תפקיד מנהלי ההדרכה – השגת היעדים האסטרטגיים של הארגון

תפקיד מנהלי ההדרכה – השגת היעדים האסטרטגיים של הארגון

רינת אהרוני, מנהלת תחום טכנולוגיות למידה בחטיבת פתרונות ההדרכה ב-NESS, הרצתה בפורום מנהלי ההדרכה שהתקיים בנושא תפקיד מנהלי ההדרכה והכלים העומדים לרשותם.

שיתוף

למעלה ממאה ועשרים מנהלי הדרכה בחברות עסקיות במשק, בחברות ממשלתיות וממערכת הביטחון, השתתפו ביום חמישי ה30.11.17 בכנס לקוחות רבעוני של פורום מנהלי ההדרכה של חטיבת פתרונות ההדרכה בחברת NESS. הפורום, המתכנס מידי רבעון עוסק בסוגיות ובאתגרי הדרכה מרכזים, עסק הפעם בחיבור עולם הלמידה וההדרכה הארגוני לאסטרטגיה הארגונית באמצעות תהליכי למידה חדשניים וכלי למידה דיגיטליים במטרה לקדם את מנהל הדרכה לChief Learning Manager בארגון.

רינת אהרוני NESSבכנס הרצתה רינת אהרוני, מנהלת תחום טכנולוגיות למידה בחטיבת פתרונות ההדרכה בחברת NESS. רינת סקרה בדבריה את תפקידו של מנהל תחום ההדרכה והלמידה בארגון ועסקה במטרות שהוא צריך להעמיד לעצמו וכן בדרכים למימוש המטרות האלו. כשהיא דנה במטרות ציינה רינת אהרוני כי מטרת העל של מנהל הלמידה וההדרכה בארגון היא להיות שותף מלא ולהשגת היעד האסטרטגי של הארגון.

כלומר באמצעות הדרכת העובדים לתרום לתהליך של התמקצעות העובדים ברמה גבוהה יותר הן בפן האנושי שלהם והן בפן המקצועי. בהקשר לכך היא ציינה כי כיום לטובת מנהלי הדרכה קיימות הרשתות החברתיות בתוך הארגון כשהדגש הוא להכיר את העובדים ואת הצרכים שלהם. היא גם ציינה כי הרשתות החברתיות הארגוניות והכלליות הן דרך לגיוס מיטבי של עובדים ועוד כלי שיווקי רב עוצמה של החברה.

עוד היא ציינה כי בניגוד לעבר בו הארגון שלט במכשור של העובדים (מחשבים/ ניידים ועוד) ובדרכים שלהם ללמידה, היום מי שמחדשים לארגון הם העובדים שכל הזמן מכניסים אפליקציות חדשות ויכולות מובייל שלא היו בעבר. "היום העובדים כבר עובדים וכותבים על מובייל ולא על מחשבים. כמו כן הם מביאים איתם לעבודה את הסמארטפונים ואת הכלים הטכנולוגיים הניידים שלהם מהבית. היכולות האלו אם מטמיעים אותם בפתיחות ובצורה נכונה מעצימות את האפשרות לשדרג את העובדים. כך העובד מחובר לתכני ההדרכה בכלים שלו ומגיב אליהם ישירות במהירות בזמן שהוא בוחר לעשות זאת".

רינת אהרוני ציינה כי אחד האתגרים שקיימים כיום בתוך מרחב טכנולוגי שמתפתח במהירות הוא היכולת לנתח את הנתונים הנכונים ולהבין אותם בזמן אמת. יש צורך לנתח ולהכיל את המידע, היא ציינה כי מבחינת מנהל הדרכה היכולת להגדיר את הניתוח הנכון של הנתונים וההבנה שלהם תוך שימוש בתוכנות שמתאימות לכך היא יכולת שיכולה לשדרג את העשייה שלו בתוך הארגון ואת המידע שהוא מעביר הלאה לדרגים הניהוליים שמעליו. היא גם ציינה את היתרונות הגדולים של מעבר לענן וקבעה כי המעבר של ארגונים לענן חשוב מאד. "אני יודעת שיש לפעמים היסוסים בחברות גדולות בעיקר בשוק הציבורי לעבור לענן. יש חשש לדליפת מידע החוצה. אבל כל החששות האלו לא מבוססים כי לכל דבר יש היום פתרון אבטחתי. כלומר הכל פתיר ולכן מדובר בכלי בעל חשיבות גדולה מאד בתחום ההדרכה".

בתום סקירת ההתפתחויות בתחום ציינה רינת אהרוני כי מבחינת מנהל הדרכה מדובר בכלים שמאפשרים לו להיות בקשר עם העובדים ולשדרג אותם וכן לדעת מה מצבם מכל מקום ובכל שלב שלהם בתוך הארגון. "קודם כל כמו שהיום אנו מלווים את הלקוח משלב הפרסום של המוצר עד שלב הקנייה ואחר כך גם כשהוא בבית אנחנו נותנים שירות ללקוח. אז גם העובד הוא סוג של לקוח של מנהל ההדרכה ויש ללוות אותו לאורך כל הדרך. ככה אנחנו יודעים מה קשה לו, יודעים איך לסייע לו ויש לנו עליו את כל הנתונים האפשריים. עם המערכות הדיגיטליות שיש היום ניתן לבצע חיתוכי עומק על כל עובד ולדעת לסייע לו. לכן כדאי גם שמנהל ההדרכה ידע בעצמו מה הכיוון האסטרטגי של החברה בה הוא פועל. הוא צריך להיות במקום שבו מקבלים את ההחלטות ועם קצת יוזמה גם לקחת בהם חלק. ככה הוא יהיה שותף עסקי מלא ומאפשר חשוב בהובלת האסטרטגיה הארגונית".

בסיכום דבריה היא ציינה כי אין מודל אחד טוב ומדויק ל"מיהו מנהל הדרכה טוב" ולכן על כל מנהל לקחת את הכלים שיש בעולם זה ולפעול איתם על פי ההתאמה שלהם לארגון שלו. "תבצעו סקרים כדי להבין היכן קשה לעובדים, תבררו מה הצרכים שלהם ותעניקו מענה מדויק ופרסונלי לצורך ולא מענה כללי שלא רואה את הפרט, תתאימו לכל עובד את המסלול הנכון לו בתוך הארגון. לכל עובד מאד חשוב לדעת שהוא "נראה ומובן" לארגון, והארגון מכיר את צרכיו הפרסונליים. מעבר לכך תאפשרו נקודות מגע עם העובד בכל ערוץ טכנולוגי שקיים שהוא יוכל לפנות אליכם ואתם אליו. מעבר לכך תגלו סקרנות וחדשנות הן אל תוך הארגון פנימה והן החוצה כי שנת 2018 היא השנה שבה הטכנולוגיה תתחבר לחלוטין אל תוך הממד העסקי" סיכמה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה