חברות המשקיעות בתכניות בריאות מיוחדות לעובדים

חברות המשקיעות בתכניות בריאות מיוחדות לעובדים

הצצה לשלוש חברות המספקות תכניות בריאות מיוחדות ומושקעות לעובדים שלהן

שיתוף
תכניות בריאות במקום העבודה

תכניות בריאות במקום העבודה

מהעדויות עולה כי רווחתם הפיזית והרגשית של העובדים קשורה במהותה לביצועי ארגונים מכל הגדלים. עם זאת, הסטטיסטיקה מראה שיש מקום רב לצמיחה.

ע"פ משרד העבודה האמריקני (The U.S. Labor Department), רק 39% מעובדי התעשייה הפרטית קיבלו גישה להטבות בריאותיות בשנת 2017 (הנתון היה 55% כאשר רק משרות מקצועיות נלקחו בחשבון). מומחים אומרים, כי חברות המשקיעות בבריאות העובד מקבלות עובדים יצירתיים יותר כאשר אותן חברות מאמצות טכנולוגיות וגישות חדשות ותרות אחר דרכים טובות יותר לעזור לעובדים שלהם להישאר בריאים, מאושרים ופרודוקטיביים.

עד לפני מספר שנים, תוכניות הבריאות במקום העבודה התמקדו בעיקר בהיבטים הפיזיים של הרווחה, כגון: תזונה, כושר ותנועה בעבודה. עם זאת, כיום ארגונים מודעים יותר ויותר לממדים רבים יותר של רווחה שיוצרים "מודל בריאות כולל לעובד" התומך בבריאות מזוויות רבות. זה אומר לשמור על המיקוד של בריאות ותזונה תוך הסתעפות החוצה יותר ויותר לתוך תחומים התומכים ברווחה רגשית.

כיום מתעוררת המגמה של הבריאות הנפשית והתמיכה בכך, בארגונים רבים. עולות תכניות כגון: גמילה דיגיטלית, שליטה בכעסים ובמתחים, תכניות לאיזון חיי העבודה והבית, וכן הלאה.

להלן הצצה לשלושה ארגונים המטמיעים תכניות בריאות מקיפות עבור העובדים שלהם:

תחרויות כושר מרחוק ב- Sears

ארגון Sears משקיע מאוד בבריאות עובדיו ולאחרונה יישם תכנית לאימונים אישיים מקוונים לעובדים בשם: iBodyFit. מדובר בתכנית בריאות תאגידית באינטרנט המגולמת ע"י תחרות כושר עבור 1,000 העובדים בחברה הענקית, תכנית אשר זכתה לאימוץ נפוץ והביאה לירידה מצטברת של 9 אחוזים ב- BMI עבור המשתתפים.

בתכנית מוצעות מאות תוכניות אימון שונות מבוססות וידיאו המסווגות לפי המטרות של הלקוחות. בחברת Sears החלו עם אימון אישי ותוכנית דיאטה עבור כל משתתף, וכן מעקב אחר ההתקדמות של כל משתמש. היוזמה הציעה גם אתגרים שבועיים של כושר ובריאות, בהם עובדים יכולים להתחרות בעמיתים לעבודה, בכל העובדים או כחלק מצוות ולזכות בפרסים כגון כרטיסי מתנה או חופשה.

לבנות את עצמך מאפס, ב- Babson College

עד לפני פחות מעשור, ל- Babson College – מוסד עצמאי ללא מטרות רווח במסצ'וסטס עם דגש על יזמות, לא היתה תוכנית בריאות. אך בימים אלו, בבית הספר מוצעת תוכנית איתנה עבור 1,000 חברי הסגל שלו והצוות, המכסה כל דבר, החל מתזונה נכונה ויוגה ועד לחינוך לבריאות.

התוכנית מכסה שישה מימדים של בריאות: כושר, תזונה, תכנית בת קיימא, תכנית אינטלקטואלית, מודעות וחברתיות. כל ההיבטים חופשיים עבור העובדים.

התוכנית כוללת יוזמות חדשניות כגון תוכנה המאפשרת לעובדים להזמין מזון מקומי בר קיימא מחקלאים הנשלח ישירות לקמפוס, כמו גם מגוון רחב של שיעורי כושר מסורתיים יותר וסמינרים בריאותיים.

גישה פשוטה אך יצירתית ב- Team Building Hero

חברת Team Building Hero המייצרת חוויות לבניית צוותים עבור ארגונים בערים רבות בארה"ב, מצאה הצלחה בגישה פשוטה אך יצירתית לתכנית הבריאות שלה, הכוללת שלושה רכיבים עיקריים.

החברה, המונה כ -30 עובדים שהם במשרה מלאה, במשרה חלקית או ע"פ חוזה, מציעה אשראי לעיסוי חודשי כדי לעזור לעובדים להירגע פיזית, אשראי למשק הבית חודשי כדי לעזור לעובדים להירגע נפשית ואשראי חודשי בריא חיים לעובדים כדי להשתמש בדרך שהם אוהבים, אשר לעתים קרובות פירושו חברויות במועדוני כושר, שיעורי יוגה או ביקור בספא.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה