"החלטתי לעזור גם לעובדיי להגשים חלום"

"החלטתי לעזור גם לעובדיי להגשים חלום"

איילה שומר, סמנכ"לית משאבי האנוש של מלון רויאל ביץ', מספרת על פרויקט הגשמת חלומות לעובדים אותו הקימה בעקבות הגשמת חלום אישי שלה

שיתוף
פרויקט הגשמת חלומות לעובדים

פרויקט הגשמת חלומות לעובדים

איילה שומר, סמנכ"לית משאבי אנוש של ישרוטל רויאל ביץ' באילת, תרצה בכנס חדשנות במשאבי אנוש על פרויקט הגשמת חלומות לעובדים, אותו מינפה ככלי לרווחה ולהגברת מוטיבציית העובדים בארגון. רעיון הפרויקט נולד, למרבה ההפתעה, בכלל מסיפורה האישי.

"במשך 15 שנה בעלי ואני חלמנו לקנות בית באי יווני. לאחר כל כך הרבה שנים של עבודה קשה הגשמנו לאחרונה את החלום הזה. משם החלטתי שאני רוצה לעשות עם זה משהו ולשתף את עובדיי, לנסות לעזור גם להם להגשים חלום. במסגרת הפרויקט אנחנו שואלים את העובדים מה החלום שלהם, ובאופן דיסקרטי מאוד אנחנו מנסים להגיע אליו עבורם".

איילה שומר
איילה שומר

 

מעודדים ניוד פנימי

איילה, נשואה+3 ובמקור מאשדוד, בהשכלתה הינה הנדסאית תעשייה וניהול. את הקריירה שלה במשאבי אנוש החלה בתום הלימודים בנמל אשדוד, כשהובילה פרויקט של מעבר הנמל לשבוע עבודה של חמישה ימים. לאחר מכן החליטה לשנות כיוון ולרדת לאילת. שם עבדה במסוף טאבה, ואז הכירה את מי שלימים הפך להיות בעלה, ולכן נשארה להתגורר בעיר הדרומית.

"הבנתי שהענף הכי חזק בעיר הוא המלונאות. התחלתי בתפקיד מזכירת אחזקה במלון ספורט החדש (מרשת ישרוטל), וסייעתי בפתיחת המלון. ולאחר כשנה הבנתי שאני חייבת לעשות צעדים כדי להתקדם. פניתי להנהלת החברה, שובצתי לתפקיד אחראית משאבי אנוש של מלון 'סנטרופז' החדש שנפתח (לימים מלון הרויאל ביץ'). סנטרופז נסגר כעבור כשלוש שנים, והייתי אחראית גם על סגירתו מבחינת המשאב האנושי".

בהמשך פתחה את מלון ריביירה כמנהלת משאבי אנוש, ולאחר כברת דרך נוספת בסופו של דבר חזרה לנהל את המשאב האנושי במלון ספורט, במהלכו הובילה תהליכים ארגוניים שונים, כמו הפיכת המלון לקונספט של "הכל כלול", ומעבר הרשת לניהול אשכולות.

במהלך שנות עבודתה היתה אחראית גם על פתיחתו של מרכז גיוס העובדים של ישרוטל. רעיון מרכז הגיוס נולד מהצורך להתמקד במיון העובדים פעם אחת ובמקום אחד. פעם עובד שהגיע להתראיין במלון מסוים ולא התאים, הלך להתראיין שוב במלון אחר ברשת, ובמהלך כל הזמן הזה יכל היה להיעלם או לברוח לרשת מתחרה. כיום עובד מגיע למרכז, ובמקום נפתחות בפניו אפשרויות רבות. במרכז הוא כבר יבצע מבדקים קצרים, ראיונות ותהליך קליטה, ומשם יגיע למלון ויתחיל בתהליך חניכה.

"אנחנו מעודדים מעבר של עובדים ממלון למלון", היא מספרת. "עובדים לא תמיד מסתדרים באותו מקום לאורך זמן ולכן אנו מציעים להם לנסות לעבוד במלון אחר. וואנס כבר גייסנו את העובד, הוא עבר תהליך חניכה וקליטה, הוא הבין את התרבות הארגונית ואת רמת השירות שלנו לאורח, אז רוצים לתת לו עוד הזדמנות. כמובן שהיתרון הוא גם ריענון, פיתוח והתקדמות בתוך הארגון".

קל לגייס עובדים בענף?

"לא קל בכלל. אנו משקיעים הרבה בניוד פנימי, בפרסום מודעות, בתוכניות התמדה לעובדים ומשקיעים גם בחניכה".

 בכנס תרצה איילה על פרויקט החלומות לעובדים,  על תהליך הגשמת החלומות בארגון, על העובדה שהוא מייצר התרוממות רוח אדירה.

כנס חדשנות במשאבי אנוש – לחצו כאן לפרטים ולהרשמה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה