ארבע הטקטיקות הטובות ביותר למשא ומתן על שכר

ארבע הטקטיקות הטובות ביותר למשא ומתן על שכר

משא ומתן על שכר לא רק משנה את ההכנסות שלכם אלא גם את מעמדכם ואת התדמית שלכם בארגון

שיתוף
שכר לא שוויוני

מחקר של Salary.com מראה שכמעט חמישית מהמועמדים אינם מתנגדים למשכורת הראשונה שמוצעת להם אחרי שהם מקבלים הצעת עבודה. סקר של החברה לניהול משאבי אנוש Society of Human Resource Managementמצא שכמעט 80% מהנסקרים אינם אוהבים לדון בשכר או בתנאי העסקה. נשים מצויות בבעיה גדולה במיוחד. על פי מחברות הספר Women Don't Ask: Negotiation and the Gender Divide (נשים לא שואלות: משא ומתן והחלוקה המגדרית) נשים מרגישות פי 2.5 יותר מאשר גברים "חשש גדול ממשא ומתן" וכן 46% מהגברים תמיד מנהלים דיון על המשכורת בעוד רק 30% מהנשים עושות זאת.


 יום עיון בנושא משא ומתן יועבר ע"י בועז נחמד ב- 24.10.2017
למידע נוסף ורישום ליום העיון – לחצו כאן 


תגידו, לא חבל על הכסף? רובין מאדל מ-Aol Jobs מציעה ארבע אסטרטגיות לניהול משא ומתן על שכר, שלא רק עשויות להגדיל את ההכנסות שלכם אלא גם יקנו לכם כבוד.

1. השתמשו בעובדות כדי לבסס את הבקשה שלכם. כל אחד יכול לבקש שכר גבוה יותר אם יש לו או לה את האומץ לעשות זאת. אבל אם אתם רוצים להגדיל את הסיכוי לתוצאה חיובית, כדאי להיכנס למו"מ אחרי שביצעתם מחקר. מומלץ לשאול אנשים בחברה ובחברות אחרות שעושים דברים דומים לשלכם על השכר. חפשו מידע על השכר הממוצע לתפקיד המדובר. בררו מה היו רווחי החברה והמחלקה שלכם במהלך השנה. השימוש במידע הזה ייתן למועמדים יתרון ברור במו"מ.

2. הציגו את הערך שלכם. גם אם חקרתם את רמות השכר המקובלות בתפקיד, ייתכן שלא תקבלו את מה שמגיע לכם אלא אם תוכיחו שאתם שווים את זה. אם החברה תחשוב שהערך שלכם מכפיל את העלות שלכם, הו אז יהיה לכם מרווח למו"מ. ככל שהערך המיוחס לכם גבוה יותר, כך עמדת המו"מ שלכם חזקה יותר. כדי לשכנע את מנהלי הגיוס שהתרומות המתועדות שלכם עוברות בהרבה את חבילת העלות הכוללת שלכם, אתם צריכים לתאר את גודל הבעיות שאתם פותרים. זה עומד בלב היכולת שלכם לבקש עוד כסף. לביצוע משימות שגרתיות הם יכולים לקחת כל אחד, אבל הם שופטים את הערך שלכם בעיקר על פי רמץ קושי הבעיות שאתם פותרים. הם משלמים היטב למי שעובר את הציפיות לביצועים.

3. הכניסו מישהו אחר לנעליים שלכם. מהססים לבקש יותר עבור עצמכם? נסו לחשוב שאתם מנהלים את המו"מ עבור מישהו שאתם אוהבים. נשים נוטות להגן בלהט על האנשים שחשובים להן אבל הן לא נאבקות שאותה עוצמה עבור עצמן. אם אתם יכולים להוציא מהתמונה את הרגשות האישיים שלכם ואת הביקורת העצמית, תוכלו להתקרב לתוצאות הטובות ביותר עבור עצמכם.

4. בקשו – ואז הפסיקו לדבר. אולי מעיק לחכות לתשובה אחרי שהצגתם את דרישתכם למשכורת גבוהה יותר, אבל אם אתם הישארות שקטים ובטוחים בעצמכם עשויה להיות מועילה. לפעמים יותר הוא פחות. אל תמלאו את השקט, תנו למנהל או למנהלת זמן ומרחב לעשות חושבים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה