המפתח להצלחה בעולם העבודה 2030 – אמפתיה או אפליקציה?

המפתח להצלחה בעולם העבודה 2030 – אמפתיה או אפליקציה?

ככל שהעולם נהיה יותר 'דיגיטלי' כך עולה הצורך במיומנויות רכות

שיתוף
ערן נצר

ערן נצר

ערן נצר, מנהל יחידת פיתוח פתרונות למידה בבנק הפועלים, ינהל את מושב 'המפתח להצלחה בעולם העבודה 2030 – אמפתיה או אפליקציה?' בכנס ההדרכה השנתי של HRus.

ערן נצר הוא מנהל יחידת פיתוח פתרונות למידה בבנק הפועלים מזה 5 שנים. לפני כן, הקים את בית הספר למנהיגות בבנק הפועלים, ובטרם לכך שימש כראש ענף חקר פיתוח הדרכה בחיל האוויר.

"אנו עדים לטרנדים טכנולוגים בעולם ההדרכה כגון: בינה מלאכותית, למידה עמוקה, למידת מכונה, למידה דיגיטלית, וכולם מדברים על האתגר להכשיר את האנשים לעולם דיגיטלי". הוא אומר.

המושב שלנו מדבר על המהפכה השקטה המתחוללת מתחת לפני השטח, ובאופן מפתיע ככל שהעולם נהיה יותר 'דיגיטלי' אנחנו רואים שמתחזק הצורך  בהקניית מיומנויות רכות אצל העובדים והן אלו שיעשו את ההבדל".

אילו מחקרים תומכים בכך?

"מחקר של חברת גוגל לדוגמה, שחקר את המיומנויות החשובות ביותר אצל העובדים המובילים בחברה הראה, כי 7 התכונות שעמדו במקום הראשון היו מיומנויות רכות ורק מהמקום השמיני ומטה היו כישורים מקצועיים וטכניים כגון: מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה".

מהו האתגר הנוסף שעולה מתוך הבנת הצורך במיומנויות רכות?

"האתגר הוא בכך, שעם הבנת הצורך בהקניית מיומנויות רכות אצל העובדים כגון: אמפתיה, יכולת הקשבה, יצירת אמון, התמודדות עם קונפליקטים וכד'. אנחנו יודעים לתת משוב ולשקף ללומד האם יש לו את המיומנויות הללו, אך אנו לא יודעים ממש איך ללמד אותו, כמו שאנו מלמדים לרכב על אופניים או כל מיומנות מעשית אחרת".

כיצד מתגברים על האתגר?

"כאן דווקא ההתקדמות הטכנולוגיה והירידה בעלויות, מאפשרות לנו זאת. באמצעות סימולציות שהיישומיים שלהם קיימים בעולמות הטיסה והרפואה, נוכל להכשיר את העובדים למיומנויות רכות. ישנה מתודה ברורה כיצד לבצע זאת, אנו נדגים במושב באמצעות סימולציות מצולמות מול שחקנים אשר יש להן יכולות תיעוד ותחקור מתקדמות ניתן להקנות לעובדים מיומנויות רכות. הסימולטורים לרכישת מיומנויות בין אישיות מתחילים להיות נפוצים מאוד בעולמות החינוך ומרכיב קריטי בכל הכשרה".

במה עוסק החלק השלישי במושב?

"מאחר והעולם שלנו משתנה באופן תדיר וקשה לצפות או להתכונן לעתיד, החלק השלישי במושב עוסק ברכישת היכולת ללמידה עצמאית. אנחנו נדגים באמצעות Case Study של למידת HUB MOOC (פלטפורמות שקיימות בעולם ומאוד התפתחו בשנים האחרונות), כיצד אנחנו מצליחים להכשיר אנשים לרכישת ידע ומיומנויות בעולמות שונים באופן עצמאי מה שמדהים הוא שאם מחקרים שנעשו ברחבי העולם מראים שרק 10% מאלו שמתחילים קורסים אף מסיימים אותם, נראה במושב כיצד באמצעות מודל ארגוני ייעודי, אנו נגיע ל 95% שמסיימים את הקורס".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה