5 דרכים להישאר אהוד אצל מועמדים שנדחו

5 דרכים להישאר אהוד אצל מועמדים שנדחו

לעדכן מועמדים בכך שהם לא הגיעו לישורת האחרונה בסינון ולא יקבלו את התפקיד שרצו, זה קשה לכל מגייס, לא משנה כמה זמן אתה עובד בתחום

שיתוף
דחיית מועמדים

דחיית מועמדים

מצד שני, החוק דורש ממעסיקים לעדכן מועמדים בתהליך הגיוס ובמיוחד ברגע בו הוחלט שהם לא יתקבלו לתפקיד, ומלבד החוק, ישנה גם האחריות האישית ושמירה על מותג המעסיק.

החדשות הטובות הן, שישנן כמה דרכים פשוטות מאוד לשבור את המעגל המרתיע ולהישאר אהוד ע"י המועמדים גם כאשר הם נדחים.

להלן 5 דרכים להישאר אהוד אצל מועמדים שנדחו:

 

בקשו מהם משוב

לפעמים האמת כואבת, אך עם זאת ידע הוא כוח. אם תהליך הגיוס שלכם אינו אידיאלי, חשוב שתדעו את העובדות כדי לשפר את התהליך בפעם הבאה. אחת מהדרכים לדעת בוודאות כיצד תהליך הגיוס שלהם מתקבל ע"י הצד השני, היא, לבקש מהמועמדים שנדחו משוב לגביי התהליך. כך גם אתם למעשה מראים למועמדים שאכפת לך מתהליך הגיוס ומחוויית המועמד שלהם.

עשו את זה מהר

כעת משהחלטתם כי מועמד כלשהו לא ימשיך לשלב הבא, עליכם רק לבשר לו על כך בטלפון או באימייל. בשום אופן אל לכם לדחות את הבשורה למועמד רק כיוון שקשה לכם להתמודד עם הנוהל.

הדרך לשמור על מותג מעסיק ולהמשיך להישאר אהוד ומוערך ע"י מועמדים שנדחו, היא לעדכן אותם בהחלטה כמה שיותר מהם.

אפילו כשאתה מספק חדשות רעות, מועמדים בדרך כלל מעריכים את הזמן שהקדשת כדי לאפשר להם לדעת, ואם הדרך נעשית באדיבות ובאמפתיה, זה אפילו עוד יותר מוערך.

מתנה עבור ההשקעה

רעיון חדשני שיושם בכמה חברות בעולם בשנים האחרונות, הוא, לספק למועמדים שנדחו מתנה קטנה, שתהווה תגמול עבור הזמן שהשקיעו בתהליך ראיונות העבודה. המתנות יכולות לנוע בין ספל עם ברכת הצלחה מהחברה, ברכה עם ממתקים, קופון הנחה, שובר לארוחת בוקר, ועוד. אין גבול ליצירתיות במקרים הללו ומועמד שיוצא עם תגמול עבור ההשקעה שלו, ככל הנראה מרגיש שבע רצון מהערכה שלכם את השקעתו, גם אם לא התקבל לעבודה בסופו של דבר. כמובן שיש לכך השלכות משמעותיות על מותג המעסיק שלכם.

התחברו אליהם בלינקדאין

לאחר שבשרתם למועמד את החדשות הרעות, רעיון טוב הוא לנסות ולהתחבר עם המועמדים שנדחו בלינקדאין. יש לכך כמה סיבות: ראשית, זה מראה כי אתם מעריכים באמת את המועמד ולא "זורקים" אותו כאשר אין לכם יותר צורך. שנית, זה פותח בפניכם הזדמנות להתחבר לחברים שלהם שיתכן ויתאימו יותר למשרה, ודבר נוסף, יתכן והמועמד יתאים לכם לתפקיד אחר בהמשך.

בנוסף, מועמדים שחוברים אליכם בלינקדאין יוכלו להתעדכן במשרות החדשות שתפתחו ולהגיש מועמדות שנית, כמו גם להמליץ לחבריהם ולשתף את המשרות שפתחתם.

תנו להם תקווה (אבל רק אם יש להם סיכוי אמיתי)

אם מועמד החטיא את המטרה ואתם באמת מרגישים שהם עדיין יכולים להיות מתאימים עבור הארגון שלכם לתפקיד אחר, חשוב שתיידעו אותם בכך כבר ברגע שאתם מבשרים להם שלא התקבלו. חשוב מאוד לא לעורר אצלם ציפיות שווא שיובילו לתסכולים ולמרמור.
רק אם אתם באמת סבורים שתפנו אליהם בהמשך ותציעו להם משרות אחרות מתאימות יותר, רצוי לידע אותם בכך. הדבר ישאיר אצלם תקווה והם יישארו חיוביים כלפי מותג המעסיק שלכם.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה