שיתוף

המעבר הגלובלי המאסיבי של עובדים לעבודה מהבית, בפרט כעת כשמסגרות החינוך הולכות ונפתחות וחלק ניכר מהעובדים ממשיכים עדיין לעבוד מהבית, מהווה למעשה, כדברי המגזין טיים: הניסוי הגדול ביותר בעולם בנושא עבודה מהבית.

הניסוי הזה מלמד מנהלים בכירים בארגונים שהתנגדו בעבר לכל צורה של עבודה מהבית, כי עובדים יכולים להיות פרודוקטיביים בעבודה מהבית לעיתים קרובות אף יותר מאשר בעבודה במשרד.

אין זה סוד שהשגת ביצועים גבוהים מהעובדים לוקחת זמן רב יותר ודורשת הרבה מאוד סבלנות, שכן מדובר בהפיכת סדרי עולם עבור רבים מהעובדים והמנהלים כאחד.

וזאת, בתקופה בה זמן וסבלנות הם מצרך שנמצא בימים אלה במחסור. ולמרות המחסור, דווקא בימים אלה יש צורך בביצועי עובדים גבוהים יותר מתמיד.

דו"ח של חברת המחקרים האמריקאית גאלופ מעלה 2 נקודות שיש לתת עליהן דגש כאשר נמצאים במצב של עבודה מהבית לאורך זמן:

1 הצורך בתקשורת שמניבה מחוברות עובדים:

המחקרים של גאלופ מעלים את הנקודה של תקשורת כאחת הסוגיות המרכזיות בנושא העבודה מהבית. לכאורה זה מובן מאליו.

אלא שלדברי החוקרים של גאלופ, סוד ההצלחה של תקשורת טובה טמון בתדירות התקשורת בין המנהלים לעובדים.

מהמחקרים של גאלופ עולה, כי שיחות תכופות מניבות את השיפורים הגדולים ביותר במידת המחוברות של העובדים.

עוד עולה מהמחקרים, כי לעובדים מרחוק יש סיכוי הגבוה פי שלושה לחוש מחוברים לארגון כל עוד הם מקבלים משוב מהמנהל הישיר שלהם, לפחות כמה פעמים בחודש.

2 הצורך באחריות שנובעת מהציפיות של העובדים מההנהלה:

בין אם הם עובדים מרחוק או מהמשרד, העובדים יכולים להיות אחראים רק על ביצוע של מה שמצופה מהם.

וכדי שהעובדים יספקו את המשימות שהם צריכים לבצע, בצורה אחראית, על המנהלים לתקשר את הציפיות ושיתופי פעולה באופן ברור.

אלא שמהמחקרים של גאלופ עולה, כי רק 26% מהעובדים השיבו כי הם 'מסכימים מאוד' עם כך שהמנהל הישיר שלהם עושה עבודה טובה בלעזור להם להבהיר את סדר העדיפויות.

זאת ועוד, רק כ-60% מהעובדים יודעים מה באמת מצפים מהם בעבודה.

כדי לשפר את המצב הזה, המנהלים צריכים לבטא באופן מפורש את כל מה שהם מצפים לגבי האחריות והמדדים של העובדים המרוחקים. והסטנדרט צריך תמיד להיות מצוינות.

עם זאת, על המנהלים והעובדים להגדיר הצלחה יחד, על סמך הכישרון של העובד. פעולה זו מונעת עימותים עתידיים ומיישרת את העובד עם יעדי הצוות והארגון.

במילים אחרות, כדי לגרום לדברים לקרות, הציפיות של המנהל מהעובדים חייבות להיות ברורות וניתנות להשגה.

 

יריד תעסוקה וירטואלי אוניברסיטת תל אביב

אין תגובות

השאר תגובה