סיכום שנת 2018: פיליפס ישראל

סיכום שנת 2018: פיליפס ישראל

רקפת שפירא כץ, סמנכ"לית משאבי אנוש בפיליפס ישראל, מסכמת שנת עשייה ומספרת על הדרכים בהן ניתן יהיה להעצים את גיוס הטאלנטים

שיתוף
רקפת שפירא כץ. צילום:סטודיו שלמה שוהם

רקפת שפירא כץ. צילום:סטודיו שלמה שוהם

מתחרות על "טאלנטים" למינוף הדדי ושיתוף פעולה – המנוע לקידום ההייטק הישראלי

רקפת שפירא כץ, סמנכ"לית משאבי אנוש בפיליפס, ומובילת קבוצת העבודה של סמנכלי מש"א בפורום החברות הרב לאומיות של IATI MNC FORUM, מסכמת את שנת 2018.

"בישראל קיימים מספר גדול של מרכזי פיתוח וייצור השייכים לחברות רב לאומיות/ גלובאליות. כמעט רבע מכלל העובדים בענף מועסקים במרכזי פיתוח של חברות רב-לאומיות, הדבר מייצר הזדמנויות רבות אך גם אתגרים, החברות מתחרות ביניהן על מספר מוגבל של "טאלנטים". איך ניתן למנף את האקו- סיסטם הייחודי בישראל כדי לייצר מציאות של Win-win על חשבון תחרות?" אומרת שפירא כץ.

"שיתופי פעולה רב- מגזריים הכרחיים לשימור היתרון תחרותי של השוק הישראלי , לדוגמה, מינוף ההדדי של חברות הסטרט-אפ והחברות הרב לאומיות. מיקסום של מנגנוני מינוף הדדי כמו תוכנית החממות שבה החברות הגדולות ממנפות סטרט אפים שבשלבים מאוחרים יותר יכולים לתרום גם לחברות הגדולות דרך רכישות או שיתופי פעולה. ניעות תעסוקתית של כישרונות שעוברים מהסטרטאפים לחברות הגדולות מאפשרת "הזרקת" חדשנות, חשיבה יצירתית וראייה אחרת אל תוך החברה, בעוד שניעות הפוכה מאפשרת הכנסת בגרות ניהולית, ראיה עסקית רחבה יותר ומיסוד תהליכים אל תוך הסטרטאפים, כל אלה מפרים את המשק ובסופו של דבר מאפשרים ל"קטר ההייטק" כולו למשוך את המשק קדימה.

הקריאה שלנו לממשלה היא להמשיך להשקיע בחינוך טכנולוגי, משלבים מוקדמים, מחד על מנת לייצר "ספסל" של כישרונות שימלאו את החברות משני הסוגים ומאידך לייצר מנגנונים תומכים לחברות הרב לאומיות המשקיעות בישראל על מנת שימשיכו להשקיע. בנוסף, השקעה בפריפריה ומנגנוני תמיכה להעסקת אוכלוסיות הנמצאות בייצוג חסר יבטיחו גם הן את הגדלת "פול" הכישרונות ויאפשרו לעובדים רבים נוספים למצוא את מקומם בענף ההייטק".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה