בלאגן בהסתדרות: רשות השיפוט ביטלה פסילת עמיר פרץ כמתמודד בבחירות

בלאגן בהסתדרות: רשות השיפוט ביטלה פסילת עמיר פרץ כמתמודד בבחירות

בתחילת השבוע תתקבל ברשות החלטה מחודשים אשר לקבלה או דחיית יריבו הפוליטי של היו"ר עופר עיני

שיתוף
בחירות לראשות ההסתדרות

אין רגע דל בהסתדרות, לקראת יום הבחירות לוועד הפועל ב-22 במאי.

רשות השיפוט של ההסתדרות הפכה החלטה של ועדת הבחירות שלא לקבל את מועמדותו של ח"כ עמיר פרץ (עבודה) כמתמודד לראשות ההסתדרות. בתחילת השבוע תתקבל ברשות החלטה מחודשים אשר לקבלה או דחיית יריבו הפוליטי של היו"ר עופר עיני.

כזכור, החלטתה של ועדת הבחירות בהסתדרות עוררה זעם רב ותגובות בוטות מצדם של המועמדים פרץ וח"כ איתן כבל ואנשי אמונם, ומנגד גם של מקורבי עיני. הוועדה טענה כי חלק מקולות המתפקדים ברשימות שהגישו המועמדים הוא כפול, משולש ואף יותר מכך וכי חברה חיצונית שבדקה את כשרות החותמים גילתה כי חלקם חזרו בהם מחתימתם.

לכבל ולפרץ ניתנה אורכה עד אתמול (ד') לתקן ולהסביר את החתימות ובנוסף נקבע שימוע בפני שופט בדימוס. אלא שפרץ ערער לרשות השיפוט, שהתכנסה לדון בסוגיה בהרכב בן שלושה שופטים.

פרץ טען להגנתו, כי עצם הבדיקה בוצעה באופן אלים וברוטלי, כאשר בין היתר הבודקים מזכירים את שמו של עיני כשהם מתקשרים למתפקדים במטרה להפחידם. הוא אף דרש לפזר את ועדת הבחירות ולפטר את העומדת בראשה, עו"ד טל קרת. בנוסף ציין ח"כ פרץ, כי גם אם נמצאו קולות פסולים ב-9,000 הקולות שאסף, הרי שעדיין ישנו המינימום הנדרש לאישור הרשימה (5,000 קולות).

 

"התערבות שיפוטית נדירה"

בתום דיון סוער פסקו השופטים כי השימוע שנקבע לפרץ לאתמול יבוטל, מאחר ונקבע ב"חוסר סמכות". במקביל הוחלט כי הוועדה תיפגש עם מטה פרץ בתוך שלושה ימים לבירור טענותיהם ותוך שלושה ימים נוספים תכריז על אישור או פסילת המועמדות.

עורך דינו של פרץ, אילן בומבך, הגדיר את התערבותה של הרשות השופטת "נדירה". "נמשיך לדרוש את ביטולה של ועדת הבחירות המרכזית", אמר, "שהרי אם היא מתנהגת כך בתהליך אישור המועמדים, איך ניתן יהיה לסמוך עליה בליל הבחירות בשעת ספירת הקלפיות?".
המועמד הנוסף איתן כבל ממתין ל-12 במארס, אז יתברר עניינו בפני בית המשפט המחוזי. מועמדותו של כבל נפסלה בטענה שמרגע היבחרו לכהונה בכנסת שילם דמי חבר להסתדרות. גם השימוע אשר היה מיועד לו בוטל.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה