מעורבות עובדים – נכס שחשוב לטפח

מעורבות עובדים – נכס שחשוב לטפח

עובדים שחשים מעורבות במקום העבודה לא ימהרו לעזוב גם עבור תוספת שכר. מחקר מצא מה הם הגורמים העיקריים לתחושת מעורבות

שיתוף
מעורבות עובדים

מעורבות עובדים

רמת המעורבות והמחויבות של עובדים קשורה באופן ישיר לאינטראקציה שלהם עם מנהליהם הישירים. זאת אחת המסקנות שהתקבלו מסקר של ®Dale Carnegie Training , חברה בינלאומית שעוסקת בשיפור ביצועים ובהכשרת עובדים. הסקר כלל 1,500 עובדים ונערך בין פברואר לאפריל בשנה שעברה.

כמעט מחצית מהעובדים שהשתתפו בסקר ואמרו שהם מרוצים ממנהליהם הישירים, היו מעורבים ומחויבים לארגון שאליו הם שייכים. לעומת זאת, 80 אחוזים מאלה שהעידו שאינם מרוצים ממנהליהם הישירים, חשו שאינם מעורבים ומחויבים.

הסקר זיהה שיחסיהם של העובדים עם המנהלים הישירים שלהם הוא גורם מפתח המשפיע על מידת המעורבות. התברר כי "אם עובד אינו מרוצה ממנהלו הישיר, יש סיכוי של 80 אחוזים שגם אינו מעורב ומחויב" וכי "הימצאותו של מנהל 'שאכפת לו' היא מרכיב מרכזי לאסטרטגיה חיובית ומצליחה להשגת מעורבותו של העובד בארגון." לדברי עורכי המחקר עובדים רוצים להרגיש שהם מוערכים ושמנהליהם מגלים עניין בחייהם האישיים, בריאותם ורווחתם. אמון בהנהלה הבכירה הוא גורם נוסף – כאשר יש להם מודלים לחיקוי, העובדים מקבלים השראה שמעודדת אותם להגיע להישגים והדבר תורם למעורבות חיובית ולשיפור האווירה במקום העבודה. גאווה של המועסקים בעבודתם בחברה היא הגורם השלישי.

באופן לא מפתיע נמצא שעובדים שאינם מעורבים, סביר יותר שיעזבו את החברה אם יוצע להם שכר גבוה יותר במקום אחר. 26 אחוזים מתוך העובדים שהגדירו את עצמם כמעורבים אמרו שיהיו מוכנים לעזוב את משרתם הנוכחית עבור תוספת שכר בסך 5 אחוזים בלבד במקום אחר, זאת בהשוואה ל-46 אחוזים מתוך העובדים המעורבים חלקית ו-69 אחוזים מהעובדים שאינם מעורבים כלל שיעזבו תמורת העלאה בשיעור דומה.

התלהבות, העצמה, השראה ואמון תורמים ליצירת מעורבות

המחקר נערך לציון 100 שנים לארגון ®Dale Carnegie Training ומבצעיו אמרו: "ממצאי מחקר מעורבות העובדים משכנעים מפני שהם מאשרים את מה שלקוחותינו אומרים לנו לאורך 100 השנים האחרונות." מחקרים קודמים של הארגון עסקו אף הם בדרכים החיוביות שבהן עובדים מעורבים יכולים להשפיע על התפוקה והרווחים של חברות. כאמור, קיימים שלושה גורמי מפתח למעורבות, להלן לפי סדר חשיבותם: יחסים על המנהלים הישירים, אמון בהנהלה הבכירה וגאווה בעבודה בארגון. החוקרים זיהו ארבעה מאפיינים ההכרחיים ליצירת מעורבות: התלהבות, העצמה, השראה ואמון.

היכן אפשר לצפות לרמות מעורבות גבוהות או נמוכות במיוחד? הנה נתונים שעלו מהמחקר:

  • רמת המעורבות עולה במהלכן של חמש השנים הראשונות בארגון.
  • מנהלים בכירים (סגני נשיא ומעלה) ועובדי רפואה הם המועסקים בעלי רמת המעורבות הגבוהה ביותר.
  • עובדים בתחומי החינוך, העבודה הסוציאלית והמכירות הם בעלי רמות המעורבות הנמוכות ביותר.
  • עובדים בני 60-50 הם אלה הנוטים להיות מעורבים פחות.
  • 26 אחוזים מהעובדים במשרה חלקית לעומת 31 אחוזים מהעובדים במשרה מלאה הגדירו עצמם מעורבים.
  • 45 אחוזים מהמנהלים ומהמפקחים הם מעורבים, לעומת 23 אחוזים מהעובדים בדרגים הנמוכים יותר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה