תגידו "כן": איך נפטרים מהשליליות במקום העבודה

תגידו "כן": איך נפטרים מהשליליות במקום העבודה

שיתוף
שליליות במקום העבודה

שליליות במקום העבודה

שום דבר לא משפיע על המורל של העובדים באופן חתרני, יותר מאשר שליליות במקום העבודה. השליליות מחריבה בהדרגה את האנרגיה של הארגון ומסיטה תשומת לב קריטית מהעבודה והביצועים.

שליליות יכולה להתבטא בגישה של העובד/המנהל בשיחה, בתכתובת דוא"ל, ברכילות על אדם אחר בחברה, או בהפצת שמועות ודעות קשות שאינן מייצרות פתרון.

כמנהל משאבי אנוש מקצועי, אתה נמצא בקשר הדוק עם העובדים ברחבי הארגון. אתה מקבל תלונות של עובדים, עורך בוודאי "ראיונות יציאה" עם עובדים שעוזבים, ומכיר את המוניטין של הארגון בקהילה שלכם.
אתה רואה את הדיונים באינטרנט לגבי החברה כמקום עבודה, מנהל את תהליכי ההערכה והמשוב ומנתב טיפול מתאים לצוותים הנזקקים לכך. מידע זה, מסייע לך ללמוד לזהות את הסימפטומים של השליליות מוקדם יחסית, בטרם המורל של החברה ניזוק. זה מסייע לך גם לחסום ניסיונות ליצירת אווירה שלילית.

אבחון שליליות במקום העבודה

שליליות היא בעיה רצינית במקום העבודה. מומחים אמרו כי השליליות היא לעתים קרובות תוצאה של אובדן אמון, שליטה או קהילה. לדעת אילו אנשים שליליים בארגון, הוא הצעד הראשון בפתרון הבעיה.

כאשר שליליות מתהווה בארגון שלך, שיחה עם העובדים תסייע לך להבין את הבעיות המדויקות ואת המידה שבה הבעיות בללו משפיעות על העבודה. אתה רוצה לזהות את העובד המדויק או את הקבוצות אשר מייצרות את השליליות, ואת אופי הבעיות שהציתו את אומללותם.

אולי הארגון קיבל החלטה שהשפיעה לרעה על העובדים. אולי המנהלת קיימה ישיבת צוות ונתפסה כמאיימת או מתעלמת מאנשים ששואלים שאלות לגיטימיות? לא משנה מה הסיבה לשליליות במקום העבודה, עליך לטפל בבעיות בטרם הן יחמירו לכדי הר געש על סף פיצוץ.

זכור, כי הדרך הטובה ביותר להילחם בשליליות במקום העבודה היא לא להגיע לשם מלכתחילה.

להלן כמה עצות לצמצם את השליליות במקום העבודה:

ספקו הזדמנויות לאנשים לקבל החלטות ושתהיינה להם מידה של שליטה והשפעה על העבודה שלהם. הגורם השכיח ביותר של השליליות במקום העבודה הוא ניהול מיקרו, כאשר המנהל מתערב בכל קבלת ההחלטות של העובדים ללא קבלת הקלט שלהם. כמעט כל החלטה שאינה כוללת את הקלט של האדם שעושה את העבודה נתפסת כשלילית.

צרו הזדמנויות עבור אנשים להביע את דעתם על המדיניות והנהלים במקום העבודה. הכירו את ההשפעה של שינויים בתחומים כגון שעות עבודה, שכר, הטבות, הקצאה של שעות נוספות, קודי הלבוש, מיקום המשרד, דרישות עבודה, ותנאי העבודה. גורמים אלה קרובים ביותר למוח, ללב ולנוכחות פיזית של כל אדם. שינויים אלו עלולים לגרום לתגובות שליליות חמורות.

התייחסו לאנשים כמבוגרים בעלי הגינות ועקביות. פתחו ופרסמו מדיניות ונהלים במקום העבודה אשר תורמים לעבודה טובה, מפרה ומשתלמת – והכי חשוב, היו עקביים.

התייחסו לעובדים שלכם בכבוד ובשקיפות. העריכו את התמורה שלהם לארגון והוקירו אותה.

אל תצרו חוקים עבור כל העובדים כאשר רק כמה אנשים מפרים את הנורמות. אתם רוצים למזער את מספר הכללים המכוונים את ההתנהגות של אנשים מבוגרים בעבודה. התייחסו לאנשים כמבוגרים והם בדרך כלל יענו על הציפיות שלכם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה