תנודות ושינויים בעולם הרילוקיישן

תנודות ושינויים בעולם הרילוקיישן

סקר חדש משקף את הטרנדים החדשים בעולם הרילוקיישן. בין המגמות הבולטות: חזרה להצבת עובדים מבוגרים, גידול במגמת הרילוקיישן וצמצום הטבות ושירותים לעובדים

שיתוף
רילוקיישן

רילוקיישן

סקר חדש שבוצע על ידי Santa Fe Group מזהה מגמות חדשות בעולם הרילוקייש. בין המגמות הבולטות חשוב לציין את העליה במגמת הרילוקיישן כחלק מהרחבת פעילות קיימת במדינות ופריצה למדינות חדשות כולל מדינות מתפתחות, תוך צמצום ההטבות והשירותים שהארגון מספק לעובדים (במטרה להוזיל עלויות), לצד חזרה להצבת עובדים מבוגרים ומנוסים יותר. כך מדווח אתר משאבי אנוש HR Asia.

מתוך הסקר עולה כי חלה עליה בניוד עובדים במישור הבינלאומי וככל שארגונים מגדילים לשלוח את העובדים שלהם למשימות מעבר לים, כך הם מגדילים את המאמצים לחסוך בעלויות הצבה ועל כן מורגשת השקעה אסטרטגית ברורה יותר בכל הקשור לגיוס עובדים למשימות, ניודם ובניית חבילות שכר והטבות נלוות לפרויקט.

[adrotate banner="47"]

על פי סקר Global Mobility האחרון עולה כי 47% מהארגונים מדווחים על עליה נוכחית במגמת הרילוקיישן ועוד 45% מדווחים על צפי לעליה במגמה במהלך 12 החודשים הבאים. מגמת הרילוקיישן הנוכחית והצפויה כוללת הצבת עובדים מטעם ארגונים במדינות חדשות ואף במדינות מתפתחות וכן הרחבת הפעילות הקיימת במדינות שונות.

הצורך הגובר של ארגונים בפתרונות רילוקיישן מניעים את המשק ממודל הרילוקיישן המסורתי בו נהוג היה לשלוח עובדים יחד עם בני זוג וילדים ליעד חדש לתקופה ארוכה, כשהחברה למעשה מכסה את כל ההוצאות ומטפלת בכל התחומים הרלוונטיים כמו הוצאות דיור, בתי ספר לילדים, ביטוחי בריאות, סידורי טיסה ועוד. המגמה הבולטת ביותר כיום היא הצבה זמנית, לחודשים ספורים לצורך פרויקט מסוים אד-הוק, ללא משפחה ואפילו ללא בני זוג. בנוסף, ארגונים מנסים כיום לקצץ, עד כמה שניתן, בחבילות השכר וההטבות וכן במטרה להוזיל עלויות מעבר והצבה, הם מעבירים את הטיפול לגורמים מקומיים במדינות היעד.

קנת קוויק מחברת Cartus' Asia-Pacific: "תוצאות הסקר מלמדות אותנו שהארגונים עוברים למודל של חבילות שכר והטבות 'בהתאמה אישית'. המציאות הכלכלית הקשה לימדה את הארגונים להיות חכמים יותר וזהירים יותר בכל הנוגע להוצאות על רילוקיישן לעובדים., למעשה, מה שאנחנו רואים כיום זה מצד אחד תנועה ערה יותר של עובדים ברחבי העולם ומצד שני אנו עדים למגמה ברורה של חיסכון וזהירות מצד הארגון בכל הקשור להוצאות והתחייבויות כלפי העובדים."

במהלך שנות המיתון, כאשר הארגון נדרש להציב עובדים מעבר לים אך ידו הייתה כבולה בשל בעיות תקציב, החלו לחדור יותר ויותר עובדים מזן חדש למעגל ה-Expats. עובדים צעירים יותר בעלי ציפיות שכר נמוכות יותר וללא משפחה או בן זוג. מדובר בעובדים צעירים יותר, עם פחות ניסיון ומדרגים נמוכים יותר בארגון ביחס לעובדים שנשלחו להצבות מעבר לים טרם פרוץ המשבר (אז נשלחו מנהלים מנוסים מדרגות בכירות בארגון).

כעת, ערב היציאה מהמיתון, על פי הסקר האחרון, הארגון חוזר להעסיק עובדים בוגרים ובעלי ניסיון. על פי הסקר, 48% מקרב העובדים הנשלחים כיום לרילוקיישן הם בני 40 ומעלה, וזאת לאחר שבשנת 2010 רק כ-30% מקרב העובדים שנשלחו למשימות מעבר לים היו בני 40 ומעלה (משמע חלה עליה בשיעור של כ-37% במהלך השנתיים האחרונות). במקביל, חלה עליה באחוז העובדים שמוצבים ברילוקיישן עם משפחות ובני זוג, מדובר על עליה בשיעור של 29% במהלך השנתיים האחרונות (מ-35% ב-2010 ל-49% ב-2012).

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה