סופת ההוריקן שפגעה בעתידם של אלפי מורים

סופת ההוריקן שפגעה בעתידם של אלפי מורים

ניו אורלינס: 7,000 מורים ועובדי מערכת החינוך פוטרו מעבודתם בתהליך השיקום לאחר הוריקן קתרינה, כיום הם תובעים פיצויים

שיתוף
פיטורים
פיטורים

ארה"ב: הנזקים שגרם הוריקן קתרינה (2005) טרם נעמדו במלואם, שכן 7,000 מורים ועובדי מערכת החינוך שאבדו את פרנסתם – נמצאים כיום בשיאו של הליך משפטי מתוקשר.  

כתב התביעה (שמורכב מלמעלה מ-4,000 עמודים) הוגש לבית המשפט בשמם של יותר מ-7,000 מורים, עוזרי הוראה, מנהלים ואדמיניסטרטורים במערכת החינוך. לטענתם, מערכת החינוך המקומית, שנוהלה על ידי השלטון המקומי וסבלה מבעיות תקציביות ומנהלתיות חמורות, עברה רפורמה בעקבות האסון הלאומי (הוריקן קתרינה) כשבמסגרתה הפריטה המדינה את רוב המוסדות (למעלה מ-70 מוסדות חינוך) כדי שאלו ינוהלו על ידי גופים פרטיים שונים.

כיום, מתנהל המשפט התקשורתי של המורים ועובדי מערכת החינוך כנגד: מועצת החינוך העירונית, משרד החינוך, מועצת בתי הספר היסודיים ומועצת בתי הספר התיכוניים בניו אורלינס.

יודעי דבר טוענים כי הרפורמה אכן 'הצילה' את מערכת החינוך המקומית וכי בטווח הארוך היא העלתה את הרמה הלימודית ואת הרמה הכללית של מוסדות החינוך אולם במהלכה, 7,000 עובדי מערכת החינוך מצאו את עצמם מתמודדים עם 'הוריקן' חדש והוא אובדן מקור הפרנסה.

אחד המורים, שפוטר בגיל 65, סמוך למועד פרישתו לגמלאות אמר לתקשורת: "זה עצוב שאנשים שהקדישו את כל החיים שלהם למקצוע ההוראה, מצאו את עצמם פתאום ללא עבודה, ללא יציבות, ללא ביטוח בריאות וללא רשת ביטחון, בתקופה הכול כך קשה. מורים הוכו בתדהמה וחשו נבגדים."

בית המשפט צפוי להכריע בגורלם של המורים ולקבוע האם פוטרו בצורה הולמת והאם מגיעים להם פיצויים בגין עוגמת הנפש ואם כן, מה סדר גודל הפיצויים. הדיון המכריע צפוי להתקיים ב-17 בפברואר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה