות משאבי אנוש 2024

כנס למידה והדרכה 2024

אין תגובות

השאר תגובה