איזון מגדרי? עדיין לא

איזון מגדרי? עדיין לא

מחקר חדש מראה כי האפליה המגדרית ממשיכה להכות בעוצמה

שיתוף
אפליה מגדרית

אפליה מגדרית

85% מהנשים ו -80% מהגברים מדווחים כי הם עדים למעשים מפלים בין המינים בעבודה. כך עולה ממחקר חדש של CMI.

ארגון (CMI (Chartered Management Institute סקר 856 מנהלים ומצא, כי רוב הארגונים עדיין נאבקים כדי להשיג מקום עבודה מאוזן.

על פי הדוח, רק 25% מהנשאלים אמרו כי עמיתיהם והמנהיגים הבכירים בחברה בה עובדים פעלו לטובת יוזמות מגדריות באופן פעיל ומובהק.

עוד ע"פ הנתונים, רק 19% מהמנהלים הזוטרים ומנהלי הביניים מאמינים כי המנהיגים הבכירים שלהם מחויבים למטרה של איזון מגדרי בארגונים שלהם. זאת למרות מחקר שנערך לאחרונה על ידי יועצי הניהול מקינזי, שהראה כי העסקים המגוונים ביותר הם ב- 21% טובים יותר מבחינה כלכלית וביצועית.

המחקר החדש של CMI גם מצא, כי למרות חובת השקיפות של המשכורות שנכנסה לתקנות הדיווח בבריטניה באפריל 2017, רק 8% מהמנהלים יודעים את גודל הפער המגדרי של השכר בארגון שלהם.

יתרה מזאת, 41% מהנסקרים טענו כי לארגון שלהם אין פערי שכר בין המינים, למרות שמחקר CMI מצא שההפרש הממוצע בין המנהלים לגברים הוא 27%.

מנכ"לית CMI אן פרנק, פרסמה באתר שלהם, כי: "לא זו בלבד שתיקון האיזון המגדרי הוא מה שצריך לעשות, אלא גם האיזון משפר את התוצאות של הארגונים". פרנק דוחקת במנהלים לתקן את "החלונות השבורים" של השוויון המגדרי בעבודה.

השגת הגיוון המגדרי היא נושא בעל חשיבות עליונה לביצועים עסקיים בארגונים. "חברות בעלות איזון מגדרי, מובילות מבחינה פיננסית הרבה על עמיתיהן" פרנק אמרה. "בזמן שאנחנו מתחילים לראות שינוי, ההתקדמות מגמגמת. למעסיקים יש כוונות טובות, אבל הדוח שלנו מראה שיש עדיין פער רחב בין הרטוריקה לבין מציאות העבודה, אצל נשים רבות מדי".

"המנהיגים והמנהלים שלהן צריכים לתקן את "החלונות השבורים": טווח של עמדות, פעולות ונהלים יומיומיים, שיתקנו את הבעיות המערכתיות הגדולות יותר, בפניהן ניצבות הנשים. רק אז ארגונים יבנו תרבויות כוללניות, שבהן נשים גברים ומיעוטים אחרים יוכלו לשגשג". הוסיפה פרנק.

דוח ה-CMI גילה גם כי פחות משליש מהמנהלים מספקים למעסיקיהם סימנים ראשונים לאפקטיביות של גמישות בעבודה, שכר ותגמולים, ואימוץ שיטות לקידום האיזון המגדרי.

הרוב (59%), סברו גם כי המעסיק שלהם אינו מספק הזדמנויות הדרכה, ו- 48% אמרו כי תרבות הניהול של הארגון שלהם אינה תומכת באיזון בין המינים.

הדוח גם כולל מספר מקרים של מעסיקים אשר כן עושים צעדים קדימה כדי להפוך את מקום העבודה שלהם יותר מגוון. אלו כוללים תכניות אשר מאפשרות לנשים לקחת פסק זמן מהעבודה, ולסייע לעסקים לנצל שפע של כישרונות.

הדוח מדגיש את השינויים שהמעסיקים צריכים לעשות לתיקון אותם "חלונות שבורים" בארגונים – פעולות האפליה הקטנות שיוצרות את החסמים הגדולים יותר בגיוון המגדרי. התיקונים כוללים שיטות כגון גיוס מאוזן, עבודה גמישה, וקידום תוכניות לפיתוח מנהיגות לנשים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה