שיתוף

בתקופה הנוכחית הפכו מערכות היחסים בין ארגונים למועמדים למאתגרות מתמיד. השימוש בטכנולוגיות המיועדות למשאבי אנוש ובפרט לנושא הגיוס, יכול לסייע למנהלי גיוס ולמנהלי משאבי אנוש למצב את הארגון טוב יותר בתחרות על טלנטים.

פתרונות טכנולוגיים המיועדים למשאבי האנוש צפויים לתפוס את מוקד תשומת הלב, שכן, נושא העבודה מהבית מקבל כבר עכשיו מקום גבוה בסדרי העדיפויות של ארגונים רבים.

בשנים הקרובות יראה שוק העבודה יותר ויותר פתרונות שתוכננו עבורו ושישנו מהותית את אופן העבודה של מנהלי משאבי האנוש, כמו גם את הדרך בה כל עובדי הארגון, מהזוטר ביותר ועד המנכ"ל יתפסו את אופן הביצוע של תפקידם. למעשה, זה כבר כמה שנים שסטרט אפים מפתחים טכנולוגיות שמיועדות למנהלי משאבי אנוש.

כבר לפני כשלוש שנים פירסמו אנליסטים מובילים המסקרים את שוק משאבי האנוש דו"ח מגמות שעלה ממנו, כי היקף המימון של קרנות הון סיכון את החברות המפתחות טכנולוגיה למשאבי האנוש הגיע באותה עת לכמה מיליארדי דולרים.

בעת פרסום הדו"ח היה מדובר על עלייה של יותר משליש לעומת היקף ההשקעות בטכנולוגיה המיועדת למשאבי אנוש, שבוצעו רק שנתיים קודם לכן.

הטכנולוגיות ששוקדים על פיתוחן ושיפותחו אף מעבר לכך, צפויות להיות במגוון גדול של סוגים.

יש כמה היבטים בהם יכולה טכנולוגיה יעודית למשאבי אנוש לעזור ביצירת מערכות יחסים טובות יותר עם המועמדים. ההיבט החשוב ביותר הוא האפשרות הניתנת למנהל משאבי האנוש לפתח הבנה טובה יותר של שוק העבודה.

ההשפעה הגדולה ביותר של הטמעת טכנולוגיית משאבי אנוש בארגון היא הזמן שהיא חוסכת. הטכנולוגיה מסייעת למנהל הגיוס לחסוך זמן על משימות שגרתיות הקשורות לניירת ופנייה למועמדים.

במקום לבזבז זמן על משימות שניתנות לביצוע על ידי אוטומציה, מנהלי משאבי אנוש ומנהלי גיוס יכולים להתמקד בהבנה טובה יותר של שוק העבודה.

היכולת להסתגל למצב הנוכחי בשוק העבודה הינה קריטית עבור מנהלי משאבי אנוש. לכן, פינוי זמן כדי לשים לב לצרכיהם של המועמדים ולקליטת עובדים חדשים הוא המפתח לעיצוב יחסים טובים יותר איתם.

הבט נוסף הוא ייעול ביצוע המשימות. אחת הבעיות הקשורות לאוטומציה של תהליך הגיוס היא שאם נעשה בו שימוש רב מדי או שהוא מיושם בתחומים הלא נכונים זה יכול להשפיע לרעה על חווית המועמד ואפילו להגביר את ההטיה.

עם זאת, הטכנולוגיה הנכונה והמתאימה יכולה לסייע למנהל משאבי האנוש לייעל את ביצוע המשימות שלו.

לא פעם, כאשר חברה מנסה לאייש משרה, פער הטלנטים שלה כבר קיים. הצורך בעובד למילוי התפקידים הוא דחוף ולעיתים מיידי.

יש רשימה ארוכה של משימות אדמיניסטרציה הנכנסות לתהליך, כולל אימות מסמכים, הזנת נתונים ותזמון פגישות. כל הדברים האלה לוקחים הרבה זמן.

אוטומציה של התהליך מסייעת למנהלי הגיוס ומנהלי משאבי אנוש לספק חווית מועמד טובה יותר, על ידי זירוז ההליך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה