טייסי אל על יוכלו להמשיך להדריך מעל גיל 65

טייסי אל על יוכלו להמשיך להדריך מעל גיל 65

הסכם בין קברניט אל על לבין החברה קבע כי הוא יוכל להמשיך לעבוד לאחר גיל 65 כמדריך טייסים ובוחן טיסה, ויוחל על כל הקברניטים

שיתוף
טייסי אל על

טייסי אל על

 הישג לקברניטי אל על במאבקם נגד אפליית גיל בחברה: החברה תאפשר לטייסים שעוברים את גיל 65 להמשיך להדריך טייסים חדשים. זאת בעקבות פסיקתו של בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, שקבע שיש לאפשר לקברניט מיכאל כץ בן ה- 56, להמשיך את עבודתו בחברה כמדריך טייסים ובוחן טיסה. כץ הגיש צו מניעה נגד החברה בעקבות רקע זה, על פגיעה בתנאי שכרו ותנאי עבודתו בעקבות גילו. עוד תבע, באמצעות עורך הדין גל גורודיסקי, לא להציבו בחברה בתפקידים פחותי ערך, מאחר שמדובר באפלייה אסורה על רקע גיל. ההסכם שנחתם בינו לבין אל על אפשר לו את המשך העסקתו בתפקיד זה והוחל על כל הטייסים.

הרקע לתביעה שהגיש כץ היא "חוק הטייס", על פיו כאשר טייס מגיע לגיל 65 חל עליו איסור לטוס ועליו לעסוק בתפקיד אחר זוטר יותר, בדרגה של קצין ראשון. תנאי השכר וההעסקה של הטייס נפגעים, וגיל הפרישה אינו 67, כשל שאר עובדי החברה. לטענתו, מדובר בהשפלה.

בעקבות התביעה שהגיש, החלה הנהלת אל על לנהל משא ומתן עמו, ובסופו של דבר הגיעה להסכם פשרה מחוץ לדיונים בבית המשפט: הוא יוכל לשמש כמדריך טייסים ובוחן טיסה, הוא יקבל על כך תוספת שכר מיוחדת כך שלא יפגע שכרו. ההסכם בין שני הצדדים הוכר על ידי בית המשפט, ושופטת בין הדין לעבודה, אסנת רובוביץ, קבעה כי ההסכם יקבל תוקף של פסק דין. על כן הסכם זה יחול על כל הקברניטים המועסקים בחברה, וגם הם יורשו למלא תפקיד כמדריכי טייסים ובוחני טיסה.

לפני כשלושה חודשים הורה בית המשפט בפסיקה תקדימית לפצות עובדת אוניברסיטת בר אילן אשר חויבה לפרוש בגיל 67. בית המשפט קבע כי על המעסיק לשקול בכובד ראש כל מקרה לגופו, בפרט את מצבו האישי של כל עובד, ולא לחייבו לפרוש בגיל הפרישה. העובדת פנתה לאוניברסיטה בבקשה להמשיך לעבוד, ולאחר שבקשתה נדחתה היא הגישה ערעור באמצעות עמותות למען מבוגרים. בית המשפט הורה למעסיקה לפצותה ב-50 אלף שקלים.

בית המשפט הכיר בנושא אפליית המבוגרים ובעיקר של אלה העומדים לפני פרישה, ועל כן קבעה הנשיאה נילי ארד כי על המעסיק לבדוק בתום לב את המשך העסקתו של כל עובד המעוניין בכך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה