שיתוף

מהי התדמית של החברה כמעסיק, מה אומרים העובדים שלכם בהווה ובעבר על החברה, האם מועמדים פוטנציאלים יודעים על החברה שלכם את כל מה שהייתם רוצים שידעו, מה חושבים המועמדים בפועל והמועמדים הפוטנציאלים על החברה שלכם. שאלות אלו ועוד עומדות בבסיס מיתוג מעסיק אפקטיבי.

מיתוג המעסיק הפך כבר לפני כמה שנים לערוץ המוביל במשיכת טאלנטים לחברה. ערוץ זה מהווה את אחד הנדבכים המרכזיים במערך הגיוס של כל חברה.

שוב ושוב הוכח כי מיתוג מעסיק חזק מהווה כלי משמעותי ביותר בגיוס עובדים. למעשה, השפעתו של מותג המעסיק על היכולת של ארגון לגייס עובדים אינה נופלת מהשפעתו של מותג החברה בתחום השיווק של מוצריה ושירותיה.

הדרך הנכונה לבנות מותג מעסיק חזק היא על ידי בנייה הדרגתית של תדמית נכונה לחברה. תדמית זו היא לב ליבו של הערך הייחודי של מותג המעסיק.

מטרתה של כל חברה היא שהטלנטים המבוקשים ביותר יראו בה (בחברה) מקום עבודה המהווה משאת נפש. לכן, מיתוג מעסיק שבונים אותו נכון, יביא לכך שהחברה בעלת מותג המעסיק תהיה המושא של משאת הנפש הזאת.

יתר על כן, חברה שמצליחה למצב עצמה כמעסיק מועדף, יכולה לגייס את המועמדים האיכותיים ביותר, ובה בעת משלמת פחות מחברות אחרות עבור העסקתם ושימורם בארגון.

זאת ועוד, חברה שבונה נכון את מותג המעסיק תהנה בסופו של דבר מכך שעובדיה גאים במקום עבודתם, הם בעלי מוטיבציה לתרום להצלחתה ומחוברים בשיעורים גבוהים לארגון.

בסופו של דבר יש להיבטים אלה יש גם משמעויות עסקיות ופיננסיות ניכרות לגבי כל מה שנוגע לצמיחתה של החברה על פני זמן.

הדרך לבנות נכון את מותג המעסיק

מיתוג מעסיק מושג בין היתר על ידי היכולת לרתום מחלקות נוספות בארגון, תוך מיקסום משאבי הארגון. המשמעות היא שמיתוג המעסיק מתבטא בשיתוף הפעולה הפנים ארגוני.

כלומר, מותג המעסיק הוא כבר לא באחריות בלעדית של מחלקות הגיוס ומשאבי אנוש. למחלקות השיווק, התקשורת, ההנהלה וכו יש אחריות לא פחותה למותג מעסיק מוצלח.

כדי להשיג מותג מעסיק מנצח חייבם לפעול בהרבה מאוד ערוצים בעת ובעונה אחת. בנוסף, יש להעביר את המסרים החשובים לארגון, לרבות יצירתיות, יוזמה, חדשנות, מגוון תעסוקתי ועוד.

מגוון הערוצים המוצעים כיום לבניית מותג מעסיק מוצלח, ובראשם הרשתות החברתיות, מאפשרים לכל חברה בכל גודל להצליח בזירה זאת.

כדאי, חשוב ורצוי לרתום את העובדים להגדלת המודעות למיתוג המעסיק. הם יכולים להעביר את מסרי הארגון מנקודת המבט הפרטית שלהם כעובדים, במגוון הרשתות החברתיות.

כל עובד לבחור בערוץ המתאים לו, בין אם זה פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ועוד, לספר את הסיפור של החברה, להסביר למה הוא אוהב לעבוד בה ועוד. כדאי לעודד את העובדים שתף תמונות מאירועי חברה וגם מהיומיום בחברה.

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה