התמקדות במיומנויות חיוניות התורמות למקום עבודה בריא ופרודוקטיבי, היא אחת מעמודי התווך של איתור וגיוס אנשי צוות משאבי אנוש.
בין המיומנויות הללו בולטת חשיבותן של יכולות פתרון בעיות ופתרון קונפליקטים.
מיומנויות אלה אצל אנשי צוות משאבי אנוש הן קריטיות להבטחת יחסי עובדים טובים, טיפוח תרבות ארגונית חיובית ושמירה על יציבות ארגונית.
להלן 3 הסיבות המרכזיות לחשיבותם הרבה של כישורים אלה:
1 החשיבות של פתרון בעיות במשאבי אנוש:
אנשי צוות במשאבי אנוש מתמודדים לעתים קרובות עם אתגרים מורכבים, החל מניהול תכנון כוח אדם וכלה בטיפול בדאגות העובדים וייעול מדיניות משאבי אנוש.
פתרון בעיות אפקטיבי מבטיח שהאתגרים הללו יטופלו באמצעות פתרונות אסטרטגיים שנשקלו היטב.
להלן 3 מיומנויות שיש לחפש בתחום זה:
1 חשיבה אנליטית:
היכולת להעריך מצבים, לזהות סיבות שורש ולפתח פתרונות מונעי נתונים.
2 יצירתיות:
גישות חדשניות לפתרון אתגרי משאבי אנוש לרבות מחסור בכישרונות, חוסר שביעות רצון של עובדים ופערי מדיניות.
3 מיומנויות קבלת החלטות:
היכולת להעריך מספר פתרונות ולבחור את דרך הפעולה הטובה ביותר הן עבור העובדים והן עבור הארגון.
דוגמאות ליישום: יכולת לפתור חוסר יעילות בתהליכי הגיוס כדי למשוך כישרונות מובילים, יכולת לפתח אסטרטגיות לשיפור מעורבות ושימור עובדים, והיכולת לטפל בעדכוני מדיניות כדי שמחלקת משאבי אנוש תהיה מתואמת עם הדרישות המשפטיות המתפתחות וצרכי החברה.
2 החשיבות של יכולת פתרון סכסוכים:
קונפליקטים הם בלתי נמנעים בכל מקום עבודה, בין אם הם נובעים מחילוקי דעות בין אישיים, בעיות ביצועים או שינויים ארגוניים.
איש צוות משאבי אנוש חייב להיות מיומן בפתרון סכסוכים בצורה הוגנת ומקצועית.
להלן 3 מיומנויות שיש לחפש בתחום זה:
1 אינטליגנציה רגשית:
היכולת להבין ולנהל רגשות כדי לנווט ביעילות בדיונים רגישים.
2 כישורי משא ומתן:
היכולת להגיע לפשרות המספקות את כל הצדדים תוך שמירה על האינטרסים של החברה.
3 הקשבה פעילה:
היכולת להעניק תשומת לב רבה לדאגות העובדים והתייחסות לבעיות באמפתיה.
דוגמאות ליישום: גישור בסכסוכים בין עובדים לשמירה על סביבת עבודה שיתופית, טיפול בתלונות הקשורות לאפליה לרעה או להטרדה במקום העבודה בשיקול דעת והגינות, ויכולת להנחות דיונים בין עובדים ומנהלים לשיפור הביצועים והתקשורת.
3 החשיבות של יכולת הערכת מיומנויות, פתרון בעיות ופתרון סכסוכים במהלך גיוס עובדים:
כדי לוודא שלמועמד יש מיומנויות חיוניות אלו, על מנהלי משאבי אנוש לשלב הערכות ממוקדות בתהליך הגיוס.
להלן 3 שיטות עבודה מומלצות:
1 שאלות ראיון התנהגותי:
יש לבקש מהמועמדים לתאר מצבי עבר שבהם הם פתרו קונפליקטים או פתרו אתגרי משאבי אנוש מורכבים.
2 מקרי בוחן ותרחישים של משחק תפקידים:
יש לבצע הדמיית קונפליקטים במקום העבודה ולהעריך את הדרך שבה המועמדים ניגשים לפתרון.
3 בדיקות התייחסות:
יש לאסוף תובנות ממעסיקים קודמים על יכולתו של המועמד להתמודד עם קונפליקטים ומשימות פתרון בעיות ביעילות.
בשורה התחתונה, פתרון בעיות ופתרון קונפליקטים הם מיומנויות חיוניות לכל איש צוות משאבי אנוש.
מיומנויות אלה מהוות את הבסיס ליכולת להתמודד עם אתגרים במקום העבודה ביעילות ולשמור על תרבות ארגונית חיובית.
הערכה קפדנית של מיומנויות אלו במהלך תהליך הגיוס, חברות יכולות לבחור אנשי מקצוע בתחום משאבי אנוש שיתרמו למקום עבודה משגשג והרמוני.