פקחי יחידת עוז הכריזו על סכסוך העבודה

פקחי יחידת עוז הכריזו על סכסוך העבודה

הסיבה: שינוי מבני ברשות האוכלוסין וההגירה במשרד הפנים, שעלול לדעתם לגרום הרעה של תנאי העבודה ואופיה

שיתוף

אחרי שהכריזה על סכסוך עבודה לטובת מאבטחי שרי הממשלה, ביצעה השבוע הסתדרות העובדים הלאומית מהלך דומה הפעם נגד רשות האוכלוסין וההגירה במשרד הפנים.

הסיבה: בקשה תקדימית מצד 170 פקחי יחידת עוז, העוסקים בין היתר במעצר אזרחים זרים (בעיקר מהגרי עבודה) ושוהים בלתי חוקיים, נוכח כוונת רשות האוכלוסין וההגירה לבצע שינוי מבני ללא שיתוף נציגי הפקחים.

"אנו חוששים שהשינוי המבני יוביל להרעה של תנאי העבודה ולשינויים באופי העבודה של הפקחים. לא ייתכן שמהלכים אלה ייעשו באופן חד צדדי, בלא שנשמעה דעתם של הפקחים וללא היוועצות עם ההסתדרות", אמרה עו"ד בטי מצר-לוי, סמנכ"ל האיגוד המקצועי בהסתדרות הלאומית.

סיבות נוספות לפתיחת המאבק הן שליחת פקחי יחידת עוז לקורס אכיפה ללא תגמול כספי וללא היוועצות עם נציגות העובדים; פגיעה חד צדדית בחלק מתנאי העבודה של הפקחים, בלא הסכמת נציגותם; הפרעה מכוונת למהלכי ההתארגנות של הפקחים במסגרת ההסתדרות הלאומית והתעלמות מעצם קיומו של הוועד המייצג את הפקחים; והחלטת הנהלת רשות האוכלוסין וההגירה לסגור את סניף ירושלים ולהעביר את פעילותו לרמלה.

"עשינו ניסיונות לפתור את המחלוקות באמצעות פניות חוזרות ונשנות לראשי מינהל האוכלוסין, אך פניותינו נותרו ללא מענה ולכן לא נותרה לנו ברירה ובפעם הראשונה פקחי יחידת עוז עשויים להפסיק את פעילותם ולפתוח בשביתה" , אמרה מצר-לוי.

היה ולא ייענו דרישותיהם, על-פי החוק רשאים הפקחים לשבות בתום 14 יום מאז הוכרז סכסוך העבודה.

מרשות האוכלוסין וההגירה מסרו כי "רשות האוכלוסין וההגירה הוקמה בהתאם להחלטת הממשלה במטרה לאחד את כל הסמכויות תחת קורת גג אחת ולממסגרת זו צורפו יחידות ממשרדי ממשלה אחרים. סמכויותיהן של היחידות הוגדרו במדויק, כדי לא לפגוע בזכויות העובדים והתנאי העסקתם. כהרגלנו, נמשיך בהידברות עם העובדים בדרכים המקובלות במטרה לדון בכל סוגיה העולה ולטפל בה".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה