מה חשוב לדעת על שכר העובדים

מה חשוב לדעת על שכר העובדים

משא ומתן על השכר עם מועמדים בתהליך הגיוס הוא קריטי ויקבע את ההמשך

שיתוף
שכר עובדים

שכר עובדים

משא ומתן על שכר העובדים אינו תהליך פשוט והוא הופך להיות בלתי נעים למגייסים ולמועמדים.

המגייסים חוששים שהמועמד יבקש שכר גבוה שלא ניתן לספק לו וישנה את החלטתו לגבי הגיוס. תמיד יש את החשש לאבד כישרונות טובים. המועמדים מצדם, חוששים לבקש שכר גבוה מידי ולהיתקל בדחיה, או לחילופין לבקש שכר נמוך מידי שיציג אותם כבלתי ראויים.

מחקרים מראים עם זאת, שחשוב לנהל מו"מ לגבי השכר עם המועמדים מהר ככל האפשר, בתהליך הגיוס.

מה חשוב לדעת על שכר העובדים בתהליך הגיוס?

אנשים חוששים לשאול לגבי השכר במהלך ראיונות העבודה

סקרים הראו כי רק 37% מהאנשים שואלים לגבי השכר בזמן ראיונות העבודה, 18% מהם לא מקיימים מו"מ לגבי השכר. מדובר בנתונים מפתיעים, שכן מחקרים נוספים מראים כי עובד שאינו מתמקח על משכורתו, מפסיד למעלה מ- 500,000 דולר עד שיגיע לגיל 60.

בנוסף, מחקרים מראים שמרבית האנשים שאכן מבצעים משא ומתן לגבי שכרם, לרוב יקבלו את השכר המבוקש – כאשר הוא ריאלי. מחקר של נלסון ג'ובס הראה, כי 75% שאלו שביקשו שכר גבוה יותר קיבלו עלייה בשכר, תמריצים או הטבות.

בני דור המילניום מתקשים לדבר על שכר

כשזה מגיע לבקשת תוספת שכר, נראה כי בני דור המילניום פחות טובים בלבקש. על פי המחקרים, רק 37% מעובדי בני דור המילניום ביקשו אי פעם ההעלאה בשכר. הסיבות העיקריות הן באופן חד-משמעי – חוסר הביטחון והחשש שמא יידחו או ייחשבו לחצופים.

מועמדים לרוב יודעים את הערך שלהם

לכל עבודה יש שווי שוק כללי ומועמדים שמגיעים לראיון עבודה לרוב יודעים כמה הם שווים וכמה שכר הם יכולים לבקש.. ולקבל. הם יכולים ללמוד את גובה השכר וההטבות שמציעות חברות דומות עבור אותה משרה, ולצמצם את המיקוד במיקוח על השכר וההטבות שלהם.

פעמים רבות, בטרם המועמדים חולקים את ציפיות השכר שלהם עם המעסיק, הם חושבים באופן הוליסטי על מה שהם מרוויחים כיום, כולל בונוסים והטבות. לאחר מכן, הם משתמשים בנתונים שעשו כדי להגדיר יעד מציאותי עבור מה שהם יבקשו מהמעסיק הנוכחי.

אם מועמד משנה את הקריירה והמסלול שלו ומתראיין לתפקיד אחר ממה שעשה לפני כן, הוא יוכל לבדוק את השכר המוצע עבור תפקידים דומים בחברות מקבילות ולבקש בהתאם.

מועמדים לא תמיד משיבים מיד על שאלות בנושא השכר

את ההצעות שהמעסיק מציע למועמד בנושא שכר, הטבות ושעות העבודה, מועמדים רבים רוצים לשקול ולבחון במשך מספר ימים, אפילו להתייעץ עם אנשים אחרים.
כאשר המועמד נשאל לראשונה, "מהן ציפיות השכר שלך?" הוא לא תמיד ישיב במקום, וזה בסדר להמתין עד שיגיע מגובש עם התשובות. לעתים המועמד רוצה לבחון כמה חברות והצעות שכר, ללמוד במה התפקיד כרוך ומהן שעות העבודה והמשימות השוטפות, כדי להציע את דרישות השכר שלו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה