תוכנת משאבי אנוש במידה medium small

תוכנת משאבי אנוש במידה medium small

אחד הטרנדים הבולטים ביותר בענף תוכנות משאבי אנוש הוא הפנייה לחברות בסדר גודל קטן עד בינוני

שיתוף
אימוץ טכנולוגיה

אימוץ טכנולוגיה

אחרי שהארגונים המובילים במשק הצטיידו בתוכנות משאבי אנוש חדשות וחדשניות הגיע תורן של חברות בינוניות עד קטנות SMB – small- and mid-sized business. הסגמנט של SMB הוא אחד הסגמנטים המובילים את ענף טכנולוגיית משאבי אנוש השנה. בעקבות ביקוש שיא לפתרונות לניהול הון אנושי בארגונים קטנים עד בינוניים. כך עולה ממאמר באתר משאבי אנוש Human Resources Executive.

הוונדורים (הספקים) השונים בענף נערכים לספק מוצרים ושירותים לנתח השוק הגדול במיוחד של חברות גדולות עד קטנות שכן: 1. מרבית החברות במשק הן בעצם בסדר גודל בינוני ולאו דווקא גדול. 2. כיום גם החברות הבינוניות והקטנות מגלות עניין בפתרונות טכנולוגיים חדשניים לניהול ההון האנושי.

החברות הגדולות שבעבר התרכזו בפתרונות טכנולוגיים לארגונים הגדולים, מתחילות לייצר ולשווק פתרונות לחברות קטנות עד בינוניות ואף ישנן חברות חדשות וחברות הזנק שרק חודרות לתחום טכנולוגיית משאבי אנוש – הן מכוונות מראש לחברות בסדר גודל קטן עד בינוני כקהל יעד ראשי.

הפנייה אל חברות קטנות עד בינוניות משפיעה על תחום טכנולוגיות משאבי אנוש בכמה אופנים:

  • שחקנים חדשים לגמרי חודרים למשק ומגוון הפתרונות כיום הוא עצום.
  • מודל התשלום השתנה עם המעבר ממודל של רכישת תוכנה למעבר למודל ה-SaaS  – שירות כתוכנה. יותר ויותר ספקים ערוכים לאפשר לחברות בינוניות וקטנות ליהנות מהתוכנה מבלי לרכוש אותה במודל של תשלום חודשי קבוע (זה נקבע בעיקר על פי מספר העובדים המנוהלים באמצעות התוכנה).
  • תפישת השירות השתנתה. היום, כשחברות קטנות ובינוניות הן קהל יעד ראשי, הן נהנות מיחס מועדף מצד מגוון ספקי התוכנה המתדפקים על דלתם. ספקים עושים מאמצים אדירים כדי למשוך לקוחות חדשים ולכן הם מציעים חבילות אטרקטיביות, תקופות התנסות חינם למשך 30 ימים, תמיכה סביב השעון  וכיו"ב.

מנהלי משאבי אנוש בחברות הקטנות והבינוניות מתחילים להרגיש מחוזרים ובצדק. אם בעבר הם ראו את החידושים האחרונים בתחום טכנולוגיית משאבי אנוש כפריווילגיה של הארגונים הגדולים המובילים את המשק, הרי שכיום הם יכולים להנות בדיוק באותן אפליקציות ואותם פיצ'רים ואף במחירים אקונומיים יותר. היכולת של ארגון קטן ליהנות מהחידושים ה'חמים' ביותר בענף טכנולוגיית משאבי אנוש במחיר אקונומי, משחרר את מחלקות משאבי האנוש בחברות אלה מהתלות בגורמים חיצונים. הפנייה למיקור חוץ לצורך סינון קורות חיים, ניהול קורות חיים, הערכת ביצועים, ניהול שעות עבודה ושכר וכיו"ב – נעשו מתוך שיקולי ייעול וחיסכון שכן בארגון לא היה ידע, זמן וכלים לנהל ביעילות את התחומים הללו.
מנגד, לרשות הארגון לא עמדו כמה מאות אלפי שקלים או דולרים לצורך רכישת תוכנת משאבי אנוש. המעבר למודל ה-SaaS טומן בחובו: התמקצעות, התייעלות, חיסכון משמעותי ואף עצמאות, תוך שהוא מצמצם משמעותית את הפערים בין הארגונים המובילים לבין ארגונים קטנים בכל הנוגע לניהול ההון האנושי, וזה נותן לחברות הקטנות והבינוניות כוח עצום.

הכוח שיש לחברות קטנות מול חברות גדולות, בזכות תוכנות משאבי אנוש מתקדמות שעומדות לרשותן, מסייע להן בעיקר בתחרות מול הארגונים הגדולים על גיוס הטאלנטים. באם רכזי הגיוס בארגונים הקטנים לא היו מסוגלים לבצע תהליכי גיוס עובדים בצורה מתקדמת, יעילה, מדויקת ומהירה יותר אשר מספקת גם חוויית מועמד, הם היו נשארים בעמדת נחיתות משמעותית מול הארגונים המובילים במשק. אולם כיום החברות הקטנות מסוגלות לבצע תהליכי גיוס באותם כלים ולכן הן מסוגלות לצמצם פערים.

ואומנם קיים פער שלא ניתן לגישור בין חברות בינוניות וקטנות לבין הארגונים המובילים את המשק הבינלאומי (Fortune 500). כאשר מדובר על היכולת לנהל את מחלקת משאבי אנוש באמצעות תוכנות משאבי אנוש ייעודיות, הרי שהפער הולך ומתמזער עד שהוא כמעט ואיננו נראה על פני השטח.

כנס טכנולוגיות משאבי אנוש HR-Tech יוצא לדרך! לחצו כאן לפרטים ולהרשמה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה