4 מהלכים חדשניים לייעול קליטת העובדים

4 מהלכים חדשניים לייעול קליטת העובדים

כיצד לייעל ולמקסם את תהליך קליטת העובד כדי לזכות בהצלחה

שיתוף
תהליך הקליטה של העובד החדש

תהליך הקליטה של העובד החדש

הימים והשבועות הראשונים של העבודה עבור עובדים חדשים הם קריטיים. העובדים מקבלים את הרושם על החברה והעבודה בתקופה זו ומחליטים האם הם רוצים להישאר.

בהתבסס על הנתונים מהסקרים האחרונים האחרונים נראה כי יותר מ -25% מהעובדים עזבו את עבודתם בתוך 60 הימים הראשונים.

אלו נתונים סטטיסטיים מדהימים למדי ומהווים אתגר אמיתי עבור מגייסים. לכן לאחר ההצלחה במשיכת וגיוס כישרונות לארגון שלכם, חוויה חיובית בתהליך הקליטה הכרחית, כדי לשמר את העובדים שגייסתם בארגון.

לעתים קרובות מדי, עובדים חדשים נשלחים למלא חבילה של טפסים מאיימים ומלאי נתונים ותהליך הקליטה מעייף ומייגע. הם נדרשים להיכרויות מוגזמות ורבות עם עשרות אנשי מהחברה ולהציג את עצמם שוב ושוב לכל אחד. תהליכים אלו מרתיעים, לא נכונים, וכוח העבודה של היום מצפה יותר מהמעסיק שלו ומגיעה לו בהחלט חוויה טובה יותר.

ארגונים צריכים לשאוף ליצור פתרון משולב המשלב את שיטות העבודה המומלצות העדכניות ביותר והמגמות בתחום קליטה נכונה של עובדים תוך הדגשת הסוציאליזציה של העובדים, ביסוס והגדלת המעורבות והאצת יכולתו של העובד לתרום להצלחת הארגון וכן לעצמו.

גישה חדשה לתהליך קליטת העובדים

לכל ארגון יש גרסה משלו לתהליך המורכב של קליטת העובדים אל הצגת הטכנולוגיה המתקדמת והעדכנית ביותר בתחום יכולה להועיל לחברות בכל רחבי העולם.

אם תהליך קליטת העובדים שלכם בארגון אינו משלב ומשתמש בטכנולוגיה במלואה, שקלו שילוב ארבע טכניקות פופולריות אלו:

פישוט החוויה

לפשט את חווית קליטת העובדים תהפוך אותה למהנה וידידותית יותר לכולם. הפכו את החוויה לקלה ופשוטה עבור עובדים חדשים, ע"ד שימוש בטכנולוגיה כדי לתקשר באופן קבוע ולהגביר את המעורבות. שפרו את חוויית העובד גם בפישוט של תהליך מילוי הטפסים וההסכמים הנדרשים בתהליך ממוחשב, קל ונוח והקפידו לקבל משוב מעובדים חדשים כדי להמשיך ולהשתפר כל הזמן.

בניית חיבורים

הטמיעו ויישמו כלים חברתיים כדי להציג את העובדים חדשים לחברי הצוות שלהם ולעזור להם להרגיש מחוברים עוד לפני היום הראשון לעבודה. אף אחד לא מתאים יותר ללמד עובדים חדשים על הארגון שלכם, התרבות, והתפקידים מאשר עמיתיהם הוותיקים. הקלו על בניית היחסים בשלב מוקדם ככל האפשר כך שזה יעזור לחדשים להרגיש בנוח ולהתאקלם היטב בחברה.

הסרת נקודות חיכוך

לצורך הסרת נקודות חיכוך, וודאו כי העובד שנקלט בחברה נמצא במהלכו של מסע שבו המידע זורם למערכת HCM, כדי למנוע בילוי של שעות ארוכות על הזנת נתונים חוזרים על ידי מחלקת משאבי אנוש. ככל שהזמן של אנשי המחלקה יוקדש פחות להזנת נתונים וניירת, כך יהיה להם יותר זמן פנוי ללוות את העובדים החדשים בתהליכי הקליטה והפרודוקטיביות.

לכוח העבודה של היום יש ציפיות גבוהות כשמדובר בגישה למידע בקצות אצבעותיהם. פיתוח יעיל, אינטואיטיבי, המשלב תהליכים עם טפסים וכלים חברתיים שניתן לקרוא בקלות ולגשת אליו מהטלפון החכם צריך להיות בגדר חובה.

המרת עובדים חדשים לעובדים פרודוקטיביים

הארגון שלך מקבל הזדמנות אחת לעשות תהליך קליטה נכון, לכן עשו כל שביכולתם להבטיח כי תהליך הקליטה יהיה מהיר, פשוט ובגדר חוויה משמעותית עבור העובדים שלכם. עם החשיבות של גיוס ושמירה על כישרונות בתחרות הולכת וגדלה, מנהיגים עסקיים חייבים להבין כי שילוב יעיל של עובדים חדשים לתוך הארגון הוא צעד חשוב כדי להבטיח את הצלחתם.

כנסי משאבי אנוש וימי עיון

אין תגובות

השאר תגובה